Gå til innhold

Apotekansatt sa fullt navn høyt under diskusjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Mange oppdrar barna sine til å bli ordentlige drittunger, og mobbing er et reelt problem. Derfor er det greit å ikke gi de mer kjøtt på benet en de finner selv. 

...studier viser at barn av duchebags på nettforum er det i skolegården også...😱...😏

Anonymkode: 8e3c4...91a

Hvilke studier da?

Det er klart mobbing er et problem, og en stor unge som fortsatt bruker bleier er jo utsatt. 3 åringen min har full kontroll over hvem som bruker bleier eller ei i bhg 😂

Anonymkode: 704ce...dc7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke studier da?

Det er klart mobbing er et problem, og en stor unge som fortsatt bruker bleier er jo utsatt. 3 åringen min har full kontroll over hvem som bruker bleier eller ei i bhg 😂

hei, hi her.

"og en stor unge som fortsatt bruker bleier er jo utsatt. 3 åringen min har full kontroll over hvem som bruker bleier eller ei i bhg 😂"

Er du virkelig seriøs?

Jeg har bare ikke ord. Så dette står du for? Du velger å mobbe et barn fordi han har et problem du og din treåring aldri har vært utsatt for?

Hva om  ditt barn fikk kreft en dag? Hadde det vært like morsomt?

Jeg har flere barn som ikke har dette problemet, og for min del aldri hatt det selv. Men for han er dette et problem. Et problem han ikke kan noe for. Hva er seriøst galt med deg som må spre slik ondskap på et nettform når det til og med handler om et barn?

Jeg håper du husker på dette hvis du noengang skulle oppleve å havne i vanskeligheter med dine egne barn, som du faktisk ikke har kontroll over, og ikke kan bestemme over.

Når det er sagt, vil jeg bare si at dette er et problem mange sliter med. Det snakkes kanskje ikke høyt om, men er likevel ikke uvanlig.

En ting er å være uenig med meg om hva denne ansatte burde sagt eller gjort, men å latterligjøre barnet som har dette problemet er lavmål. Rett og slett.

Ingen respekt fra meg hvertfall!

HI

Anonymkode: 67bd6...53c

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hei, hi her.

"og en stor unge som fortsatt bruker bleier er jo utsatt. 3 åringen min har full kontroll over hvem som bruker bleier eller ei i bhg 😂"

Er du virkelig seriøs?

Jeg har bare ikke ord. Så dette står du for? Du velger å mobbe et barn fordi han har et problem du og din treåring aldri har vært utsatt for?

Hva om  ditt barn fikk kreft en dag? Hadde det vært like morsomt?

Jeg har flere barn som ikke har dette problemet, og for min del aldri hatt det selv. Men for han er dette et problem. Et problem han ikke kan noe for. Hva er seriøst galt med deg som må spre slik ondskap på et nettform når det til og med handler om et barn?

Jeg håper du husker på dette hvis du noengang skulle oppleve å havne i vanskeligheter med dine egne barn, som du faktisk ikke har kontroll over, og ikke kan bestemme over.

Når det er sagt, vil jeg bare si at dette er et problem mange sliter med. Det snakkes kanskje ikke høyt om, men er likevel ikke uvanlig.

En ting er å være uenig med meg om hva denne ansatte burde sagt eller gjort, men å latterligjøre barnet som har dette problemet er lavmål. Rett og slett.

Ingen respekt fra meg hvertfall!

HI

Kanskje på tide å snakke høyt om det, hvis det er så vanlig?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uff da! Skifte tema, peike fingeren kritisk tilbake på andre, ikke gidde svare på kritikk nor selv? Flaut! 

Jeg har forresten kjøpt sånne ting på apoteket, for en eldre dame. Det er temmelig store ting. Så de har gått å laget til, og bare levert ut. Veldig diskret og veldig effektivt. 

Anonymkode: 0a93f...676

Skrevet

Overreaksjon. 

Anonymkode: a3e10...520

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at alle vet at dette barnet bruker bleier fra før. Det synes på buksa. Og hi, tror du virkelig at et par tilfeldige kunder på et apotek bryr seg nevneverdig om x bruker bleier? Nei. Ingen bryr seg, slapp helt av. 

Anonymkode: 2e624...54e

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ganske sikker på at alle vet at dette barnet bruker bleier fra før. Det synes på buksa. Og hi, tror du virkelig at et par tilfeldige kunder på et apotek bryr seg nevneverdig om x bruker bleier? Nei. Ingen bryr seg, slapp helt av. 

Sannsynligvis bruker barnet bleiene på natta, som mange sengevætere gjør. Bleiene er dessuten diskrete. Du ser vel ikke når voksne går med Tena eller bind?

Anonymkode: 8c4bc...9ce

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Uff da! Skifte tema, peike fingeren kritisk tilbake på andre, ikke gidde svare på kritikk nor selv? Flaut! 

Jeg har forresten kjøpt sånne ting på apoteket, for en eldre dame. Det er temmelig store ting. Så de har gått å laget til, og bare levert ut. Veldig diskret og veldig effektivt. 

😂

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sengevæting er ganske så vanlig, ja. Foreslår at du googler.

At ikke alle ville være åpne om det er likevel forståelig. Finnes jo dessverre en del som deg.

Anonymkode: 8c4bc...9ce

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du fremstår som lite opplyst dersom du ikke har fått med deg at dette er et vanlig problem. For min del eller i min omgangskrets ville det ikke vært rart å snakke om dette. Kanskje fordi jeg har venner som ikke ville sagt «😂😂» til et barn som sliter med sengevæting. Du prøver så alt for hardt å vippe HI av pinnen, men ender opp med å fremstå som stokk dum selv.

Anonymkode: 5d2d3...0d6

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fremstår som lite opplyst dersom du ikke har fått med deg at dette er et vanlig problem. For min del eller i min omgangskrets ville det ikke vært rart å snakke om dette. Kanskje fordi jeg har venner som ikke ville sagt «😂😂» til et barn som sliter med sengevæting. Du prøver så alt for hardt å vippe HI av pinnen, men ender opp med å fremstå som stokk dum selv.

Vippe av pinnen faktisk. 

Hi reagerer på at den ansatte sa navnet høyt. I tilfelle noen kjente hørte det. Hallo

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Apotektekniker, og Helsesekretær er sånne typiske NAV kurs. Temmelig mange av de har eksamen fra «livets harde skole» før de fikk kursbeviset sitt. 

En bør være litt forsiktig rundt de. Fastlegen min har sin kone i resepsjonen, hun er sykepleier. Føler egentlig det er temmelig trygt. 

Nav har kurs som medisinsk sekretær, for å bli helsesekretær må man ha 3 år på Vgs og man får autorisasjon, det gjør de ikke ved 6 mnd medisinsk sekretær kurs;)

Anonymkode: 7eb38...a67

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Apotekansatte i ett nøtteskall🤬

Anonymkode: d8b30...987

Jaha? Aldri sett det eller opplevd det, jeg. 

Anonymkode: 5923e...ea8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaha? Aldri sett det eller opplevd det, jeg. 

Da har du jammen vært heldig. Ikke vanskelig å få med seg hva den foran deg i køa kjøper. De er høylytte og ikke så nøye på hva de sier. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vippe av pinnen faktisk. 

Hi reagerer på at den ansatte sa navnet høyt. I tilfelle noen kjente hørte det. Hallo

.. Fordi det finnes mennesker som deg! Skjønner du virkelig ikke det? De aller fleste normalt oppegående har forståelse for et slikt problem. Så han men den lille andelen da, de som svarer «😂😂» når det gjelder sengevæting, de som ikke har forståelse på lik linje med vanlige folk. Akkurat de vil man kanskje ikke skal få høy og tydelig informasjon om sårbarheten til barnet. Disse menneskene har noen ganger barn (😱) og det kan hende de faktisk forteller dette til dem, blant annet til treåringen sin som har stålkontroll på hvem i barnehagen som fortsatt bruker bleier (😂😂😂). 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du jammen vært heldig. Ikke vanskelig å få med seg hva den foran deg i køa kjøper. De er høylytte og ikke så nøye på hva de sier. 

Hvor bor du hen? Her jeg bor er de alltid musestille og hvisker omtrent. Jeg bor i Follo

Skrevet

Stakkars barnet ditt... nå tror/håper ikke jeg at noen på apoteket bryr seg nevneverdig om navnet ble sagt eller ikke, for om di ikke kjenner deg fra før, er det ikke noe folk tenker over. Heldigvis! Om noen visste hvem du var fra før, hadde di sett bleiene uansett. 

Men jeg syns du skal ta det videre, bare av prinsipp jeg! 

Min fetter tisset i sengen om natten til han ble 11(?) Tror jeg. Det var hvertfall siste gang jeg hørte om det. Var grusomt for han, og han var livredd for at noen skulle finne det ut. Gjemte sengetøyet om morgenen og kastet bleier ut av vindu osv. Dette er ikke noe greit for ett barn, fordi det ikke snakkes om, og fordi det er forventet at barn slutter med bleier i 3-4 års alder. 

Btw. Til deg over her som mener at 3 åringen har full kontroll over hvem som bruker bleie i bhg. Det stemmer nok det, men di mister interessen for det om en stund. Min 3 åring har heldigvis klart å slutte med bleie, både dag og natt, og har full kontroll på hvem som bruker bleier, men også hvem som eier hva av klær og leker i bhg. Han har kontroll på hvem som er mamman til hvem i bhg, han vet hvem som ikke liker hva å spise og han vet utmerket godt hvilen bil alle kjører. Dette vokser di av seg, og har ingenting med selve bleia å gjøre. Det er en observasjon di gjør. Barna mobber ikke ett barn for å bruke bleie, FØR di får signaler om at det er rart. 

Så la oss alle sammen slutte å bry oss om å kommentere noe når man ser en med bleie som ikke er 2 år og ligger i vogn, for da reagerer ikke barna heller!

Anonymkode: da80c...93d

Skrevet

Jeg tror virkelig ikke anonym ...dc7 mente å være stygg med deg hi da hun brukte 😂. Jeg oppfattet det som at hennes barn var oppmerksom og får med seg alt. Derav 😂. Ikke vondt ment mot ditt barn. 

Men igjen. Du lager unødvendig mye pes for ingenting. Et par voksne mennesker på et apotek driter i hva du trenger av utstyr til ditt barn. Let it go. 

Skrevet

Jeg har også gått lei apotekansatte som ikke klarer å holde kjeft. Løsningen er nettapotek. Da kommer varene i en nøytral pakke med posten.

Anonymkode: 6bb3e...933

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror virkelig ikke anonym ...dc7 mente å være stygg med deg hi da hun brukte 😂. Jeg oppfattet det som at hennes barn var oppmerksom og får med seg alt. Derav 😂. Ikke vondt ment mot ditt barn. 

Men igjen. Du lager unødvendig mye pes for ingenting. Et par voksne mennesker på et apotek driter i hva du trenger av utstyr til ditt barn. Let it go. 

Det beviser vel bare at man skal være meget varsom med bruk av smileys, da de lett kan misoppfattes og dessuten fremstå som veldig useriøse. 

Antakelig var det ingen på apoteket som brydde seg, men det er ikke poenget her. Poenget er at de ansatte på apoteket har taushetsplikt, og at de håndterer personlige opplysninger i et veldig offentlig rom. I går var jeg på apoteket, og mens jeg ventet på å få resepten betjent fikk jeg med meg en lang samtale mellom en ansatt og en gammel mann der han detaljert ble forklart hvordan han skulle bruke en medisin rektalt. Jeg brydde meg jo ikke, men det er ikke sikkert det var så veldig ok for ham at jeg fikk med meg alt som ble sagt. Jeg ville ha tatt dette opp med sjefen på apoteket. Ikke nødvendigvis med navn på den ansatte, men jeg ville ha bedt om at dette var noe som ble tatt opp med de ansatte.

Anonymkode: b40d9...ee5

Skrevet

Hi her igjen. Ser jeg overreagerte litt til den brukeren med smily-fjes.

Men det kom flere innlegg her som rett og slett så spydige ut, fordi et barn er sengevæter. Det syntes jeg helt ærlig blir for dumt.

Han bruker ikke bleier om dagen (selv om det spiller liten rolle her i denne diskusjonen).

Jeg bryr meg fint lite om hele verden visste om hans problem, jeg elsker han jo ubetinget og forstår at dette er noe enkelte barn kan slite med. Men han syntes ikke det er gøy at alle vet, for han er dette foreløpig noe han ikke har kontroll over og noe han syntes er flaut. Dessuten er det personlig, og ingen andre har noe med det.

En apotekansatt har heller ikke noe med å nærmest rope ut et navn på et barn som ikke engang er tilstede. Hvertfall ikke når diskujonen går på kladder og bleier. Hva skal man med taushetsplikten da, hvis det ikke er så nøye?

Jeg for min del syntes det er ekstra ille når det gjelder et barn, og enda verre når det gjelder en person som ikke er til stede.

hi

Skrevet

snakk om og overdrivelse fra din side

Anonymkode: 4e493...39e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

snakk om og overdrivelse fra din side

Anonymkode: 4e493...39e

hva syntes du jeg overdrev om?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hva syntes du jeg overdrev om?

At det er et brudd på taushetsplikten. Hvor står det at en ansatt ikke har lov til å dobbeltsjekke at han gir riktig utstyr til riktig person, ved å si navnet til kunden høyt?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

At det er et brudd på taushetsplikten. Hvor står det at en ansatt ikke har lov til å dobbeltsjekke at han gir riktig utstyr til riktig person, ved å si navnet til kunden høyt?

jeg vet ikke, men navnet hans hadde vi jo allerede funnet, jeg hadde gitt person nr og til og med sett på skjermen. Kan da ikke skjønne at det skulle være nødvendig å gjøre det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...