Gå til innhold

Mannen er avhengig av mobilspill, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke engang hva mobilspillet heter, bare at han sitter med det HELE tiden. Enten vi snakker sammen, foran barna, når vi ser på tv sammen osv. Det blir mange timer hver dag. Greit å ha behov for å koble av med et spill noen minutter her og der, men dette er veldig mye over det akseptable og vanlige . Han blir bare irritert de gangene jeg har sagt fra før, og fordi jeg er konfkliktsky så har jeg ikke villet gå mer inn i det. Men nå har det pågått for lenge og det koker inni meg av irritasjon. Går ikke an å snakke med han omtrent uten at han samtidig spiller.

Forslag til tips til løsning tas i mot med store takk!

Anonymkode: b1736...c7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke engang hva mobilspillet heter, bare at han sitter med det HELE tiden. Enten vi snakker sammen, foran barna, når vi ser på tv sammen osv. Det blir mange timer hver dag. Greit å ha behov for å koble av med et spill noen minutter her og der, men dette er veldig mye over det akseptable og vanlige . Han blir bare irritert de gangene jeg har sagt fra før, og fordi jeg er konfkliktsky så har jeg ikke villet gå mer inn i det. Men nå har det pågått for lenge og det koker inni meg av irritasjon. Går ikke an å snakke med han omtrent uten at han samtidig spiller.

Forslag til tips til løsning tas i mot med store takk!

Anonymkode: b1736...c7d

Si at han ikke får sitte med det mer enn én time om dagen :nigo:

Anonymkode: a1121...a06

Skrevet

Få ham med i parterapi, for det er lite trolig at han vil endre seg bare av at du tar det opp - spesielt siden du sier du er konfliktsky.

En mann som var villig til å innrømme problemet og ev. skaffe seg hjelp for avhengigheten sin hvis han ikke greier å slutte selv, det er en mann jeg kunne fortsatt med. Men om han ikke vil innrømme problemet og heller ikke vil gjøre noe med avhengigheten sin, da hadde jeg gitt beskjed om at enten gjør han noe med deg og vi får parterapi, ellers er det slutt.

Jeg hadde ikke delt livet mitt med en mann som melder seg så til de grader ut og ikke deler livet med meg.

Parterapi asap!

Anonymkode: dd46e...93c

Skrevet

Ta tiden på han.

Når dere skal legge dere til kvelden sier du: I dag kom vi hjem klokken 16, og nå er klokka 22.30, dvs at vi har hatt 6,5 time sammen i dag.

Så fortsetter du med å si at du vet han er litt hårsår når det kommer til mobilbruk og ikke ønsker å bli kritisert pga det, men i dag har du fulgt med på klokka og av de 6,5 timene dere har hatt sammen i dag har han brukt f.eks 4 timer på mobilen. 

Han kommer sikkert til å gå rett i forsvar, men du kan egentlig bare si at du ønsker ikke krangle eller lage noen stor konflikt, bare be han tenke gjennnom om han synes det er greit å bruke familietiden på telefonen, og tenke på at han tross alt er et forbilde for barna deres.

Anonymkode: 09eee...6af

Skrevet

Du må faktisk snakke med han, også må du tåle at han blir irritert.

Som en over her sier; få han til å reflektere sjøl over hvor mye tid det tar. Få han til å reflektere over hva det går utover. 

Finn fram noen artikler om spillavhengighet (mobilspill avhengighet), og be han lese de.

Også må du finne ut av hvor mye dette plager deg. Ingen er perfekte. Noen feil må man få lov å ha, også må du kjempe de slagene som er viktig! Her går det utover familien - og helt sikkert gjøremål og kanskje økonomi (for det kan være at han bruker penger for å spille - kjøpe ressurser i spillet som gjør det gøyere å spille), så må du finne ut av om det er verdt å ta kampen, å stå i konflikten. Da får du utfordre deg sjøl også!

Anonymkode: 83e9c...146

Skrevet

Hvis du får tak i mobilen hans så last ned en app som registrerer hvor mue tid han bruker på tlf hver dag. F.eks QualityTime. Kanskje han får seg en aha-opplevelse når han ser hvor mye tid han faktisk bruker! Men du må faktisk ta det opp med han hvis du ønsker en endring! 

Anonymkode: 643ff...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...