Gå til innhold

Trener 8-10 timer i uka. Er det mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er mye. Dette gjelder min søster som har et anstrengt forhold til mat og kropp. Hun trener 8-10 timer i uka, ikke uvanlig at det kan bli 12 timer også. 

Hva er «normalt» for vanlige folk?

Anonymkode: c6a13...333

Fortsetter under...

Skrevet

Det er mye, men trenger ikke å bety noe.

Jeg trener 3 timer. Aner ikke hva snittet er.

Anonymkode: 54ece...691

Skrevet

Denne uka har hun trent 8 timer og hun skal trene lørdag og søndag sier hun. Jeg er bekymret..

Skrevet

Hva slags trening? Jeg løper mye, tipper i snitt 7-10 timer i uka. Anser meg selv for å være helt normal, ingen er bekymret for meg. Jeg kunne tenkt meg å trene 2-3 timer til, men er vanskelig pga krevende jobb, 2 små barn og en mann som er mye borte

Anonymkode: efbc0...92f

Skrevet

Det er ikke farlig å trene mye så lenge hun også legger inn restitusjon og nok mat

Søsteren min trener 15-20 timer i uken, men hun konkurrerer i idretten sin da. 

Anonymkode: 47b3c...a1e

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke farlig å trene mye så lenge hun også legger inn restitusjon og nok mat

Søsteren min trener 15-20 timer i uken, men hun konkurrerer i idretten sin da. 

Anonymkode: 47b3c...a1e

Hun trener jo hver eneste dag...så restitusjon er det ikke. 

Annonse

Skrevet

Det spørs jo hva slags trening det gjelder,.. om man varierer treningstype og muskelgrupper kan man uten problem få til nok restitusjon 

Skrevet
2 minutter siden, Fjompa skrev:

Det spørs jo hva slags trening det gjelder,.. om man varierer treningstype og muskelgrupper kan man uten problem få til nok restitusjon 

Hun løper!

Skrevet

Løping i seg selv trenger heller ikke være veldig belastende for en som er godt trent. Så igjen, variasjonen i type løping og intensitet vil kunne gi nok restitusjon.

Ville ikke vært bekymret over antallet timer, men heller vært oppmerksom på hvordan hun snakker om treningen.. virker hun fanatisk og stressa over det? Og er hun sykelig tynn?

Skrevet (endret)

Tellinga av timer bekymrer mer enn antallet. Er jo kjapt fire-fem timer unnagjort bare på et par lamgturer i helga.

Endret av sug lut
Skrevet

Nei, egentlig ikke. 

Dattera mi på 11 trener 11-12 timer i uka. I tillegg kommer gym på skolen. 

14- åringen trener ca 11 timer men fordelt over flere kortere økter. 

Anonymkode: 9d6f3...b78

Skrevet

Jeg trener 5 timer i uka, men er relativt i startfasen. Kan godt se for meg 4 - 5 ganger uka på 1,5 time, men det er meg. Hadde jeg vært topptrent så hadde det jo vært deilig med 8-10 timer i uka. Men man må jo ha tid til det også!

Anonymkode: c7b23...553

Skrevet

Da jeg var frisk, trente jeg ca 10 timer i uka, helt normalt. Og kjenner flere som trener så mye.

Anonymkode: d308d...449

Annonse

Skrevet

Hvis jeg skal regne turer med vogn og bæretøy og trening på senteret er jeg fort på 12 timer på en ordinær uke. Hvis hun ikke har spiseforstyrrelser eller spiser lite i forhold til treningsmengden så ville jeg ikke tenkt over det

Anonymkode: af95d...e2e

Skrevet

Selvsagt er det mye å løpe 12 timer pr uke! Ser at ingen andre synes det men dere tar feil. Det er mye. Spør et annet sted du så får du samme svar som mitt.

Anonymkode: 50810...eef

Skrevet

Om det er mye eller ikke er ikke en indikator på om det er grunn til bekymring. Men hva skjer med henne om hun ikke får løpt en dag? Eller to? Kutter hun da maten? Får hun angst eller blir sur/irritabel? Virker det som det er tvangspreget denne treningen? 

Anonymkode: d2735...724

Skrevet

Synes det høres voldsomt mye ut. Å løpe så mange timer er i mine øyne ikke normalt, eller friskt.

Anonymkode: c50e5...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...