Gå til innhold

Kry legetjeneste på nett - for noe dritt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plutselig fått oppbluss av en kronisk sykdom og får ikke time hos fastlegen før romjulen. Tenkte å prøve nettlege og få resept på voltaren (som jeg brukte fast før).

350 kroner for 2 minutters samtale hvor det eneste han sier er at dette må fastlegen  se på.

Skulle tro jeg hadde spurt om valium.. Mest bortkastete penger på lenge. 

Så spar pengene deres.

Anonymkode: 04e5b...a99

Fortsetter under...

Skrevet

Voltarol (reseptfritt) er det samme, bare halv dose virkestoff pr tabl. -Hvis du er vant til å bruke, og trenger det før. 

Evt priv legevakt da (typ volvat)

Anonymkode: e55e0...f7f

Skrevet

Men hva trodde du da? At de skrev ut resept til pasienter de aldri har møtt?

Anonymkode: 23741...c1f

Skrevet

De kan jo ikke skrive ut det til fremmede pasienter, det er ikke det tjenesten er til for. Det er en ubrukelig tjeneste, det kan jeg være enig i, men ingen lege skriver ut sånt til pasienter de ikke kjenner. Om sykdommen er kronisk og du har brukt det tidligere så får du vel resept hos fastlegen din uten time??

Anonymkode: ccbca...b9c

Skrevet

Her jeg bor har det nettopp kommet drop-in legekontor på handlesenteret. Har null tiltro til den tjenesten.

De burde gi informasjon om hva de ikke gjør slik at slike som Hi slipper å kaste bort penger på ingenting.

Hi - enig med hun over. Siden du har en kronisk diagnose og du har brukt den medisinen tidligere så burde det være enkelt at legen bare ordner med en e-resept som du kan ta ut og ha frem til du skal til legen i romjulen. Ellers godt råd fra første som svarte også.

Anonymkode: 52d3a...14a

Skrevet

Ring legekontoret og be om en ny resept. 

Annonse

Skrevet

Jeg har fått urinveisinfeksjon og ringte nettopp legekontoret og ba om resept på selexid. Siden jeg har hatt uvi og fått selexid for dette tidligere, slapp jeg konsultasjon. Hesesekretæren konfererte bare med legen og vips var resept i boks.  Du kan sikkert gjøre det samme.

Anonymkode: 7bef7...575

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Voltarol (reseptfritt) er det samme, bare halv dose virkestoff pr tabl. -Hvis du er vant til å bruke, og trenger det før. 

Evt priv legevakt da (typ volvat)

Anonymkode: e55e0...f7f

Nei, det er ikke helt identisk med voltaren. 

Voltaren inneholder diklofenaknatrium mens voltarol inneholder diklofenakkalium. 

Anonymkode: 2e0dc...c5a

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fått urinveisinfeksjon og ringte nettopp legekontoret og ba om resept på selexid. Siden jeg har hatt uvi og fått selexid for dette tidligere, slapp jeg konsultasjon. Hesesekretæren konfererte bare med legen og vips var resept i boks.  Du kan sikkert gjøre det samme.

Og det er bare trist. All bruk av antibiotika bør kun gis når man VET at det dreier seg om en bakterieinfeksjon som bør behandles (så lenge det ikke er en kronisk tilstand)... 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er bare trist. All bruk av antibiotika bør kun gis når man VET at det dreier seg om en bakterieinfeksjon som bør behandles (så lenge det ikke er en kronisk tilstand)... 

Har man hatt uvi før så kjenner man godt til hva det er og sin egen kropp. 

Anonymkode: b6c2d...e90

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har selvfølgelig gått med dette i mer enn en dag. Har forsøkt å bli kvitt det i over en uke.Har lang historie med uvi og nyrebekkenbetennelser bak meg, så jeg tror nok legen vet hva han gjør...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har plutselig fått oppbluss av en kronisk sykdom og får ikke time hos fastlegen før romjulen. Tenkte å prøve nettlege og få resept på voltaren (som jeg brukte fast før).

350 kroner for 2 minutters samtale hvor det eneste han sier er at dette må fastlegen  se på.

Skulle tro jeg hadde spurt om valium.. Mest bortkastete penger på lenge. 

Så spar pengene deres.

Anonymkode: 04e5b...a99

Hvis du har brukt det før for den sykdommen,og fått medisinen av fastlegen, så kan du vel be fastlegen om å få resept uten å ha time?

Anonymkode: 299b6...350

Skrevet

Voltaren og voltarol er helt likt, du tenker sikkert cataflam, eller diklofenackalium!

Anonymkode: d23d7...cf1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...