Anonym bruker Skrevet 1. desember 2017 #1 Skrevet 1. desember 2017 Har kun fornavnet på vedkommende, et sjeldent navn så om han er på rommet så finner de han nok i systemet. Har hotellet lov til å ringe han på rommet ? Eller si om han er ankommet dvs booket inn ? Anonymkode: 50401...ec8
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #3 Skrevet 2. desember 2017 Hadde du hatt også etternavn, så kunne du spurt om de kunne satt over telefonen Anonymkode: 75ceb...4ef
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #4 Skrevet 2. desember 2017 Hos oss får du ikke vite noen ting, ikke setter vi over heller. Du vil få beskjed om å kontakte vedkommende selv... Anonymkode: be743...4dc
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #5 Skrevet 2. desember 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde du hatt også etternavn, så kunne du spurt om de kunne satt over telefonen Anonymkode: 75ceb...4ef De bryter jo personvern om de velger å ringe rommet, da bekrefter de jo at personen bor på hotellet Anonymkode: 6f630...f5f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #6 Skrevet 2. desember 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hos oss får du ikke vite noen ting, ikke setter vi over heller. Du vil få beskjed om å kontakte vedkommende selv... Anonymkode: be743...4dc Gjelder det om jeg gir deg fullt navn og romnr og? Anonymkode: cc46f...01f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #7 Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: De bryter jo personvern om de velger å ringe rommet, da bekrefter de jo at personen bor på hotellet Anonymkode: 6f630...f5f Har du noen gang forsøkt å ringe sykehuset og spørre etter Ola Nordmann, men litt usikker på hvilken avdeling han er på? Anonymkode: b57e4...f86
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #8 Skrevet 2. desember 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjelder det om jeg gir deg fullt navn og romnr og? Anonymkode: cc46f...01f Ja Anonymkode: be743...4dc
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #9 Skrevet 2. desember 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja Anonymkode: be743...4dc Så om jeg ringer ola normann og han bor på 612 ig ikke gar tlf på men det er en nødsituasjon så kan han ikke nås gjennom resepsjonen? Anonymkode: cc46f...01f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #10 Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så om jeg ringer ola normann og han bor på 612 ig ikke gar tlf på men det er en nødsituasjon så kan han ikke nås gjennom resepsjonen? Anonymkode: cc46f...01f Ikke hos oss nei. Men siden du vet at han bor der kan resepsjonen gi han en beskjed om å ringe deg opp.. Anonymkode: be743...4dc
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #11 Skrevet 2. desember 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke hos oss nei. Men siden du vet at han bor der kan resepsjonen gi han en beskjed om å ringe deg opp.. Anonymkode: be743...4dc Om du setter over telefon eller tar imot en beskjed til vedkommende er jo akkurat det samme. Ved begge anledninger bekrefter du at vedkommende bor der. Anonymkode: 70bbd...7c9
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #12 Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har du noen gang forsøkt å ringe sykehuset og spørre etter Ola Nordmann, men litt usikker på hvilken avdeling han er på? Anonymkode: b57e4...f86 Etter som jeg jobber i helsevesenet så får du via resepsjon vite hvor personen ligger . Kommer du til avdelingen og spør hvordan det går med pasienten, beskjed om at de må sjekke om du står som pårørende før de kan svare. Anonymkode: 6f630...f5f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #13 Skrevet 2. desember 2017 Vi setter over om du oppgir fullt navn og romnummer. Da viser du jo at du har hatt kontakt med vedkommende og vet hvor han befinner seg. Forøvrig en liten problemstilling, da alle har mobil i disse dager. Anonymkode: ab409...0d5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #14 Skrevet 2. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Om du setter over telefon eller tar imot en beskjed til vedkommende er jo akkurat det samme. Ved begge anledninger bekrefter du at vedkommende bor der. Anonymkode: 70bbd...7c9 Du vet han bor der, men vi vet ikke om denne personen vil ha kontakt med deg. Anonymkode: be743...4dc
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2017 #15 Skrevet 2. desember 2017 Alle har jo mobil i dag sånring vedkommende på mobilen. Vet det ikke er det du spør om men det er sånn hotellene tenker, det er jo en selvfølge. Anonymkode: e8713...64c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2017 #16 Skrevet 3. desember 2017 Jeg er veldig glad for at dama i resepsjonen sa hvilket romnr xx var på, slik at jeg kunne hente venninna mi som var dritings og ikke kunne ta vare på seg selv. Jeg fikk henne ut derfra før ho gjorde noe dumt. Voksne dama. Ugrei situasjon. Anonymkode: 22610...a46
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2017 #17 Skrevet 3. desember 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er veldig glad for at dama i resepsjonen sa hvilket romnr xx var på, slik at jeg kunne hente venninna mi som var dritings og ikke kunne ta vare på seg selv. Jeg fikk henne ut derfra før ho gjorde noe dumt. Voksne dama. Ugrei situasjon. Anonymkode: 22610...a46 Julebord har sin sjarm gitt Anonymkode: 6f630...f5f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2017 #18 Skrevet 3. desember 2017 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Etter som jeg jobber i helsevesenet så får du via resepsjon vite hvor personen ligger . Kommer du til avdelingen og spør hvordan det går med pasienten, beskjed om at de må sjekke om du står som pårørende før de kan svare. Anonymkode: 6f630...f5f Da kan du jo ha brutt personvernloven, da personen muligens ikke ønsket at du skulle vite at han var der. Det kunne vært at den som ringte ringte for å kontrollere at personen faktisk var borte fra hjemmet sitt, eller for å komme dit å skade personen, eller komme mot personenes vilje. Uvedkommende trenger jo ikke den detaljen om hvordan det går med personen. Dører på sykehus avdelinger er jo ikke låst. Anonymkode: 42c86...14e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2017 #19 Skrevet 3. desember 2017 Jeg har ringt hoteller og bare spurt kan du sette meg over til Ola Normann, og det har gått helt fint. Det viser jo at man har hatt kontakt med vedkomende, for hvordan ellers skulle jeg vist at personen er på hotellet. Ved lengre opphold så vil jo romnr være noe jeg vet, men gjesten selv vet jo heller ikke romnummer før de sjekker inn. Kan ikke forstå at dette skulle være noe problem og at personvernsloven skulle bli brukt da dette tilogmed går om man ringer et sykehus. Hvorfor skulle hoteller være annerledes, tror heller det er resepsjonen som ønsker en grunn til å slippe unna med mindre arbeid. Anonymkode: d6c68...207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå