Gå til innhold

Dere som har ledsagerbevis....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kom ledsagerbeviset til poden i posten. Men hvordan bruker vi det? Kan vi kjøpe biletter på nett? Og hvordan oppbevarer dere dette? Redd vi skal glemme å ta det med hvis det ligger i en skuff hjemme, og poden selv har sjelden med egen lommebok i det daglige. 

Anonymkode: 721bd...077

Fortsetter under...

Skrevet

Går ikke å bruke på nett (ikke som jeg har opplevd iallfall). F.eks på kino må du ringe og bestille billetter og fremvise beviset når du kommer. 

Jeg har det i en skuff hjemme, og tar det med (sender det med) når det trengs. Svømmehall, kino, teater, tusenfryd (kjempebillig sesongkort får poden, og ledsager går gratis. 

Anonymkode: cd37e...23c

Skrevet

Men er det ikke fort gjort å glemme det når det ligger hjemme? Eller blir det automatisk i å ta det med? 

Skrevet

Jeg har det liggende i lommeboken min og de gangene barnet skal ut med støttekontakten så legger jeg det i lommeboken til barnet.

Vi fikk med en skriv fra kommunen hvor de opplyste om alle steder hvor man kan bruke ledsagerbeviset, kino, svømmehall osv

Skrevet

Jeg har det i min lommebok, da det som oftest er jeg som er ledsageren. Skal han være med støttekontakten på noe sender jeg det med henne. Nytter ikke å la ham ha ansvar for det selv.

Om du kan bestille billetter på nett kommer an på hva det er. Nettbuss har en egen kategori for ledsager som koster 0 kr. På kinoen her må man kjøpe billetter i luka. På tusenfryd kan du kjøpe billett til den som har ledsagerbeviset på nett, men må få billett til ledsageren i luka eller gjesteservice. Men der kan du også få armbånd som slipper dere foran i køen, så det er greit med en tur innom gjesteservice uansett.

I sommer var vi på Kaptein Sabeltann, og da kunne vi bestille ved å sende bestillingen på mail med bilde av ledsagerbeviset vedlagt. I alle tilfeller må man selvfølgelig huske å ha ledsagerbeviset med seg.

Anonymkode: 9f7a3...db6

Skrevet

Takk for svar. Fulgte ikke med noe info her, kun beviset som kom i en konvolutt uten noe skriv ved siden av. Vurderer å ha det liggende i hovedbilen, da er det alltid med når vi er noe sted. Men finner vel ut av det. Han må ha det med på onsdager når han er med i en støttekontakt gruppe også så greit å ha det lett tilgjengelig.  Jeg bruker aldri lommebok, og er for stort til kortholder min. 

Annonse

Skrevet

Jeg har det i lommeboken min. Kjøper billetter på stedet og viser kortet frem samtidig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...