Gå til innhold

Krøllete/bølgete/tykt/fluffy hår - MÅ jeg ha langt hår?

Anbefalte innlegg

Føler jeg hørtes ut som hun 50-åringen i IKEA-reklamene nå (MÅ JEG HA SOFA?), men ja... Jeg har klippet meg "kort" før og det står rett ut. Jeg har fluffy hår, om man kan si det sånn. Mye pga det bølger seg. Har rettetang, men tar jo en halvtime å rette ut håret så det gidder jeg bare ved spesielle anledninger og når jeg har lyst til det. Jeg kler nok langt hår best. Ser mer feminin ut, er egentlig ikke spesielt feminin fra før av, selv om mannen påstår det. Jeg er litt mandig om man kan si det sånn, misforstå meg rett, har timeglassfigur og normal kropp sånn sett, men ansiktet... Jeg er ikke så veldig pen :kari: Så kler langt hår best. Men det er så mye jobb med det! Mye jobb å vaske det, og mye jobb å føne det. Alt er mye jobb. En gang dro jeg til frisøren og sa: "Klipp bob på meg" (lang bob). Nei. Det gikk ikke "på sånt hår som jeg har". Etter det dro jeg ikke til frisøren (fikk stygt hår og pannelugg, så ut som en voksen versjon av Ronja Røverdatter). Og føler liksom at jeg MÅ ha langt hår? Pr idag har jeg halvlangt, til bh-stroppen på ryggen omtrent. Jeg kan ikke ha skikkelig langt, for blir for tungt, men noe mellom halvlangt og langt. 

Anonymkode: 1f793...70f

Fortsetter under...

Jeg er som deg. Tykt, frizzy hår med fall, og mye volum. Uregjerlige bølger, ikke fine krøller...🙄

jeg kan ikke ha kort hår. Har forsøkt mange varianter uten hell. 

Jeg vasker håret to ganger i uka. På kvelden. Lar det lufttørke til neste dag. Så fletter jeg håret, eller retter det med rettetang og har det løst, i hestehale e.l. 

Jeg bruker tørrsjampo for å drøye tiden mellom hårvask og gode pleieprodukter, og har heldigvis kjempefint hår bare jeg behandler det riktig! 😊

Anonymkode: bebbb...16b

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er som deg. Tykt, frizzy hår med fall, og mye volum. Uregjerlige bølger, ikke fine krøller...🙄

jeg kan ikke ha kort hår. Har forsøkt mange varianter uten hell. 

Jeg vasker håret to ganger i uka. På kvelden. Lar det lufttørke til neste dag. Så fletter jeg håret, eller retter det med rettetang og har det løst, i hestehale e.l. 

Jeg bruker tørrsjampo for å drøye tiden mellom hårvask og gode pleieprodukter, og har heldigvis kjempefint hår bare jeg behandler det riktig! 😊

Anonymkode: bebbb...16b

Jeg bruker dyr sjampo, balsam og noen ganger en leave-in. Og det går MYE såpe, så det er dyrt i drift. Håret er mykt etc, og får god behandling, det er bare stort. Og det er mye jobb. Hvor langt har du? 

Det som er positivt er at jeg slipper lue om vinteren, kan bare ta ut hestehalen :ler:

Jeg har hår som står en halvmeter ut fra hodet hvis jeg grer det i tørr tilstand. Jeg må la håret lufttørket og absolutt ikke gre det annet enn med en gang jeg kommer ut av dusjen. Ellers blir det bare frizz! Jeg kan ha helt kort hår, men ikke litt kort. Husker jeg fikk håret klippet opp på ungdomsskolen, jeg skulle se ut som Jennifer Aniston. Jeg fikk løvemanke! Så jo, langt hår uten noe dilldall fungerer deifinititv best. 

Anonymkode: bd64e...0ab

Jeg kan ikke ha kort hår.

Har tykt hår med ganske mye krøll, men overhåret er ikke særlig krøllete og det blir frizzy og stort.

Jeg har prøvd helt kort, det ble ikke særlig bra siden håret midt oppe på kronen er rett også er resten krøllete, så veldig rart ut.

Har prøvd bob og lignende varianter, men da ser jeg ut som en lampeskjerm. Klipper jeg det opp blir det bare enda mer frizzy.

Jeg må ha det langt, hele lengder. Når jeg vasker det har jeg krøllskum i det når det er vått, grer gjennom med en grovtannet kam og lar det lufttørke. Det kan absolutt ikke fønes, og ikke gres i tørr tilstand

Anonymkode: 15d4b...15b

Jeg har og langt tykt hår. Det min frisør gjorde når jeg ville ha kort hår var at hun tynnet ut mye, slik at det var mindre hår.

I tillegg lagde hun en undercut i nakken for at boben skulle ligge fint der (har 2 virvler i nakken og tykt hår). Jeg hadde en bob i flere år, men den krevde at jeg gikk til frisøren ca annen hver måned.

Anonymkode: 3945d...3fb

Annonse

Jeg har krøllete hår og har det klippet i en bobfrisyre.. Men mitt hår er ikke tykt, så det tar ikke så lang tid å glatte det. Jeg kan ikke ha langt hår med min hårtype. Det vokser nedover til en viss lengde og så begynner det å vokse utover isteden. Ser helt jævlig ut!🙈😝

5 timer siden, Me and my monkey skrev:

Jeg har krøllete hår og har det klippet i en bobfrisyre.. Men mitt hår er ikke tykt, så det tar ikke så lang tid å glatte det. Jeg kan ikke ha langt hår med min hårtype. Det vokser nedover til en viss lengde og så begynner det å vokse utover isteden. Ser helt jævlig ut!🙈😝

Utover?

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har og langt tykt hår. Det min frisør gjorde når jeg ville ha kort hår var at hun tynnet ut mye, slik at det var mindre hår.

I tillegg lagde hun en undercut i nakken for at boben skulle ligge fint der (har 2 virvler i nakken og tykt hår). Jeg hadde en bob i flere år, men den krevde at jeg gikk til frisøren ca annen hver måned.

Ja, jeg pleier å tynne det ut endel :) Hva er undercut, barbering?

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke ha kort hår.

Har tykt hår med ganske mye krøll, men overhåret er ikke særlig krøllete og det blir frizzy og stort.

Jeg har prøvd helt kort, det ble ikke særlig bra siden håret midt oppe på kronen er rett også er resten krøllete, så veldig rart ut.

Har prøvd bob og lignende varianter, men da ser jeg ut som en lampeskjerm. Klipper jeg det opp blir det bare enda mer frizzy.

Jeg må ha det langt, hele lengder. Når jeg vasker det har jeg krøllskum i det når det er vått, grer gjennom med en grovtannet kam og lar det lufttørke. Det kan absolutt ikke fønes, og ikke gres i tørr tilstand

Hva er krøllskum? Jeg har en guffe fra Lee Stafford som heter "here comes the curls", og den er til å ha i håret når det er håndkletørt. 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hår som står en halvmeter ut fra hodet hvis jeg grer det i tørr tilstand. Jeg må la håret lufttørket og absolutt ikke gre det annet enn med en gang jeg kommer ut av dusjen. Ellers blir det bare frizz! Jeg kan ha helt kort hår, men ikke litt kort. Husker jeg fikk håret klippet opp på ungdomsskolen, jeg skulle se ut som Jennifer Aniston. Jeg fikk løvemanke! Så jo, langt hår uten noe dilldall fungerer deifinititv best. 

Anonymkode: bd64e...0ab

Jeg har pleid å tulle med mannen (da samboeren) om at jeg ser ut som en løve :P:P 

HI her

Jeg kan absolutt føne det, da retter det seg ut, regner med det er varmen som gjør det. Men jeg pleier ikke å gjøre det, siden det tar en eeeeeeeeeeeevighet. Men jeg må liksom gre håret om morran da (dusjer om kvelden)

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg pleier å tynne det ut endel :) Hva er undercut, barbering?

Ja. Eller nesten barbering. Bruker sånn maskin som de bruker på menn og klipper det til ca 4mm.

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Eller nesten barbering. Bruker sånn maskin som de bruker på menn og klipper det til ca 4mm.

Har sett noen har det, vurdert det selv. Mye fordi det blir lettere å ha det opp i hestehale og. Jeg spurte mannen hva han synes om det, og han stusset ikke på det, så kanskje jeg gjør det :P

Jeg har hår som høres ut som ditt. Har stort sett alltid hatt langt hår, men prøvd to ganger tidligere å klippe det kort uten stort hell. oOm det ikke var veldig kort og jeg gikk ofte til frisøren. Og slevfølgelig mye tid på å få det fint.

Fikk for noen år siden ny frisør som var utrolig flink med mitt hår. Spurte henne om hva hun tenkte om å klippe meg kort. Hun sa jeg nok ikke kunne ha det helt kort, men kom med forslag om å klippe det helt kort bak i nakken og gradere det opp et lite stykke og ha det litt lengre forran og med lang lugg. Tynner mye og har litt forskjellige lengder på sidene men ca. litt nedenfor ørene til midt på halsen.

Er super fornøyd. Bruker hårkur over natten hver helg og har ellers i en krem som jeg fordeler i hånkletørt hår. Grer det aldri.

Dusjer på ettermiddag/kvelden og lar det luftørke. På morgenen presser jeg bare i litt vann med håndflatene.

Har brukt denne hårkuren: https://www.blivakker.no/product/3031913/joico-k-pak-intense-hydrator-treatment-250ml

Og denne hår "kremen": https://www.blivakker.no/product/4982/tigi-catwalk-curlesque-curl-collection-curls-rock-amplifier-150ml-

Og denne: https://no.lookfantastic.com/l-oreal-professionnel-tecni-art-hairmix-spiral-splendour-150ml/10444922.html?countrySelected=Y ( se litt ned på siden, jeg fant den ikke noen annen plass. Jeg har kjøpt hos frisøren)

Med litt av denne blandet i: https://www.lyko.no/loreal-professionnel/loreal-absolut-repailipidium-serum-50ml 

Anonymkode: 70259...b06

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hår som høres ut som ditt. Har stort sett alltid hatt langt hår, men prøvd to ganger tidligere å klippe det kort uten stort hell. oOm det ikke var veldig kort og jeg gikk ofte til frisøren. Og slevfølgelig mye tid på å få det fint.

Fikk for noen år siden ny frisør som var utrolig flink med mitt hår. Spurte henne om hva hun tenkte om å klippe meg kort. Hun sa jeg nok ikke kunne ha det helt kort, men kom med forslag om å klippe det helt kort bak i nakken og gradere det opp et lite stykke og ha det litt lengre forran og med lang lugg. Tynner mye og har litt forskjellige lengder på sidene men ca. litt nedenfor ørene til midt på halsen.

Er super fornøyd. Bruker hårkur over natten hver helg og har ellers i en krem som jeg fordeler i hånkletørt hår. Grer det aldri.

Dusjer på ettermiddag/kvelden og lar det luftørke. På morgenen presser jeg bare i litt vann med håndflatene.

Har brukt denne hårkuren: https://www.blivakker.no/product/3031913/joico-k-pak-intense-hydrator-treatment-250ml

Og denne hår "kremen": https://www.blivakker.no/product/4982/tigi-catwalk-curlesque-curl-collection-curls-rock-amplifier-150ml-

Og denne: https://no.lookfantastic.com/l-oreal-professionnel-tecni-art-hairmix-spiral-splendour-150ml/10444922.html?countrySelected=Y ( se litt ned på siden, jeg fant den ikke noen annen plass. Jeg har kjøpt hos frisøren)

Med litt av denne blandet i: https://www.lyko.no/loreal-professionnel/loreal-absolut-repailipidium-serum-50ml 

Anonymkode: 70259...b06

takk for tips :)

Jeg har hår som deg. Soulsista, bortsett fra at jeg er så norsk man kan bli. 

Når kråkene ser håret mitt tenker de, er det der en ettroms eller toroms. 

Jeg har det halvlangt nå. Har ennå ikke funnet et produkt som funker. 

Anonymkode: e853d...c95

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har hår som deg. Soulsista, bortsett fra at jeg er så norsk man kan bli. 

Når kråkene ser håret mitt tenker de, er det der en ettroms eller toroms. 

Jeg har det halvlangt nå. Har ennå ikke funnet et produkt som funker. 

Anonymkode: e853d...c95

Beste jeg har prøvd hittil er kms og joico

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er krøllskum? Jeg har en guffe fra Lee Stafford som heter "here comes the curls", og den er til å ha i håret når det er håndkletørt. 

Skum for krøllete hår :)

Jeg bruker denne

https://www.blivakker.no/product/3065691/wella-professionals-eimi-boost-bounce-300ml

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skum for krøllete hår :)

Jeg bruker denne

https://www.blivakker.no/product/3065691/wella-professionals-eimi-boost-bounce-300ml

Okei  😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...