Gå til innhold

Kan spysyke smitte to ganger etter hverandre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan også være et annet virus (det finnes mange forskjellige omgangssyke virus). Noen typer kan man få noe midlertidig immunitet mot, men det gjelder ikke alle mennesker, og varigheten på denne "immuniteten" er veldig varierende og ikke mer en noen få uker. 

Prøv å vær adskilt, vask hender ofte, klorvask av kontaktflater. -Og lykke til 

Anonymkode: dc308...303

Annonse

Samme virus smitter ikke to ganger på rappen nei, da må det være et annet virus som evt gjør henne syk igjen! Mange ulike virus ute og går på en gang, så det er ikke usannsynlig dessverre..

Anonymkode: fb703...efa

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme virus smitter ikke to ganger på rappen nei, da må det være et annet virus som evt gjør henne syk igjen! Mange ulike virus ute og går på en gang, så det er ikke usannsynlig dessverre..

Anonymkode: fb703...efa

Disse virusene muterer fort, så selv om sjansen er liten kan man bli smittet to ganger av "samme"..

Ellers er det også individuelt hvor stor immuniteten blir etter en omgang. Noen får bedre immunitet en andre.

Men ellers er det selvfølgelig mange ulike virus og varianter ute og går, og er immunforsvaret først svekket av en runde med syken så er det lettere å pådra seg noe nytt om man blir utsatt for smitte.

Hi, fortsett meg gode hygienetiltak og gjør det du kan for å hindre smitte. Er ikke så mye annet å gjøre.

God bedring, Hi :)

Anonymkode: faabc...195

Takk for svar. Hun hadde spysyka på lørdag,jeg har i dag og er redd jeg kan smitte henne igjen nå,men har egentlig aldri opplevd slik. Når det går i en familie får ofte alle det men bare en gang hver

Anonymkode: 2ad72...a63

Ja! Først kastet sønnen min opp å ble frisk,også begynte jeg å kaste opp. Når begge to var frisk igjen så dro vi på overnatting hos barnefaren å der begynte han å kaste opp igjen å smittet faren også.

Anonymkode: 8ea2d...d03

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jenta hadde spysyke først, så fikk jeg det. Kan jeg smitte hun tilbake igjen?

Ja. Hvis det er norovirus kan du smitte henne (ikke hun!)

Anonymkode: 50db8...894

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Hun hadde spysyka på lørdag,jeg har i dag og er redd jeg kan smitte henne igjen nå,men har egentlig aldri opplevd slik. Når det går i en familie får ofte alle det men bare en gang hver

Jeg har opplevd at ett familiemedlem fikk det to ganger i samme "runde" 

Anonymkode: 50db8...894

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...