Gå til innhold

Hvor mye LEKER du med hunden din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kaster litt pinner eller sparker litt snø når vi er på tur. Og inne blir det litt kasting, draing og henting av kosedyr, og en økt med lekeslåssing før sengetid. Søkelek med godbiter inne eller ute et par ganger i uken.

Hun vil egentlig leke mye mer, men det er genser for hvor festlig det er for mennesker å kaste kosedyr igjen og igjen.

Hva med dere

Anonymkode: d1470...a14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre litt for lite. Gjør litt mindre enn deg tror jeg. Ungene prøver å leke med den men den vil bare leke med meg. Og jeg har som regel ikke tid til å leke så mye.. og så bjeffer den så voldsomt under lek som er så slitsomt... 😥 vi var egentlig to om både barn og dyr men så pakket den andre snippen og reiste til et annet land uten å se seg tilbake så da ble alt ansvaret liggende på meg. Hadde det ikke vært for at barna elsker hunden, og de har opplevd nok sorg i livet sitt, så hadde hunden blitt omplassert.

Anonymkode: 0524a...611

Skrevet

Leker ikke på den måten, for han er veldig lite lekemotivert, og apport-lek kan for mange hunder bare være stresstriggende i stedet for noe de faktisk får noe ut av. Må jobbe veldig med å få opp lekeinteressen, så sånn draing og henting bryr han seg ikke om. Men gir ham kong, spill (der han må bruke labben eller nesa for å finne godbiter), søk rundt i huset eller lignende hver kveld. Også trener vi på enkeltmomenter i lydighet eller rallylydighet i stua, og øver på triks og sånt. De late dagene blir det et par runder med kong og søk, evt "finn leka" (gjemme noe og så skal han finne det). De mindre late dagene blir det trening.

I tillegg trener vi organisert rallylydighet og skal etter en pause tilbake til agility, så det blir det par dager i uka med det. 

Han syns også det er kjempegøy å leke sisten, men det funker best ute, da tar han noe, og så "jager" vi ham rundt, og så bytter vi etterpå, der vi tar noe og han løper etter. 

Anonymkode: 97b72...f0c

Skrevet

Min hund elsker å hente leker😍 Så uansett hva vi driver med inne, kombinerer vi det med å kaste leker til han.. Og vi leker masse ute i snøen! Men kunne helt sikkert lekt mer!! 🤗

Skrevet

En halvtimes tid hver dag blir det nok, søk etter godbiter inne, søk etter gjenstand ute, drakamp, "smartleker" som han får godbit ut av hvis han finner ut hvordan, sisten, osv.

Anonymkode: 74c9e...e55

Skrevet

hunden våres bare sover, takk og lov. har nok med barna egentlig, men mannen bare måtte ha en hund!

aner ikke hva de gjør når de går ute alene.

så jeg leker ikke noe med hunden, og barna leker litt med den, -  kun med tennisball.

Anonymkode: c4c96...0d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...