Gå til innhold

Jeg tåler ikke brunost!?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg spiser brunost blir jeg svimmel, og det klør på hele kroppen. Så er en eller annen allergi. 

Men hva er det i det som jeg ikke tåler? Har ikke påvist laktoseintoleranse etc, tatt endel tester (prikk) og blodprøver

Anonymkode: 86088...651

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144336713-jeg-t%C3%A5ler-ikke-brunost/
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ah.. geit ja.. Finnes det brunost uten geit da? Prøvd Gudbrandsdalsost og fløtemysost 

Hvis du reagerer på fløtemysost er der ikke geitemelk/protein du reagerer på, for den er kun laget av kumelk. 

Anonymkode: f0cb0...a0c

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du reagerer på fløtemysost er der ikke geitemelk/protein du reagerer på, for den er kun laget av kumelk. 

Anonymkode: f0cb0...a0c

Jeg reagerer på den, ja. Hva reagerer jeg på da? 

Hva er felles i ingredienslisten til de ostene du reagerer på da? Får du elveblest, oppkast, magesmerter osv? Eller "bare kløe", og svimmelhet, for det er vel ikke symptomer på vanlig allergi? Jeg kan få vondt i magen og måtte løpe på do av brunost, har alltid tolket det som at det er mengden (melke)sukker i det som gjør at tarmen reagerer litt (får det samme av grøt). Logisk egentlig, masse raske karbohydrater som trekker væske inn i tarmen og som fordøyes fort av bakteriene. Det blir tarmgass, tynnere avføring som renner fortere, tarmene blir stimulert, og jeg må på do. Tror ikke jeg er allergisk fordetom :)

Anonymkode: af50c...31a

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er felles i ingredienslisten til de ostene du reagerer på da? Får du elveblest, oppkast, magesmerter osv? Eller "bare kløe", og svimmelhet, for det er vel ikke symptomer på vanlig allergi? Jeg kan få vondt i magen og måtte løpe på do av brunost, har alltid tolket det som at det er mengden (melke)sukker i det som gjør at tarmen reagerer litt (får det samme av grøt). Logisk egentlig, masse raske karbohydrater som trekker væske inn i tarmen og som fordøyes fort av bakteriene. Det blir tarmgass, tynnere avføring som renner fortere, tarmene blir stimulert, og jeg må på do. Tror ikke jeg er allergisk fordetom :)

Anonymkode: af50c...31a

Kløe går under "vanlige symptomer på allergi". Også hevelse i svelg. Jeg får ikke oppkast og magesmerter, men kan bli kvalm. 

Jeg får kløe på huden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...