Gå til innhold

Vi vurderer navnet Gerd Marie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? Er det litt vel traust? Våre besteforeldre hadde disse navnene og jeg digger oppkalling. Men blir det litt vel gammalt? Tar imot andre tips altså. Men ingen a-endelser, det gir meg mareritt.

Anonymkode: d4e57...7cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker veldig godt at de gamle navnene tas i bruk igjen. Gerd og Bjørg og Reidun - bring it on, det er den generasjonen som må til pers nå, når alle fra generasjonen før har blitt oppkalt.

Skrevet

Et bra navn. Kanskje ikke så pent, men bra. Heller Gerd Marie enn Chantell Christianneh! 

Anonymkode: 5a9b9...b51

Skrevet

Et godt navn.

Skrevet

Jeg er glad i gamle trauste navn, men Gerd blir aldri bra.. Kjenner flere Gerd, og ingen av de liker navnet sitt.. 

Anonymkode: fc511...05e

Skrevet

Liker det jeg.

Et annet navn vi har bak i slekta og som jeg liker er Sølvi.

Anonymkode: a8386...99e

Skrevet

Har aldri hatt sansen for Gerd. Hardt, traust og kjedelig. Marie er fint. 

Anonymkode: 4f405...a5e

Skrevet

Fint. Sånne navn er på vei tilbake. Liker det.

Anonymkode: 1be89...67d

Skrevet

Ville heller forsøkt Marie sammen med et annet navn, for eksemple Else Marie. 

Anonymkode: a0fe5...871

Skrevet

Gerd er forsåvidt ok, eg likar Gerda bedre. Uansett, for den oppvoksande generasjonen vil det ikkje vere tantenamn slik det kanskje er for oss som er vaksne no.

Skrevet

Ikke så veldig glad i navnet Gerd. Men det som er gøy er at det ikke er mange små som heter det nå! 

Skrevet

Tror ikke det vil bli et så veldig vellykket navn for å være ærlig, men da kan hun jo bare bruke Marie. Men hva med noe annet gammelt som.. Synnøve? Johanne, Susanne, Pauline...

Skrevet

Hvis du vil ha andre forslag til gammeldagse navn foreslår jeg

Astrid

Othilie 

Othelie

Karin

Regine

Skrevet

Synes Gerd er kult. Marie er klassisk og en bra ’balanse’ til Gerd. 

Anonymkode: e32f8...662

Skrevet

Synes det er godt å høre gode gamle navn og er lei av de vokalrike navnene som alle små har hatt i noen år nå. 

Liker Gerd Marie hun vil garantert bli husket.

Skrevet
1 time siden, Nyttårs barn skrev:

Synes det er godt å høre gode gamle navn og er lei av de vokalrike navnene som alle små har hatt i noen år nå. 

Liker Gerd Marie hun vil garantert bli husket.

Ja, for Marie er jo så "vokalfattig"😆

Anonymkode: e9efc...4bc

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for Marie er jo så "vokalfattig"😆

Anonymkode: e9efc...4bc

Ser den.. Men det er ikke flere etterhverandre. jeg tenker på navn som Emilie, Linnea, Thea osv

Skrevet

Jeg liker tanken, men Gerd er veldig hardt og tungt, og egentlig en av de mindre pene gamle navnene. Det er utrolig mange flotte navn som stammer fra våre bestemødre og oldemødre. Eksempel:

Kari

Petrine

Elisabeth

Edvina

Gunhild

Klara

Rakel

(Eksempler fra min familie)

Anonymkode: 13475...164

Skrevet

synes det er koselig jeg :D annderles enn dagens navn :)

Skrevet

Liker gamle navn, men er ikke helt sikker på at Gerd er klar for et come back riktig ennå. Mange av navnene i samme sjanger regnes nok fortsatt som trauste og tantete. 

Anonymkode: 59bbb...c63

Skrevet

Gerd er superfint og passer til barn/voksen. Ikke så begeistret for Marie, men det klinger bra sammen. 

• 2 uker senere...
Skrevet
På 6.12.2017 den 12.41, Anonym bruker skrev:

Et bra navn. Kanskje ikke så pent, men bra. Heller Gerd Marie enn Chantell Christianneh! 

Anonymkode: 5a9b9...b51

😆😂

Anonymkode: 76721...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...