MammantilNurket Skrevet 12. desember 2017 #1 Skrevet 12. desember 2017 (endret) Vi har liksom skulket Lucia-feiringen i barnehagen de siste årene av to årsaker: 1) Herr Sønn misliker sterkt å stå opp tidligere enn nødvendig. 2) Herr Sønn misliker å kle seg ut. I år er han imidlertid klar! Jeg har fått sydd Lucia-skjorte til ham, kjøpt spiss hatt med stjerner og stjerne på pinne. Må han ha rødt bånd rundt magen?? Skal guttene ha det?? Har jo vært med på Lucia da jeg jobbet i barnehage, men der hadde barna utrolig stusselige Lucia-antrekk ... ikke noe å skrive hjem om, altså. Så, damer, belte eller ikke belte på stjerne-guttene? Endret 12. desember 2017 av MammantilNurket
sug lut Skrevet 12. desember 2017 #2 Skrevet 12. desember 2017 Eeeeeh, jeg tror jeg sliter litt med å orke å svare på det du spør om, siden du er i stand til å snakke om "stusselige Lucia-antrekk".
MammantilNurket Skrevet 12. desember 2017 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2017 1 minutt siden, sug lut skrev: Eeeeeh, jeg tror jeg sliter litt med å orke å svare på det du spør om, siden du er i stand til å snakke om "stusselige Lucia-antrekk". Du skjønner hva jeg mener: hvit T-shirt i str.XXL eller «Pappa-skjorte» som en gang har vært hvit, slapt juletreglitter i håret ...
sug lut Skrevet 12. desember 2017 #4 Skrevet 12. desember 2017 1 minutt siden, MammantilNurket skrev: Du skjønner hva jeg mener: hvit T-shirt i str.XXL eller «Pappa-skjorte» som en gang har vært hvit, slapt juletreglitter i håret ... Ja, jeg skjønner hva du mener, normale Lucia-antrekk til normale barn med normale foreldre med morrastress i hodet, men tårer i øynene, når de små kommer tuslende med sang og lys i håret.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #5 Skrevet 12. desember 2017 1 minutt siden, sug lut skrev: Ja, jeg skjønner hva du mener, normale Lucia-antrekk til normale barn med normale foreldre med morrastress i hodet, men tårer i øynene, når de små kommer tuslende med sang og lys i håret. Enig med deg, og som barnehageansatt så synes jeg det er helt flott. Foreldre skal de ikke ha prestasjonsangst for å la barnet delta Anonymkode: a789c...872
Evablaum Skrevet 12. desember 2017 #6 Skrevet 12. desember 2017 Her blir det pappas t- skjorte og et lys i hånden i morgen. Vet ikke hvem som gleder seg mest av sønn eller mor 😍....
frk Nilsen Skrevet 12. desember 2017 #7 Skrevet 12. desember 2017 Pappa eller mammas hvite skjorte med glitterbånd er nydelig på en liten fin luciagutt
Modesty Blaise. Skrevet 12. desember 2017 #8 Skrevet 12. desember 2017 Å nei, barnet mitt kommer nok da til å få traumer i morgen. Hvis hun ikke allerede er traumatisert... I helgen klippet vi håret hennes i en halvlang bob, og i morgen får hun pappas hvite skjorte, og glitter som lå i en krøll i en eske. Og enda verre, jeg kommer til å syns hun ser nydelig ut, og jeg gleder meg stort til i morgen.
Cura Skrevet 12. desember 2017 #9 Skrevet 12. desember 2017 Her skal jenta gå i mammas lange pologenser... Og hun gleder seg!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #10 Skrevet 12. desember 2017 Her blir det lucia-skjorte fra Jula (billigbutikken) og juletreglitter rundt livet. Holder i massevis. Vi er heldige som har en bhg med "kom som du vil"-policy. Så noen har på pappa-skjorter, noen har hvite t-skjorter, noen har egne hvite klær, noen har Elsa-genser, noen har spiderman jakke... Null press, null stress. Da slipper man å "skulke" fordi barna ikke liker å kle seg ut heller... Anonymkode: f406e...a49
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #11 Skrevet 12. desember 2017 Ikke belte. Og de er alle sikkert fine uansett. (Mine har også mislikt å kle seg ut. Husk at det er de som gjør dette for vår skyld, ikke motsatt...) Anonymkode: 646db...50d
MammantilNurket Skrevet 12. desember 2017 Forfatter #13 Skrevet 12. desember 2017 5 minutter siden, cherry coke skrev: Herr sønn? Jupp. Herr Sønn, Fru Mor og Dr.Far.
cherry coke Skrevet 12. desember 2017 #14 Skrevet 12. desember 2017 6 minutter siden, MammantilNurket skrev: Jupp. Herr Sønn, Fru Mor og Dr.Far. Ååå
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #15 Skrevet 12. desember 2017 Tror jeg hadde ledd litt inni meg hvis noen kom med stjernehatt og sydd drakt. Men ville ikke vist det utenpå selvsagt. Hva i alle dager kommer dette behovet for å late som om du og dine er så bedre enn alle andre? Er litt patetisk Anonymkode: 59bdc...1a6
MammantilNurket Skrevet 12. desember 2017 Forfatter #16 Skrevet 12. desember 2017 1 minutt siden, cherry coke skrev: Ååå Der har du oss 😂
MammantilNurket Skrevet 12. desember 2017 Forfatter #17 Skrevet 12. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Tror jeg hadde ledd litt inni meg hvis noen kom med stjernehatt og sydd drakt. Men ville ikke vist det utenpå selvsagt. Hva i alle dager kommer dette behovet for å late som om du og dine er så bedre enn alle andre? Er litt patetisk Anonymkode: 59bdc...1a6 Min mor fikk også sydd Lucia-antrekk til meg da jeg var liten. Er det så rart at jeg vil at min sønn også skal ha det? Vi har ett barn, og ja, vi går «all in».
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2017 #18 Skrevet 12. desember 2017 4 minutter siden, MammantilNurket skrev: Min mor fikk også sydd Lucia-antrekk til meg da jeg var liten. Er det så rart at jeg vil at min sønn også skal ha det? Vi har ett barn, og ja, vi går «all in». Og det er jo helt fint, men man trenger vel ikke å tråkke på andre på veien Anonymkode: a789c...872
Evablaum Skrevet 12. desember 2017 #19 Skrevet 12. desember 2017 18 minutter siden, MammantilNurket skrev: Jupp. Herr Sønn, Fru Mor og Dr.Far. Hjelpes..
MammantilNurket Skrevet 12. desember 2017 Forfatter #20 Skrevet 12. desember 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og det er jo helt fint, men man trenger vel ikke å tråkke på andre på veien Anonymkode: a789c...872 Tråkke ned?? Jeg må da få lov til å synes at noen Lucia-antrekk tar seg bedre ut enn andre?
MammantilNurket Skrevet 12. desember 2017 Forfatter #21 Skrevet 12. desember 2017 22 minutter siden, Evablaum skrev: Hjelpes.. Ha litt humor, da, har du ikke sett «Den Spanske Flue»?
Evablaum Skrevet 12. desember 2017 #22 Skrevet 12. desember 2017 Akkurat nå, MammantilNurket skrev: Ha litt humor, da, har du ikke sett «Den Spanske Flue»? Nei
Evablaum Skrevet 12. desember 2017 #23 Skrevet 12. desember 2017 8 minutter siden, MammantilNurket skrev: Tråkke ned?? Jeg må da få lov til å synes at noen Lucia-antrekk tar seg bedre ut enn andre? Redd du kommer til å være mer opptatt av dette perfekte antrekket du har skapt, fremfor dette barnet som egentlig skal være i fokus..
Nordisk Skrevet 12. desember 2017 #24 Skrevet 12. desember 2017 Regner med vi får høre mer om dette i Spidermammas julekalender i morgen. 🎄
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2017 #25 Skrevet 13. desember 2017 1 time siden, MammantilNurket skrev: Vi har liksom skulket Lucia-feiringen i barnehagen de siste årene av to årsaker: 1) Herr Sønn misliker sterkt å stå opp tidligere enn nødvendig. 2) Herr Sønn misliker å kle seg ut. I år er han imidlertid klar! Jeg har fått sydd Lucia-skjorte til ham, kjøpt spiss hatt med stjerner og stjerne på pinne. Må han ha rødt bånd rundt magen?? Skal guttene ha det?? Har jo vært med på Lucia da jeg jobbet i barnehage, men der hadde barna utrolig stusselige Lucia-antrekk ... ikke noe å skrive hjem om, altså. Så, damer, belte eller ikke belte på stjerne-guttene? Herr Sønn høres bra borskjemt ut 🤣Liker ikke å stå opp tidlig stakkars, og ikke liker han å kle se ut heller. Da fikk han vilja si, og gikk glipp av feiring og minner i bhg.... Anonymkode: 175f7...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå