Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #1 Skrevet 6. desember 2017 Min sønn har resept på bleier og slike tisselakner. Jeg har vært her mange ganger og fått begge deler, men de har nevnt at resepten fra legekontoret ikke er helt riktig formulert. Da jeg fornyet resepten gav jeg beskjed til legekontoret, men de mente at det var slik den skulle være. For meg har det ikke vært et problem da jeg alltid har fått det jeg skulle uansett, så jeg tenkte ikke mer over det. Da jeg skulle hente i dag sier apotekansatte at jeg ikke kunne få lakner på denne resepten. Jeg sa at det var ok, men at jeg alltid hadde fått det før. Dette nektet han på. Han sa rett ut at jeg aldri hadde fått det der. Jeg svarer at jeg har fått det, mange ganger også, men at jeg skjønner at resepten ikke er riktig. Han fortsatte å stå på sitt, at jeg aldri hadde fått det, jeg sier jo som sant er at jeg har det, men de må ha satt det under bleier eller et eller anna. Så skjer det, mens han står der med bleiene i armene, at han sier fullt navn på min sønn høyt (det var andre kunder der) og sier "xxx har aldri fått det ut her". Jeg blir forskrekka og svarer "har ikke du taushetsplikt da?" Han unnskylder det, og sier at han ikke sa hva han har på resepten (alle hadde jo fått med seg diskusjonen regner jeg med). Kan jeg gjøre noe med dette nå? Syntes det var ubehagelig, og utrolig unødvendig. Skal det ikke være mer profesjonelt enn som så? Anonymkode: 67bd6...53c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #2 Skrevet 6. desember 2017 Klag til leder over dårlig oppførsel av ansatt. Denne apotekansatte var utrolig påståelig og i det hele tatt ute etter å «vinne» en dustete diskusjon, han strengt talt ikke trenger å vinne. I tillegg viser du til at han høylytt sa navnet til sønnen din. Anonymkode: 43277...4b0
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #3 Skrevet 6. desember 2017 Det var uproft...men jeg ville latt det passere. Jeg har en lidelse som gjør at jeg er mye apoteket. Og jeg har hørt utrolig mange kunder diskutere om medisiner. I går ble en mann skikkelig sint fordi han ikke fikk 100mg piller, men fikk 50mg som det stod i resepten. Han ble direkte ufin i sin argumentasjon om han måtte ta 2 piller hver dag. Tror de opplever mange vrange kunder.. Anonymkode: 892b0...ecb
LeTwinsA Skrevet 6. desember 2017 #4 Skrevet 6. desember 2017 Regner med at sønnen din er eldre, kanskje i skolealder? Og at det ikke er kjekt om det kommer ut at han bruker bleier? I såfall hadde jeg sendt klage på dette.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #5 Skrevet 6. desember 2017 Håper bare ikke han var sjefen Ikke mitt "problem" at de har mange kunder som er vrange. Her var det snakk om en resept som ikke var riktig, ikke om pillemisbruk. Og jeg sa tydelig flere ganger at det var greit jeg ikke fikk lakner (jeg fikk bleier som var viktigst i dag). Men jeg har fått lanker der før, og det var dette vi "kranglet" om. Det kan jo ikke han si nei til? Han kan si at han ikke ser det i sitt system, men jeg vet jo at jeg har fått det uansett. Helt idiotisk at det ble en diskusjon i det hele tatt... hi Anonymkode: 67bd6...53c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #6 Skrevet 6. desember 2017 2 minutter siden, LeTwinsA skrev: Regner med at sønnen din er eldre, kanskje i skolealder? Og at det ikke er kjekt om det kommer ut at han bruker bleier? I såfall hadde jeg sendt klage på dette. Nemlig. Ikke en liten tass dette.. Jeg syntes det var ubehagelig. hi Anonymkode: 67bd6...53c
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #7 Skrevet 6. desember 2017 Snodig å krangle med en kunde om en slik ting som verken er vanedannende eller farlig på noe vis. Men noe han vet er nødvendig og kanskje ubehagelig for gutten som skal ha det. De gangene legene har gjort feil på resepten sier jeg det bare til kunden og ber de vente et øyeblikk slik at jeg kan gå på bakrommet å ringe til legekontoret for å få snakket med en lege som kan gi meg de riktige paragrafene for å kunne gi ut f.eks tisselaken på blå resept. Så enkelt kan det gjøres.. Anonymkode: 2ddb0...c05
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #8 Skrevet 6. desember 2017 Be lege/legekontor skrive resept på inkontinentutstyr, den skal dekke vanlige bleier, og kladder😊Bruker han buksebleier skal det være en annen kode. Og når det er sagt, den fyren der var virkelig uproff og vrang! Anonymkode: 3bbf6...be6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #9 Skrevet 6. desember 2017 Det er klart at resepten burde være riktig. Men jeg hadde klaget han inn på at han sier fullt navn høyt så andre kan høre det. Det er jo spesielt sårbart når det er et barn i skolealder det er snakk om, og med de produktene det er snakk om Anonymkode: 66b30...596
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #10 Skrevet 6. desember 2017 Helt klart grunn til å klage, sånn kan han ikke oppføre seg, og han skal heller ikke nevne navn slik han har gjort! Og om han skulle være apotekeren selv, så ta det videre til kjeden eller andre over ham. Anonymkode: 273c6...d6d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #11 Skrevet 6. desember 2017 Apotekansatte i ett nøtteskall🤬 Anonymkode: d8b30...987
LeTwinsA Skrevet 6. desember 2017 #12 Skrevet 6. desember 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nemlig. Ikke en liten tass dette.. Jeg syntes det var ubehagelig. hi Anonymkode: 67bd6...53c Skjønner jeg forferdelig godt....
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #13 Skrevet 6. desember 2017 Skjønner ikke at det er noe å diskutere på. Særdeles uprofesjonelt og absolutt noe jeg hadde meldt i fra om. Det er mulig å få full oversikt over hva som er levert ut på resepten. Du kan jo logge deg inn på helsenorge.no og se alt som er gitt ut på resepten. Du kan vise det til den apotekansatte så kanskje pipa får en annen lyd. Anonymkode: 13da8...38b
KellyTaylor Skrevet 6. desember 2017 #14 Skrevet 6. desember 2017 Typisk apotekansatte! Eller de finnes vel i fåtall og j*** irriterende at de skal oppføre seg som tilbakestående, selv om de har utdannelse. Oh jo, de skal ha taushetsplikt og utøve diskresjon, men dessverre så går ikke heisen til toppetasjen på enkelte av de
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #15 Skrevet 6. desember 2017 Hadde meldt av prinsipp. Brudd på taushetsplikt er alvorlig , og selv om han ikke sa hva resepten inneholdt så står du der med produktene så han hadde ikke sluppet unna med forklaringen sin. Anonymkode: 8e3c4...91a
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #16 Skrevet 6. desember 2017 23 minutter siden, Pæddan skrev: Typisk apotekansatte! Eller de finnes vel i fåtall og j*** irriterende at de skal oppføre seg som tilbakestående, selv om de har utdannelse. Oh jo, de skal ha taushetsplikt og utøve diskresjon, men dessverre så går ikke heisen til toppetasjen på enkelte av de Med andre ord er de stort sett som resten av befolkninga? Anonymkode: 574f6...97d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #17 Skrevet 6. desember 2017 Det hadde jeg ikke tenkt over engang. Storm i vannglass. Anonymkode: 2e624...54e
KellyTaylor Skrevet 6. desember 2017 #18 Skrevet 6. desember 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med andre ord er de stort sett som resten av befolkninga? Anonymkode: 574f6...97d Det er nok meget mulig, men kan vel ikke tenke meg at resten av øvrige befolkningen har yrker som pålegger de taushetsplikt? Jo jeg vet om helsepersonell o.l , og skulle tro at apotekansatte har skrevet under et taushetsløfte? Stod bak en person på apoteket her for noen mnd siden, hvorpå vedkommende trengte sprøytespisser/ kanyler til hunden sin som har diabetes. ( skulle trekke opp) hvor da personen bak disken kauker ut - " er DE narkoman"? Og nei, denne personen vare ei dame i 60 årene som alltid har handlet der og resepten stod på bikkja!! Kjenner vedkommende og følte at hun sank gjennom golvet der og da. Snakk om å drite ut kundene sine. Man roper vel ikke slik ut så et fullsatt apotek hører det? Og om vedkommende hadde vært narkoman, så har denne ansatte fremdeles å utvise skjønn og bruke hjernen sin !
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #19 Skrevet 6. desember 2017 Jeg hadde sendt inn en klage uten å nøle! Anonymkode: 5d2d3...0d6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #20 Skrevet 6. desember 2017 Apotektekniker, og Helsesekretær er sånne typiske NAV kurs. Temmelig mange av de har eksamen fra «livets harde skole» før de fikk kursbeviset sitt. En bør være litt forsiktig rundt de. Fastlegen min har sin kone i resepsjonen, hun er sykepleier. Føler egentlig det er temmelig trygt. Anonymkode: 0a93f...676
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #21 Skrevet 6. desember 2017 Skjønner ikke at du selv henter dette utstyret, tenk om noen kjenner deg igjen og skjønner at den store ungen din bruker bleier. Skrekk 😱 Anonymkode: 704ce...dc7
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2017 #22 Skrevet 6. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke at du selv henter dette utstyret, tenk om noen kjenner deg igjen og skjønner at den store ungen din bruker bleier. Skrekk 😱 Anonymkode: 704ce...dc7 Hvem andre skulle hentet det mener du?? Og når store barn bruker bleier, er det gjerne fordi de har en diagnose av noe slag. Ett "vanlig" barn bruker ikke bleier når det er så stort! Anonymkode: 79003...81f
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #23 Skrevet 7. desember 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke at du selv henter dette utstyret, tenk om noen kjenner deg igjen og skjønner at den store ungen din bruker bleier. Skrekk 😱 Anonymkode: 704ce...dc7 Tanken er vel heller at en klassekamerat, foreldre til kamerat eller lign får det med seg og begynner å snakke om det på skolen feks... Moren bryr seg vel ikke fletta om hva andre tenker om henne?! Jeg leste det som at hun brøy seg om ungen sin (ettersom han er ganske stor). ...uansett, lover og regler skal følges av også apotektekniker. Anonymkode: 8e3c4...91a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #24 Skrevet 7. desember 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tanken er vel heller at en klassekamerat, foreldre til kamerat eller lign får det med seg og begynner å snakke om det på skolen feks... Moren bryr seg vel ikke fletta om hva andre tenker om henne?! Jeg leste det som at hun brøy seg om ungen sin (ettersom han er ganske stor). ...uansett, lover og regler skal følges av også apotektekniker. Anonymkode: 8e3c4...91a Tenk hvis klassekameraten kjenner igjen moren😱 Anonymkode: 704ce...dc7
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2017 #25 Skrevet 7. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenk hvis klassekameraten kjenner igjen moren😱 Anonymkode: 704ce...dc7 Ja. Mange oppdrar barna sine til å bli ordentlige drittunger, og mobbing er et reelt problem. Derfor er det greit å ikke gi de mer kjøtt på benet en de finner selv. ...studier viser at barn av duchebags på nettforum er det i skolegården også...😱...😏 Anonymkode: 8e3c4...91a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå