Gå til innhold

Deprimert? Utbrent? Bare lei?

Anbefalte innlegg

Jeg har i et par 3 år hatt et liv som har vært preget av stress og påkjenninger..Samt mye sorg. 

Har i høst startet på et studie jeg jobbet hardt for å komme inn på og gledet meg fryktelig mye til det. 

Siste par mnd har det røynet på med enda mer stress og påkjenninger, både relatert til studiet, men spesielt til privat livet mitt, der med ting jeg ikke rår over selv. 

Nå kjenner jeg bare at jeg er sliten. Eneste jeg vil er å ligge på sofaen. Studiet er blitt et skikkelig ork, og jeg kjenner ikke den lyst lenger som jeg har hatt i flere år. Jeg er svært lett irritabel. Barna holder det å være med bare en liten stund, så ønsker jeg egentlig at de skal dra til far, gå ut, etc. Jeg er så sliten og lei at jeg ofte bare tar til tårene. Itillegg er jeg nedlesset i dårlig samvittighet for jeg vet jeg ikke når opp noen plass for tiden😔

Samtidig føler jeg meg ikke deprimert(har hatt fødselsdepresjon), og de tingene jeg følte på den gang er ikke litt likt det jeg føler på nå. Jeg har ingen suicidal tanker, kjenner ofte på gleder osv.. Så jeg forstår ikke hva det er som skjer med meg her? Noen med lignende erfaringer, eller råd/tips?

Vil bare komme tilbake til ‘meg’, hvor gnisten var tilstedeværende både ifht barn, studie og øvrige ting. 

Beklager at det ble litt langt..Blir takknemlig for tilbakemeldinger, for dette kan ikke fortsette.

Anonymkode: 84849...2c8

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144336958-deprimert-utbrent-bare-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du er så sliten at du trenger en pause. Nå er det snart juleferie for mange. Skal du ha ferie?

Høres ut som du trenger å komme deg etter disse påkjenningene. Ihvertfall har det vært slik for meg. Jeg trenger fullstendig ro en periode jeg er utslitt. Så kommer jeg tilbake igjen. 

Anonymkode: 48905...ece

Først og fremst burde du komme deg til legen og få sjekket vitaminnivået ditt! 

Jeg har også vært alvorlig deprimert for mange år siden. Da jeg i løpet av året begynte å kjenne meg tiltaksløs, lei av alt, var bare sliten, trøtt, irritabel, osv, så fryktet jeg at jeg var på vei nedover igjen. Men jeg var liksom ikke slik som da jeg var deprimert før. Jeg gledet meg til ting, jeg ville glede meg til ting, jeg ville ha masse energi og ville være sammen med ungene. Men jeg bare følte meg nedstemt og med lite energi. Hos meg manglet jeg jern, vitamin B, folat, og vitamin D. Etter en stund på tabletter følte jeg meg endelig som meg selv igjen!!

Jeg hadde også hatt en tøff periode med mye stress. Det var mye jobb og overtid, studier, dødsfall, osv. Jeg trodde jeg begynte å bli deprimert pga dette, men teorien min er at oppi stresset begynte jeg å spise dårlige og dermed endte opp med eg alt for ensidig kosthold som førte til vitaminmangel. 

Verdt å sjekke hvert fall når det er så enkelt å ordne! 

Ellers må du prøve å stresse ned, spise ordentlig, få nok søv og NYT FERIEN. 

Anonymkode: c8a6d...6ba

På 16.12.2017 den 8.15, Anonym bruker skrev:

Høres ut som du er så sliten at du trenger en pause. Nå er det snart juleferie for mange. Skal du ha ferie?

Høres ut som du trenger å komme deg etter disse påkjenningene. Ihvertfall har det vært slik for meg. Jeg trenger fullstendig ro en periode jeg er utslitt. Så kommer jeg tilbake igjen. 

Anonymkode: 48905...ece

Hei og takk for svar:)

Jeg har allerede ‘ferie’, for jeg er sykemeldt. 

Jeg ligger på sofaen så å si hele dagen, er totalt utslitt fortsatt. Skjønner ikke dette

hi

På 16.12.2017 den 8.51, Anonym bruker skrev:

Først og fremst burde du komme deg til legen og få sjekket vitaminnivået ditt! 

Jeg har også vært alvorlig deprimert for mange år siden. Da jeg i løpet av året begynte å kjenne meg tiltaksløs, lei av alt, var bare sliten, trøtt, irritabel, osv, så fryktet jeg at jeg var på vei nedover igjen. Men jeg var liksom ikke slik som da jeg var deprimert før. Jeg gledet meg til ting, jeg ville glede meg til ting, jeg ville ha masse energi og ville være sammen med ungene. Men jeg bare følte meg nedstemt og med lite energi. Hos meg manglet jeg jern, vitamin B, folat, og vitamin D. Etter en stund på tabletter følte jeg meg endelig som meg selv igjen!!

Jeg hadde også hatt en tøff periode med mye stress. Det var mye jobb og overtid, studier, dødsfall, osv. Jeg trodde jeg begynte å bli deprimert pga dette, men teorien min er at oppi stresset begynte jeg å spise dårlige og dermed endte opp med eg alt for ensidig kosthold som førte til vitaminmangel. 

Verdt å sjekke hvert fall når det er så enkelt å ordne! 

Ellers må du prøve å stresse ned, spise ordentlig, få nok søv og NYT FERIEN. 

Anonymkode: c8a6d...6ba

Hei og takk for svar:) 

Jeg tok blodprøver og sjekket dette for litt tilbake. Alt var da i orden.

Stresse ned har jeg gjort, mest da for at jeg rett å slett ikke klarer noen ting lengre..Så har ikke så mye valg. Jeg har på mange måter sluttet å bry meg om ting. Vil bare ligge å slappe av hele tiden, men ser ikke ut til å bli noe bedre uansett hvor mye jeg hviler. :( 

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...