Gå til innhold

11-åringen min lukter så fælt fra rumpa

Anbefalte innlegg

Hun har gjort det i årevis. Hun må bytte bukse hver dag, for lukta sitter i buksa. Det virker som det kun går en halv dag etter hun har vasket seg, så lukter det ordentlig rumpe igjen. Virkelig, er dette normalt eller kan noe gjøres? Hun sier at hun tørker seg ordentlig og at hun tørker seg bak selv når hun kun har tisset. Og dette er et ordentlig spm. 

Anonymkode: 221c4...fc5

Fortsetter under...

Hvis dette ikke er tull og du virkelig har et barn som lukter «rumpe» så andre kjenner det lurer jeg virkelig på hvorfor du ikke har hatt med det stakkars barnet til lege... 

Anonymkode: 78693...973

Hva vasker hun seg med da? Lactacyd (eller hva det heter) og lignende såper tar ikke bort lukt.

Og er du sikker på at det er rumpa det kommer fra? Kanskje hun er i puberteten og at det ‘skjer ting’ nedentil?

Anonymkode: e3411...b3f

Just now, Anonym bruker said:

Hva vasker hun seg med da? Lactacyd (eller hva det heter) og lignende såper tar ikke bort lukt.

Og er du sikker på at det er rumpa det kommer fra? Kanskje hun er i puberteten og at det ‘skjer ting’ nedentil?

Beklager, ser at du skriver det har vært sånn i årevis. Kanskje hun har en litt dårlig tørketeknikk..?

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lactacyd tar vekk lukt hos meg

Anonymkode: 21f1d...8ee

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun vasker seg ikke med mild såpe, men vanlig dusjsåpe. Årevis var kanskje litt å ta i. Men i alle fall i 1-1,5 år. Egentlig da hun begynte å bli litt rundere..  

Det er vanskeligere å nå helt inn i sprekken hvis man er rund. Legg våtservietter på badet, så hun kan få vekk alt etter hvert dobesøk.

Anonymkode: 0fa95...328

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun vasker seg ikke med mild såpe, men vanlig dusjsåpe. Årevis var kanskje litt å ta i. Men i alle fall i 1-1,5 år. Egentlig da hun begynte å bli litt rundere..  

Mulig hun svetter mer... mye svettekjertler i rumpa. Tykke har en tendens til å lukte mer pga økt svette. 

Våtservietter, og talkumpulver er forsøket verdt

Anonymkode: 6b269...c61

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet jo ikke hvor rund hun er, men svette fra veldig overvektige mennesker lukter grusomt. 

Anonymkode: 6a28b...593

Hvis barnet dusjer hver dag og det fremdeles lukter vondt må det jo være noe galt. Jeg lurer også på om ikke det kommer fra vagina. Det er jo ikke normalt å lukte rumpe... uansett så er det ikke normalt å la barnet sitt gå rundt å lukte dritt i 1,5 år. Hvorfor har du ikke tatt tak??

Anonymkode: 6b4e2...463

Annonse

Normale friske barn som ikke har avføring i rumpa, skal ikke lukte vondt! Sjekk rompa hennes å se om du kan se noe, evt. Sjekk at det faktisk er rent. Om det er rent, reis til legen asap! 

Anonymkode: bf2e4...f86

Jeg har spurt henne om hun tørker ordentlig, men ikke sett egentlig hvordan det gjøres. Jeg skal få hjulpet henne litt og se om det hjelper. Jeg vet ikke sikkert om det er fra baken nei. Hun lukter ikke slik at man kjenner det når man er sammen med henne. Men lukta sitter i klærne når kvelden kommer. Og i pysjen om morgenen. Hun er for øvrig på grensen mellom normalvektig og overvektig. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke har tatt henne med til lege. Antakelig fordi jeg har tenkt at det har noe med tørkingen å gjøre. Eller, bare at det er slik. Har sett noen tråder fra forum om at jentebarn har luktet mer enn guttebarn etc. Så jeg har vel slått meg litt til ro med det. Men samtidig virker det ikke helt normalt. 

Jeg tenker også det kan være soppinfeksjon eller lignende, og ville tatt henne med til lege. Ellers ville jeg sørget for at hun vasket seg grundig med såpe beregnet på underlivet(!) minst en gang daglig, at hun hadde hadde undertøy i bomull (ikke syntetisk) og ikke veldig stramme bukser.

Anonymkode: d5506...ce5

Men, lukter det bæsj eller lukter det rumpesvette? Om det er det siste, så kan det hende at hun bare trenger litt talkum eller potetmel øverst i rumpesprekken. Blir det liggende svette der, blir det en ganske ille lukt, og kan gi grobunn for mye guffent. Det blir også sårt og kan sprekke. Vanlig såpe gjør det verre. Jeg hadde det problemet av og til før, men etter å ha sluttet med vanlig såpe og gått over til såpefri dusjkrem, og en dæsj potetmel når jeg er i sydenvarme, så er det borte. En annen ting: Kan det være at hun har mye luft i magen og promper mye illeluktende? Da setter lukta seg i klærne etterhvert. Om hun er intolerant mot f. eks laktose, så kan det lukte svært ille. 

Anonymkode: 49875...c9a

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, lukter det bæsj eller lukter det rumpesvette? Om det er det siste, så kan det hende at hun bare trenger litt talkum eller potetmel øverst i rumpesprekken. Blir det liggende svette der, blir det en ganske ille lukt, og kan gi grobunn for mye guffent. Det blir også sårt og kan sprekke. Vanlig såpe gjør det verre. Jeg hadde det problemet av og til før, men etter å ha sluttet med vanlig såpe og gått over til såpefri dusjkrem, og en dæsj potetmel når jeg er i sydenvarme, så er det borte. En annen ting: Kan det være at hun har mye luft i magen og promper mye illeluktende? Da setter lukta seg i klærne etterhvert. Om hun er intolerant mot f. eks laktose, så kan det lukte svært ille. 

Anonymkode: 49875...c9a

Mer rumpesvette. Ikke avføring. Jeg skal prøve tipsene dere har gitt her. Takk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...