Gå til innhold

Gravid igjen 1,5 mnd etter SA

Anbefalte innlegg

På søndag var testen positiv -igjen. Bare 1,5 mnd og en vanlig mens etter en naturlig SA i uke 7. Før forrige gang prøvde vi i 6 mnd før det klaffet så jeg tror det kan være noe i det at man blir lettere gravid etter en SA.

Jeg ble ikke like glad som sist siden jeg er mer skeptisk om alt går bra denne gangen men samtidig er jeg mer positiv og roligere enn jeg trodde jeg skulle være. Men tar meg jo i å se etter på dopapiret hver gang jeg er på do, øm det er noen små blødninger. Så det blir lange 2 mnd fremover (uke 5 starter i morgen). Bare å krysse fingrene, noe annet får man ikke gjort. Og ikke noe Google denne gangen. Tror nok det er noe vi alle ville hatt godt av for man blir bare gærn alt som står på internet.

Lykke til til alle dere der uten som er i samme situasjon :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144336704-gravid-igjen-15-mnd-etter-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer :) Jeg mistet på søndag, var i uke 11(10+4).

hvor lenge blødde du og når fikk du eggløsningen tilbake? 

Jeg er klar for å prøve på nytt og jeg har lest meg ferdig på google så tror at neste graviditet blir enklere for meg selv om jeg da å vil være nervøs men mindre stresset tror jeg.

Jeg blødde ganske mye i 4 dager så småblødninger i 3 dager. Neste EL var allerede ca. 16 dager etter SA. Måler både temperatur og sjekker slim så jeg er sikker på det.

Tenker når kroppen er tilbake til normalen og du føler deg følelsesmessig klar så er det bare å kjøre på:)

Jeg er ganske rolig men nå også mye mer forberedt på at det kan gå galt og tar denne graviditeten ikke for gitt. Hadde jo lest tallene ang. SA og at det er vanlig men hvor vanlig det er erfarte jeg først etter min SA når utrolig mange rundt meg fortalte om samme opplevelsen, opptil flere ganger. Synd dette tema er så tabu ellers så ville mange ikke bli så knust når det skjer. Selvfølgelig er det trist men man hadde kanskje vært følelsesmessig mer forberedt. Jeg hadde i alle fall vært det. 

Lykke til med prøvingen ☺

Jeg hadde en dårlig magefølelse tidlig da jeg har hatt en del spor av blod flere ganger i uke 5, 7 og 8 men så var vi på UL i uke 8 å fikk sett hjerte så øynet et lite håp men jeg ble ikke rolig så når dette skjedde på søndag så følte jeg en enorm lettelse for da stemte magefølelsen.

Det er trist iom at jeg skulle straks inn i uke 12 men jeg har vært så deprimert de siste 11 ukene at jeg føler en enorm lettelse å er klar for å ta fatt på en ny runde snart. Er på en måte glad jeg opplevde dette for sjansene er store for at neste gang så vil det forhåpentligvis sitte :) 

Tror jeg blødde ut mesteparten på Søndag, var på legevakten da og ul viste at det var en kraftig mens igjen, blødde minimialt i går men i dag har det tatt seg opp med blod og menssmerter så håper det går over snart :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...