Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Jeg er 31 Ă„r.Har i 3 Ă„r vĂŠrt plaget med store smerter i bryst og at det strĂ„ler ned i venstre arm.Hjertebank har jeg ogsĂ„.NĂ„ i det siste har jeg blitt tungpustet og fĂžler jeg fĂ„r ikke pustet skikkelig uten Ă„ "huske pĂ„" Ă„ puste.Jeg har hatt vanlig ekg og treningsekg uten noe galt.Ultralyd av hjertet ble tatt under graviditet sĂ„ de sa det var ikke alt de sĂ„, men det viktigste.Jeg har sjekket stoffskiftet som lĂ„ i en sĂ„kalt grĂ„sone(ene legen mente det var normalt,andre vurderte medisin).Jeg har betennelse i skjoldbruskkjertelen, noe de sĂ„ pĂ„ ultralyd.Legen kjente utenpĂ„ halsen at ene siden var den "klumpen" stĂžrre.Jeg mĂ„ innrĂžmme jeg blur bekymra.FĂžles ut som jeg er mye gamlere enn det jeg er.Noen dager klarer jeg bare komme meg pĂ„ jobb og er helt ferdig i kroppen mĂ„r jeg kommer hjem!Er det noen som kjenner seg igjen eller har tips?đđŒ Anonymkode: 6edf8...2bc
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Akkurat disse symptomene har jeg ogsÄ! Men jeg har bare hatt det ett Är. Er tidvis skikkelig redd det er noe alvorlig galt med meg. Min EKG var ogsÄ fin. Samme med stoffskifte. Har og tatt MR av hode grunnethodepine. Og ultralyd av magen samt gastroskopi. Eneste de finner er lite jernverdier. Er sÄ sliten av dette. FÞlger denne trÄden. Anonymkode: 97e9d...52d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 à sÄ trist Ä hÞre at du ogsÄ sliter.Har du mye hjertebank?FÞler deg utslitt?Hva tror legene? Anonymkode: 6edf8...2bc
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Kan gÄ en dag eller to uten hjertebank, men som oftes kommer det 2-4 ganger daglig. FÞler pulsen i hele kroppen. Ser genseren pulsere av bankene. Er ogsÄ mye svimmel. Legene er litt delt. Ene tror det er muskulÊrt, en tror det e psykisk og en vil sjekke nyrene. Jeg aner ikke hva det er, men vet det ikke er psykisk. Smertene er reelle. Hva tror din lege? Anonymkode: 97e9d...52d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 à herregud, denne trÄden mÄker abonnere pÄ. Dere beskrivermitt liv! Og det er absolutt ikke psykisk, men min lege ser ut til Ä tro det... Anonymkode: 2fde6...f19
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 Akkurat nÄ, Anonym bruker skrev: à herregud, denne trÄden mÄker abonnere pÄ. Dere beskrivermitt liv! Og det er absolutt ikke psykisk, men min lege ser ut til Ä tro det... Anonymkode: 2fde6...f19 MÄker liksom... 'mÄ jeg'skulle det stÄ. Anonymkode: 2fde6...f19
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #7 Skrevet 6. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er 31 Ă„r.Har i 3 Ă„r vĂŠrt plaget med store smerter i bryst og at det strĂ„ler ned i venstre arm.Hjertebank har jeg ogsĂ„.NĂ„ i det siste har jeg blitt tungpustet og fĂžler jeg fĂ„r ikke pustet skikkelig uten Ă„ "huske pĂ„" Ă„ puste.Jeg har hatt vanlig ekg og treningsekg uten noe galt.Ultralyd av hjertet ble tatt under graviditet sĂ„ de sa det var ikke alt de sĂ„, men det viktigste.Jeg har sjekket stoffskiftet som lĂ„ i en sĂ„kalt grĂ„sone(ene legen mente det var normalt,andre vurderte medisin).Jeg har betennelse i skjoldbruskkjertelen, noe de sĂ„ pĂ„ ultralyd.Legen kjente utenpĂ„ halsen at ene siden var den "klumpen" stĂžrre.Jeg mĂ„ innrĂžmme jeg blur bekymra.FĂžles ut som jeg er mye gamlere enn det jeg er.Noen dager klarer jeg bare komme meg pĂ„ jobb og er helt ferdig i kroppen mĂ„r jeg kommer hjem!Er det noen som kjenner seg igjen eller har tips?đđŒ Anonymkode: 6edf8...2bc MagesĂ„r? Kan gi brystsmerter Anonymkode: b21c6...921
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan gÄ en dag eller to uten hjertebank, men som oftes kommer det 2-4 ganger daglig. FÞler pulsen i hele kroppen. Ser genseren pulsere av bankene. Er ogsÄ mye svimmel. Legene er litt delt. Ene tror det er muskulÊrt, en tror det e psykisk og en vil sjekke nyrene. Jeg aner ikke hva det er, men vet det ikke er psykisk. Smertene er reelle. Hva tror din lege? Anonymkode: 97e9d...52d Smerter kan vÊre reelle selv om det er psykisk Anonymkode: 7f001...3e2
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #9 Skrevet 7. desember 2017 Har du prÞvd fysioterapi? Jeg har en stiv skulder som blir sÄnn fordi jeg lener meg pÄ den pÄ jobb. Den gjÞr sÄ vondt at det strÄler ned i fingrene og jeg kjenner det i brystet. Ekstraslag har jeg ogsÄ litt av, uten at det nÞdvendigvis har noen sammenheng, det er jo vanlig Ä ha i perioder jeg har ekstra vondt slÄr hjertet hardere, og det er jo bare naturlig nÄr det er noe som gjÞr vondt! En time til fysioterapi/naprapat nÄr det er som verst hjelper godt! Og bekrefter for meg at det faktisk bare er skulderen som er vond Anonymkode: 41c63...9a5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #10 Skrevet 7. desember 2017 Tusen takk for svar alleđđŒJeg har vĂŠrt til fysio, hjalp pĂ„ noe, men fĂžlte ikke at det er hovedĂ„rsaken til at det er vondt og at jeg er slapp...fĂžler jeg er villig til Ă„ prĂžve hva som helst nĂ„.Vi har en del hjerteproblemer i familien, men jeg fĂžler meg hypokondrisk hvis jeg nevner det til legen.Er sĂ„ lei!Ikke er det noe fast lege heller, vĂŠrt til 4 forskjellige nĂ„ for Ă„ "fĂžlge opp" dette.Skal til legen neste uke ogsĂ„ for Ă„ hĂžre om jeg skal starte pĂ„ stoffskifte medisin.... Anonymkode: 6edf8...2bc
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #11 Skrevet 7. desember 2017 Slik har jeg hatt det i 5 Är, men det hjalp enorm Ä legge om kostholdet. FÞrst og fremst spiser jeg mat som er betennelsesdempende og er forsiktig med sukker. Jeg tar tilskudd av jod, b og d vtamin, samt magnesium. Selv om verdiene er normale, sÄ ligger jeg i nedre kant uten tilskudd. Etter at jeg begynte med litt kokos hver dag i tillegg, sÄ forsvant alle symptomer. Jeg har fÄtt et nytt liv, hjertebank, svimmelhet og hjernetÄke er en saga blott. Men det kommer fort tilbake dersom jeg slurver med kostholdet mitt. Betennelsen i skjoldbruskkjertelen gÄr ned nÄr jeg fÞlger kostholdet. Har ogsÄ diskutert dette med legen min og han sier at stoffskiftet er sÄ komplisert affÊre at det ikke er alt som vises pÄ blodprÞvene. Uansett er kostholdet mitt over gjennomsnittet sundt, sÄ han stÞtter meg i Ä fortsette med dette kostholdet og fÞlger meg opp med jevnlige blodprÞver.  Anonymkode: 62492...c02
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #12 Skrevet 7. desember 2017 Jeg sliter med det samme, pluss flere ting, og jeg har ME. NÄ viser jo nyeste forskning at ogsÄ ME har noe med stoffskifte Ä gjÞre, hvordan cellene omsetter energi, sÄ det er kanskje ikke sÄ rart at vi med ME har mange av de samme symptomene som de som sliter med stoffskiftet... Anonymkode: f080f...d76
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #13 Skrevet 7. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Slik har jeg hatt det i 5 Är, men det hjalp enorm Ä legge om kostholdet. FÞrst og fremst spiser jeg mat som er betennelsesdempende og er forsiktig med sukker. Jeg tar tilskudd av jod, b og d vtamin, samt magnesium. Selv om verdiene er normale, sÄ ligger jeg i nedre kant uten tilskudd. Etter at jeg begynte med litt kokos hver dag i tillegg, sÄ forsvant alle symptomer. Jeg har fÄtt et nytt liv, hjertebank, svimmelhet og hjernetÄke er en saga blott. Men det kommer fort tilbake dersom jeg slurver med kostholdet mitt. Betennelsen i skjoldbruskkjertelen gÄr ned nÄr jeg fÞlger kostholdet. Har ogsÄ diskutert dette med legen min og han sier at stoffskiftet er sÄ komplisert affÊre at det ikke er alt som vises pÄ blodprÞvene. Uansett er kostholdet mitt over gjennomsnittet sundt, sÄ han stÞtter meg i Ä fortsette med dette kostholdet og fÞlger meg opp med jevnlige blodprÞver.  Anonymkode: 62492...c02 Kan du fortelle litt mer om kostholdet? Hva som er ja- og neimat? Og hva slags kokos bruker du? Hvilke fordelaktige egenskaper har kokos mtp disse symptomene? Anonymkode: 819a6...b1c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #14 Skrevet 7. desember 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan du fortelle litt mer om kostholdet? Hva som er ja- og neimat? Og hva slags kokos bruker du? Hvilke fordelaktige egenskaper har kokos mtp disse symptomene? Anonymkode: 819a6...b1c Nei mat er matvarer rike pÄ stivelse og sukker, men fruktsukker er ikke like ille. Honning i smÄ mengder gÄr ogsÄ fint og er i tillegg betennelsesdempende. Jeg spiser ikke kjÞtt overhodet, men jeg tror ikke det er nÞdvendig, men svinekjÞtt bÞr man holde seg unna da det er betennelsesÞkende. Kylling har jeg hÞrt kan vÊrt betennelsesÞkende, men det bÞr du sjekke opp, der er jeg usikker. Hvitt raffinert sukker holder jeg meg helt unna, kan til nÞd sÞte med rÄsukker, men mÄ begrense det ellers blir jeg dÄrlig. Ellers holder jeg meg helt unna hvetemel og mais (ogsÄ maismel) Dette spiser jeg hver dag: HvitlÞk, ingefÊr og gurkemeie . Alt av grÞnnsaker, (foruten grÞnnsakene i kÄlfamilien da de pÄvirker stoffskiftet, Spiser ogsÄ lite poteter pga stivelse.) Spiser linser/bÞnner/erter hver dag pga proteiner og aminosyrer da jeg er allergisk mot fisk og egg(ville spist det hvis jeg tÄlte det). NÞtter og brÞd av spelt og rug/havre/bygg, oster. syrnet melk. BÊr og frukt. Uraffinert havsalt og ceylon kanel, ex virgin olivenolje. Kokos pga de mellomlange fettsyrene, jeg ble merkbart bedre da jeg begynte med det. Jeg bruker Þkologisk kokosolje (kjÞpes pÄ helsekost) og vanlig kokosmasse litt om hverandre. Begge deler virker like bra. Det forskes mye pÄ kokos for tiden og av god grunn. Anonymkode: 62492...c02
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #15 Skrevet 7. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei mat er matvarer rike pÄ stivelse og sukker, men fruktsukker er ikke like ille. Honning i smÄ mengder gÄr ogsÄ fint og er i tillegg betennelsesdempende. Jeg spiser ikke kjÞtt overhodet, men jeg tror ikke det er nÞdvendig, men svinekjÞtt bÞr man holde seg unna da det er betennelsesÞkende. Kylling har jeg hÞrt kan vÊrt betennelsesÞkende, men det bÞr du sjekke opp, der er jeg usikker. Hvitt raffinert sukker holder jeg meg helt unna, kan til nÞd sÞte med rÄsukker, men mÄ begrense det ellers blir jeg dÄrlig. Ellers holder jeg meg helt unna hvetemel og mais (ogsÄ maismel) Dette spiser jeg hver dag: HvitlÞk, ingefÊr og gurkemeie . Alt av grÞnnsaker, (foruten grÞnnsakene i kÄlfamilien da de pÄvirker stoffskiftet, Spiser ogsÄ lite poteter pga stivelse.) Spiser linser/bÞnner/erter hver dag pga proteiner og aminosyrer da jeg er allergisk mot fisk og egg(ville spist det hvis jeg tÄlte det). NÞtter og brÞd av spelt og rug/havre/bygg, oster. syrnet melk. BÊr og frukt. Uraffinert havsalt og ceylon kanel, ex virgin olivenolje. Kokos pga de mellomlange fettsyrene, jeg ble merkbart bedre da jeg begynte med det. Jeg bruker Þkologisk kokosolje (kjÞpes pÄ helsekost) og vanlig kokosmasse litt om hverandre. Begge deler virker like bra. Det forskes mye pÄ kokos for tiden og av god grunn. Anonymkode: 62492...c02 Hvordan pÄvirker grÞnnsakene i kÄlfamilien stoffskiftet? Anonymkode: 7f001...3e2
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #16 Skrevet 7. desember 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan pÄvirker grÞnnsakene i kÄlfamilien stoffskiftet? Anonymkode: 7f001...3e2 De danner goitrogener, som kan gi redusert funksjon i skjoldbruskkjertelen. Bare Ä google. Anonymkode: 62492...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ