Gå til innhold

Kan svensker kjøre norskregistrert bil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anledningen til at har hørt det er at noen forsikringer har regel på at en utlending ikke får lov å kjøre en norskregistrert bil i utlandet. Dvs at om du ta med din bil til Sverige så får ikke din svenske svigersøster kjøre den. 

Annonse

3 minutter siden, It's all about me skrev:

Det er omvendt som ikke er lov. En nordmann kan ikke kjøre svenskregistrert bil i Norge

Stemmer. Og en svenske vil normalt ikke ha lov til å kjøre en norskregistrert bil i Sverige, så sant han ikke er bosatt i Norge da, og det er hans egen bil og han bare er på besøk i Sverige. Sånn omtrent. Sikkert med noen unntak og noen gråsoner.

1 time siden, Yellow Brick Road skrev:

Stemmer. Og en svenske vil normalt ikke ha lov til å kjøre en norskregistrert bil i Sverige, så sant han ikke er bosatt i Norge da, og det er hans egen bil og han bare er på besøk i Sverige. Sånn omtrent. Sikkert med noen unntak og noen gråsoner.

Hvorfor kan man ikke det?

Anonymkode: 504a4...9ba

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan man ikke det?

Anonymkode: 504a4...9ba

Det har noe med skatter og avgifter og innførselsavgift for bil å gjøre. Det er internasjonalt, muligens med noen unntak. Om jeg får besøk av svenske venner, kan jeg ikke kjøre bilen deres her i Norge heller. Dersom jeg flytter til Sverige med min bil, er det helt greitt. Jeg trenger ikke å betale for å ta med meg bilen, så lenge det er bare meg som kjører den. 

Min far bor i Sverige og jeg har ikke lov til å kjøre hans bil her i Norge når han er her. Det har med skatter og avgifter å gjøre. :)
Han kan derimot kjøre norsk reg. bil her i Norge uten problem. 

Så spørsmålet til HI er ikke så rart som flere av dere åpenbart tenker. 

Anonymkode: fa3f2...4e3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...