Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Feks. forkjølet, hoster og fryser. Holder dere dere inne? En mannlig kollega av meg har vert syk hele uka. Likevel er han ute å kjører bil, går tur o.s.v. Kjørte hjem fra jobben isted, og første jeg møtte ute på tur var denne mannen. Kjenner han ganske godt, så vet det ikke ikke er noe annet som ligger bak. Anonymkode: bf0d0...4ac
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Jeg må fortsatt hente og levere barna, handle om vi mangler noe osv. Anonymkode: 31bd7...f2e
cherry coke Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 Holder meg hjemme. Men mangler jeg mat å sniker jeg meg av gårde på butikken. Samme må barna. Er de for syke for skolen er de for syke til å vær ute.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Man må da kunne leve selv om man er syk!? Livet går videre.. Barnehagen, butikken, lage mat!? Anonymkode: aa198...b86
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 Jeg og har vert på butikken altså, om jeg har vert hjemme stapp forkjølet. Men, orker ikke å gå ute på tur i -10 som det er her nå, når jeg hoster og har feber. Anonymkode: bf0d0...4ac
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 Hvis jeg er syk som feber, forkjølelse o.l, så holder jeg meg hjemme. Men, hender jeg er nødt til å hente på SFO eller må på apoteket for eks. Det er innafor. Men, man kan jo aldri vite hvorfor folk er borte fra jobb. Det kan være ting som gjør at man har godt av å gå tur og godt av å være ute på ting. Anonymkode: 3fac3...f70
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 Må da fortsatt hente barn på SFO, og dra på butikken og handle mat. Anonymkode: 877ff...ead
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #8 Skrevet 16. desember 2017 Om du er for syk til å være på jobb så er du for syk til å gå tur tenker jeg. Jeg handler og henter unger hvis jeg absolutt må men holder meg ellers hjemme. Anonymkode: f05b6...bb8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #9 Skrevet 16. desember 2017 jeg er ikke hjemme fra jobb pga forkjølelse, hosting eller dårlig form. Er hjemme hvis jeg har høy feber eller har omgangssyke og da holder jeg meg mest mulig hjemme. Hadde jeg vært i så god form at jeg hadde orket å gå tur hadde jeg dratt på jobb Anonymkode: 27739...2a1
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #10 Skrevet 16. desember 2017 Når jeg er syk ligger jeg. Holder senga og blir frisk. Ungene, handlig, matlaging osv. er det mannen som tar seg av da. Hadde jeg ikke hatt han hadde jeg sovet ut mens ungene var i barnehage og på skolen. Hadde så klart måttet levert og hentet. Enkelt middag/kveldsmat og sofaen frem til senge tid. Så senga igjen. Er man frisk nok til å gå tur så er man frisk nok til å være på jobb. Så fremt at det er forkjølelse, omgangssyke ol. det er snakk om ja. Anonymkode: c7f6d...ff2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #11 Skrevet 16. desember 2017 Eneste gangene jeg er ute å går når jeg er syk, er hvis jeg er hjemme med migrene, da har jeg som regel godt av litt frisk luft. Ellers når jeg er syk, så holder jeg meg hjemme så mye som mulig, men av og til må en ut. Så det kan godt være at noen ser meg ute å kjøre. Jeg skjønner egentlig ikke at du reagerer på at han er ute å kjører hi. Selv om du kjenner han ganske godt, så vet du uansett ikke 100 % hvorfor han er hjemme syk. Det er vel ingen som er hjemme en hel uke fordi de er litt forkjølet og hoster Anonymkode: 8639d...359
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #12 Skrevet 16. desember 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eneste gangene jeg er ute å går når jeg er syk, er hvis jeg er hjemme med migrene, da har jeg som regel godt av litt frisk luft. Ellers når jeg er syk, så holder jeg meg hjemme så mye som mulig, men av og til må en ut. Så det kan godt være at noen ser meg ute å kjøre. Jeg skjønner egentlig ikke at du reagerer på at han er ute å kjører hi. Selv om du kjenner han ganske godt, så vet du uansett ikke 100 % hvorfor han er hjemme syk. Det er vel ingen som er hjemme en hel uke fordi de er litt forkjølet og hoster Anonymkode: 8639d...359 Jo, jeg kjenner han godt, så er helt sikker på at det ikke er noe annet han sliter med. Anonymkode: bf0d0...4ac
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #13 Skrevet 16. desember 2017 Jeg er noen ganger hjemme pga migrene, helt umulig å jobbe men fullt mulig og faktisk godt for migrenen å gå tur. Er da ikke slik at man må være inne bare fordi man er syk?! Hva med de som er hjemme pga depresjon, skal de holde seg inne? Det hjelper jo i alle fall ikke. Anonymkode: 9a38f...a55
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #14 Skrevet 16. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, jeg kjenner han godt, så er helt sikker på at det ikke er noe annet han sliter med. Anonymkode: bf0d0...4ac Hvis du kjenner han så godt, hvorfor har du ikke spurt han om han ikke er syk? Anonymkode: 8639d...359
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #15 Skrevet 16. desember 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er noen ganger hjemme pga migrene, helt umulig å jobbe men fullt mulig og faktisk godt for migrenen å gå tur. Er da ikke slik at man må være inne bare fordi man er syk?! Hva med de som er hjemme pga depresjon, skal de holde seg inne? Det hjelper jo i alle fall ikke. Anonymkode: 9a38f...a55 Nå snakker jeg om forkjølelse, influensa, feber o.s.v. Migrene, vond rygg, depresjon feks. blir noe helt annet. Anonymkode: bf0d0...4ac
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #16 Skrevet 16. desember 2017 Er jeg syk så er jeg mest mulig gjemne, slapper av for å bli frisk. Prøver å unngå så langt det går og gå på butikken og hente/levere barn. Mannen hjelper med det. Anonymkode: 88104...42c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #17 Skrevet 16. desember 2017 Må levere og hente i bhg og SFO men ellers er jeg hjemme i horisontalen. Er hjemme fra jobb ca 2 dager i året utenom ferie og evt streptokokker jeg hadde i 2015, skal mye til. Hatt 3 sykt barn dager i 2017 så vi er en "frisk familie"! Anonymkode: b9bbc...250
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #18 Skrevet 16. desember 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: jeg er ikke hjemme fra jobb pga forkjølelse, hosting eller dårlig form. Er hjemme hvis jeg har høy feber eller har omgangssyke og da holder jeg meg mest mulig hjemme. Hadde jeg vært i så god form at jeg hadde orket å gå tur hadde jeg dratt på jobb Anonymkode: 27739...2a1 Tenkte akkurat det samme. Anonymkode: 894a8...19a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #19 Skrevet 16. desember 2017 Når jeg er syk å er hjemme fra jobb så må jeg likevel levere og hente på SFO,kan ikke holde han hjemme fra skolen bare pga JEG er syk. Å ettersom jeg er alenemamma så går jeg på butikken når jeg er syk også,må jo ha mat til gutten min selv om jeg er syk. Anonymkode: 19ad6...c69
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2017 #20 Skrevet 16. desember 2017 Jeg er ikke hjemme når jeg er forkjølet, hoster og fryser litt. Og en uke pga. det?? Men utover det så er det mange årsaker til at man kanskje må bevege seg ute hvis man virkelig er syk og hjemme fra jobb. Er jo mange ting man kan feile hvor det er positivt å være ute og være fysisk aktiv eller sosial. Det er jo også noen som påstår å feile en ting og selv de nærmeste vet ikke den egentlige årsaken til at de er sykemeldt. Er man enslig så er det jo ofte slik at man må ut, nesten uansett hvor syk man er, for å handle, bringe/hente barn m.m. Du påstår at du kjenner ham godt nok til å vite at det ikke er noe slikt, HI. Hvis du er sikker på at han er hjemme uten å være syk så varsler du selvfølgelig om dette, for da stjeler han i realiteten fra arbeidsgiveren sin. Anonymkode: d9ccc...bf3
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #21 Skrevet 17. desember 2017 Jeg er ikke hjemme fra jobb om jeg er forkjølet med feber, men i form til å gå tur. ...men du kan faktisk aldri vite hva som ligger bak kollegers sykdom selv om du kjenner dem ufattelig godt. Så snurt eventuelt litt inni deg, grynt og gå på jobben din. Det er ikke noe du kan gjøre med hans eventuelle dårlige arbeidsmoral, og du vet faktisk ikke om han har dårlig arbeidsmoral. Uansett fører ikke jobbslarv til noe som helst. Anonymkode: 92bf3...3ff
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #22 Skrevet 17. desember 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå snakker jeg om forkjølelse, influensa, feber o.s.v. Migrene, vond rygg, depresjon feks. blir noe helt annet. Anonymkode: bf0d0...4ac Poenget mitt er at man kan aldri vite hvorfor en kollega er syk. Kanskje hoster han litt, men grunnen til at han er hjemme er depresjon, ikke hoste. Anonymkode: 9a38f...a55
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #23 Skrevet 17. desember 2017 Jeg jobbet med en en gang som mente beste medisin mot all type forkjølelse, halsbetennelse, infulensa etc var to paracet, ett stort glass cognac, på med masse varme klær og ut på en skikkelig lang og hard tur. Etterpå måtte du sove uforstyrret til du våknet av deg selv... Jeg er ikke helt der! Vi var forøvrig ca like lite syke. Jeg hadde aldri giddet bande meg i hans oppfattelse og handling rundt dette! Anonymkode: ff19f...c4f
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #24 Skrevet 17. desember 2017 Hvis du vet han er hjemme pga forkjølelse, og vet han gikk tur og ikke hadde et ærend, så er jeg enig i at det er spesielt ja. Hadde ikke gjort det selv. Er man derimot hjemme pga noe psykisk f.eks. kan det være greit å gå turer. Ofte blir man rådet til det av behandler også. Anonymkode: 2d8ae...035
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2017 #25 Skrevet 17. desember 2017 Nyanser. Du kan ikke vite 100% sikkert hvorfor han er sykmeldt. Og at folk skal spekulere i sånt gjør at andre igjen ikke tør å gjøre det som er best for seg og sin sykdom. Man kan være borte fra jobb pga vond rygg, da er beste medisin å gå, helst ute. Jeg har vært borte lenge pga lungeproblematikk. Jeg kunne på gode dager gå en god tur i marka, i mitt eget tempo. Men var livredd for å møte kjentfolk. Synes jeg hører det: «jeg møtte Klara i skogen i dag, hun så så frisk ut, hvorfor jobber hun ikke da?» konklusjon: Klara skulker. Men de så meg ikke de dagene jeg ikke greide lage middag uten å hvile mellom hver ting jeg gjorde. At jeg ikke kunne spise rett etter maten var ferdig, fordi jeg måtte hvile... når legen så meg og HUN så redd ut. Alle undersøkelsene jeg var gjennom. Frykt for hva de måtte finne. Kreft (røyker ikke), sarkoidose, betennelser eller hva annet alt de lette etter av farlige sykdommer. Anonymkode: 96363...d47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå