Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #1 Skrevet 4. desember 2017 Hvordan forholder dere dere til det? Hva med overgangen fra "trygg familie med god tone", som du går overens med, til "søsteren min sin irriterende og perverse kjæreste"? Eller "broren min sin flåsete kjæreste"? Det er jo noe som kan skje, når man har søsken. Jeg kjenner at jeg sliter litt der altså, hvis jeg skal være ærlig. Det er nok mye fordi jeg selv har et problem: Sosial angst. Vi har hatt en trygg familie, det er nå borte, og hvis jeg skal ta utgangspunkt i hva slags mennesker mitt søsken velger å "henge med", så lover det ikke godt. Alle kan vel, helt platonisk, være hyggelige mot så og si alle de møter, men det er noe med det at det blir ikke sånne hyggelige stunder og på sikt så unngår man kanskje å omgås hverandre hvis den nye partneren er skikkelig ille? Jeg har et søsken, med en partner, som jeg overhodet ikke går overens med. Det er ingen i min familie som liker vedkommende på grunn av vedkommendes oppførsel. Mot dyr og mennesker. Ser for meg at det kommer en slik en til i familien Hvordan taklet du det? Anonymkode: 0bc4c...cee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #2 Skrevet 4. desember 2017 Taklet det ikke så bra, har ikke så bra kontakt i dag. savner han. Anonymkode: f3aca...a5b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #3 Skrevet 4. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Taklet det ikke så bra, har ikke så bra kontakt i dag. savner han. Anonymkode: f3aca...a5b Hvordan var kjæresten hans? Anonymkode: 0bc4c...cee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #4 Skrevet 4. desember 2017 Og når er det greit å være ærlig om at man ikke liker vedkommende, må det være ekstremt først? Anonymkode: 0bc4c...cee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #5 Skrevet 4. desember 2017 Hvem dine voksne søsken "drar inn" av kjærester har ikke du noe med. De bestemmer selv hvem de ønsker å leve med. På samme vis kan du unngå dem. Jeg har selv en svigerinne som er svært vanskelig å takle, men går bedre nå etter over 20 år. Min bror elsker henne og vil jeg omgås han så må jeg lære å godta henne også. Anonymkode: bbdbc...958
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #6 Skrevet 4. desember 2017 Man unngår dem så mye som mulig. Noen familieselskaper blir det jo uunngåelig, men man reiser ikke lenger på besøk, eller inviterer dem med på ferie osv. Vi tar aldri lenger aktiv kontakt for å møtes. Før planla vi ferier slik at vi skulle møtes noen dager, nå planlegger vi slik at vi kan sees så lite som det er mulig uten å være uhøflige. Vi savner søsteren til mannen min, og vil gjerne ha mer tid med nevøer og nieser, men han svogeren vår er så idiot at vi ikke orker å være i samme rom som ham mer enn absolutt strengt nødvendig. Anonymkode: df1b1...4a0
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #7 Skrevet 4. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem dine voksne søsken "drar inn" av kjærester har ikke du noe med. De bestemmer selv hvem de ønsker å leve med. På samme vis kan du unngå dem. Jeg har selv en svigerinne som er svært vanskelig å takle, men går bedre nå etter over 20 år. Min bror elsker henne og vil jeg omgås han så må jeg lære å godta henne også. Anonymkode: bbdbc...958 Sier du det? For nettopp det skrev jeg ikke i HI Anonymkode: 0bc4c...cee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #8 Skrevet 4. desember 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Man unngår dem så mye som mulig. Noen familieselskaper blir det jo uunngåelig, men man reiser ikke lenger på besøk, eller inviterer dem med på ferie osv. Vi tar aldri lenger aktiv kontakt for å møtes. Før planla vi ferier slik at vi skulle møtes noen dager, nå planlegger vi slik at vi kan sees så lite som det er mulig uten å være uhøflige. Vi savner søsteren til mannen min, og vil gjerne ha mer tid med nevøer og nieser, men han svogeren vår er så idiot at vi ikke orker å være i samme rom som ham mer enn absolutt strengt nødvendig. Anonymkode: df1b1...4a0 Ja, jeg kan se for meg at det blir på den måten. Er jo allerede sånn med ett søsken. Heldigvis takker partneren nei til de fleste invitasjoner til jul og bursdag og sånn, så vi slipper å omgås vedkommende mer enn i bursdager hos mitt søsken som er 2 ganger pr år. Hva gjør svogeren din? Anonymkode: 0bc4c...cee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #9 Skrevet 4. desember 2017 Ingen vits i å si at du ikke liker den nye kjæresten. Ingenting godt vil komme ut av det. Jeg haaaater dama til broren min. Hun er frekk, sier sårende ting, er ekstremt materialistisk og jeg har overhodet ingenting til felles med henne. Broren min synes hun er fantastisk og at jeg er for kresen."Du liker ingen du" har han sagt til meg. Føler at broren min har forandret seg pga den nye dama hans, så vi møtes sjeldent. Det kan gå flere mnd til vi møtes. Vi feirer heller ikke jul sammen. Først synes jeg det var trist å ikke møte broren min oftere men nå er det egentlig helt greit. Jeg har mitt liv og han har sitt liv og jeg slipper å stresse og være ukomfortabel nær dama hans. Livet er for kort til å bruke energi på folk man ikke liker. Anonymkode: 4be95...8cb
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #10 Skrevet 4. desember 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen vits i å si at du ikke liker den nye kjæresten. Ingenting godt vil komme ut av det. Jeg haaaater dama til broren min. Hun er frekk, sier sårende ting, er ekstremt materialistisk og jeg har overhodet ingenting til felles med henne. Broren min synes hun er fantastisk og at jeg er for kresen."Du liker ingen du" har han sagt til meg. Føler at broren min har forandret seg pga den nye dama hans, så vi møtes sjeldent. Det kan gå flere mnd til vi møtes. Vi feirer heller ikke jul sammen. Først synes jeg det var trist å ikke møte broren min oftere men nå er det egentlig helt greit. Jeg har mitt liv og han har sitt liv og jeg slipper å stresse og være ukomfortabel nær dama hans. Livet er for kort til å bruke energi på folk man ikke liker. Anonymkode: 4be95...8cb Det er sant, man velger sin familie. Tror egentlig det er overgangen jeg synes er mest trist, fra å være sammenspleiset og ha det hyggelig i jula osv, til å bli en stusslig, liten familie der ingen liker hverandre? Jeg er egentlig omgjengelig, dvs jeg er normal og hyggelig, men jeg kan ikke se forbi hva som helst. Og det å sitte og diskutere brennevin og hvor full jeg var forrige helg, det er "dealbreaker" for meg om man kan si det sånn Anonymkode: 0bc4c...cee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #11 Skrevet 4. desember 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan var kjæresten hans? Anonymkode: 0bc4c...cee Orker ikke å gå innpå det, blir veldig trist av å tenke på det. Føler nå jeg skulle godtatt mer for å ha mer kontakt. Men kan si såpass mye at han dessverre ikke har kontakt med noen i sin familie og venner lengre. Så vi er mange som er blitt utsatt for det samme. Hun finner noe galt med alle han er glad i og lager intriger slik at vennskap blir ødelagt. Skulle nå ønske jeg bare hadde latt ting prelle av meg og bitt i meg ting.... Anonymkode: f3aca...a5b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #12 Skrevet 4. desember 2017 Ingen liker mannen til søsteren min og nå har de barn som dessverre er like uspiselige som faren. Vi holder kontakten til et minimum og holder ut de få gangene i året vi må treffes. Anonymkode: 3bea7...6dc
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #13 Skrevet 4. desember 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Orker ikke å gå innpå det, blir veldig trist av å tenke på det. Føler nå jeg skulle godtatt mer for å ha mer kontakt. Men kan si såpass mye at han dessverre ikke har kontakt med noen i sin familie og venner lengre. Så vi er mange som er blitt utsatt for det samme. Hun finner noe galt med alle han er glad i og lager intriger slik at vennskap blir ødelagt. Skulle nå ønske jeg bare hadde latt ting prelle av meg og bitt i meg ting.... Anonymkode: f3aca...a5b Tja, uten at jeg vet så mye om det så skal man jo ikke omgås sånne personer for enhver pris. Særlig ikke hvis man har barn, mtp at hun kanskje kan være ubehagelig mot dem. Er nok mest det jeg er redd for, kjenner jeg. Anonymkode: 0bc4c...cee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #14 Skrevet 4. desember 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tja, uten at jeg vet så mye om det så skal man jo ikke omgås sånne personer for enhver pris. Særlig ikke hvis man har barn, mtp at hun kanskje kan være ubehagelig mot dem. Er nok mest det jeg er redd for, kjenner jeg. Anonymkode: 0bc4c...cee Forferdelig er det i alle fall. Min anbefaling er å prøve å være raus. Om søskenet ditt velger noe er det nok fordi de ser noe veldig bra... Anonymkode: f3aca...a5b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #15 Skrevet 4. desember 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forferdelig er det i alle fall. Min anbefaling er å prøve å være raus. Om søskenet ditt velger noe er det nok fordi de ser noe veldig bra... Anonymkode: f3aca...a5b Tviler! Anonymkode: 0bc4c...cee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #16 Skrevet 4. desember 2017 Alle mennesker har gode og dårlige sider. Legger man litt godvilje til kan man ha det hyggelig med de aller fleste. Anonymkode: 11ae0...8cf
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #17 Skrevet 4. desember 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Alle mennesker har gode og dårlige sider. Legger man litt godvilje til kan man ha det hyggelig med de aller fleste. Anonymkode: 11ae0...8cf Ikke folk som mishandler hunder. Ikke folk som mener at Hitler var en fin fyr. Ikke folk som sier "æsj" til maten de får servert. Anonymkode: 0bc4c...cee
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #18 Skrevet 4. desember 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke folk som mishandler hunder. Ikke folk som mener at Hitler var en fin fyr. Ikke folk som sier "æsj" til maten de får servert. Anonymkode: 0bc4c...cee Jo, det går helt fint. Du holder deg bare unna de temaene og ler av kresenheten. Anonymkode: 11ae0...8cf
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #19 Skrevet 4. desember 2017 Mannen til søsteren min er kanskje det mest frastøtende mennesket jeg har møtt. Familien har forsøkt å være inkluderende, men han snakker bare dritt om oss. Han har tilsynelatende komplekser og tåler dårlig at hans bakgrunn er så annerledes enn vår. Forøvrig liker han å snakke om tissen sin, skremme barn, kalle folk vulgære ord, nekte å svare når han blir snakket til og en hel haug andre ting majoriteten av folk finner påfallende uhøflig. Han lever godt på familiens penger, men er ekkel og utakknemlig. Det er helt tragisk og hvorfor søsteren min er sammen med krypet er mer enn noen forstår. Vi ser dem svært, svært sjelden. Anonymkode: 75dce...171
Pobie Skrevet 4. desember 2017 #20 Skrevet 4. desember 2017 Prøver å like dem så mye som mulig. Dette er personen søskenet ditt har valgt, og hvis man ikke tåler dem får man se mindre til søskenet sitt og. Kan også invitere søsken uten kjæreste innimellom.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #21 Skrevet 4. desember 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tviler! Anonymkode: 0bc4c...cee Iom at du sliter med sosial angst må du gå litt inn i deg selv. Anonymkode: f3aca...a5b
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2017 #22 Skrevet 4. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Alle mennesker har gode og dårlige sider. Legger man litt godvilje til kan man ha det hyggelig med de aller fleste. Anonymkode: 11ae0...8cf Ja. Det var det jeg også alltid har tenkt. Frem til jeg møtte min svoger. Man kan rett og slett ikke ha det hyggelig med alle. Jeg tror feks jeg aldri kunne hatt det hyggelig med Trump. Noen mennesker fungerer bare ikke sosialt. Og når disse menneskene i tillegg er ekstremt selvopptatte, så er det fryktelig vanskelig å ha det hyggelig. Anonymkode: df1b1...4a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå