Gå til innhold

Bare jeg som synes at...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Synes det er kult som barnenavn jeg. Her i Norge er vi så redde for å gi utradisjonelle navn, bare se på Sverige f.eks, mye tøffere på navnefronten. Mange av navnene jeg hører i Sverige, ville jeg aldri brukt selv, men synes at her i Norge kan vi være litt pysete.

Navn jeg har hørt i Sverige: Lexus, Texas, Charlie, Kian, Love, Isadora, Daisy, Poppy blant annet.

Anonymkode: a24b5...99a

Jeg har aldri hørt det som hundenavn, og det kunne ikke falt meg inn å tenke på det som det heller. Når det er sagt så har jeg ikke hørt det benyttet i Norge på et barn heller. Men i USA så er det jo ikke unormalt. Jeg for min del tenker på Dexter som den sympatiske massemorderen i serien ved samme navn. Er ikke veldig begeistret for klangen i navnet. Hardt og litt sjarmløst.

Eg har og ein hund som heiter Dexter.

Føltes heilt feil ut når eg fekk høyre navnet til barnet av ei bekjent ..nemlig Dexter ;) for meg er det hundenavn. 

Men det er eit flott navn , så kan hende eg venner meg til det 

Anonymkode: b8cdd...da0

På 5.12.2017 den 16.34, Mamma A skrev:

Bare jeg som synes Dexter er et hundenavn? Ble nesten sjokkert da jeg hørte det som barnenavn, er helt klart et hundenavn for meg! Hva synes dere om Dexter?

Og alle medisinutdannede tenker på fraktur dexter/sinister... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...