Gå til innhold

Noen som har hatt tretthetsbrudd i foten?

Anbefalte innlegg

Hvordan forløp dette?

hvilken behandling fikk du?

Jeg har gått med smerter på siden av foten i 3 mnd. Smerten er på yttersiden, nedenfor lilletåa og på undersiden av foten. Smerten varierer i styrke. Noen ganger er foten så vond at jeg ikke orker å gå på den og noen dager så går det fint, men det er smertefullt å trykke på det vonde området. 

Jeg har selvsagt vært hos lege, han tenkte først at det kunne være betennelse så ble satt på en 10 dagers kur med betennelsesdempende, som ikke hjalp noenting. Ble så sendt til rønken for en uke siden, som jeg avventer svar på nå. Har vært en time hos fysioterapaut som mener at en gammel kneskade har gjort at benet mitt har vridd seg og at jeg er kalvbeint på det ene beinet og derfor tråkker/belaster foten feil. Hun mistenker tretthetsbrudd. De siste dagene har smerten vært veldig sterk og jeg begynner å bli litt lei av å vente på svar og rett behandling. Sliten av å ha vondt. Jeg har en jobb som krever at jeg står og går hele dagen på betonggulv og da vil jeg gjerne slippe å ha disse smertene hele tiden. 

Må jeg sykemeldes om det viser seg å være brudd eller kan foten belastes normalt med tretthetsbrudd? Er det noen spesiell behandling som er vanlig eller må man bare vente til det går over?

Anonymkode: 4bdb3...76e

Fortsetter under...

Jeg fikk tretth.brudd for mange mange år siden. Hadde veldig mye vondt på kvelden. På dagen kunne jeg ikke gå skikkelig, fikk liksom ikke den naturlige bevegelsen i foten. Jeg hadde vondt i 6 mnd. Legen jeg hadde ville ikke se på det. Mitt brudd vokste sammen feil. I dag har det blitt artrose. Veldig kjedelig. Ikke noe det offentlige kan gjøre. Jeg har hatt smerter i et halvt år igjen. Veldig plagsomt. 

Da jeg hadde tretthetsbrudd tok jeg meg av en baby. Alene hele dagen. Jeg fikk ingen avlastning til å heale bruddet. I starten var foten så hoven at jeg fikk ikke på skoene mine. Ble da undersøkt for blodpropp av en annen lege. I ettertid burde jeg ikke gitt meg da legen min senere ikke ville se på foten. Jeg visste ikke bedre da. 

Håper du finner ut av det og får riktig behandling. 

Anonymkode: 4e024...581

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...