Gå til innhold

Føler meg ikke gravid lengre...

Anbefalte innlegg

Føler jeg har så lite symptomer. Syns de jeg vet av som er gravid ligger å spyr, har ekstremt ømme pupper, oppblåst +++

i følge siste ul så er jeg når gått inn i min 10 uke men symptomene har jeg ikke. Kan så vidt kjenne at jeg har litt ømme bryster men ellers så er jeg i fin form.

skal sies at sist gang jeg var gravid (8 år siden) så fant jeg ikke ut at jeg var det før i uke 12. 

Uansett, er redd det er noe galt selv om jeg var for litt over en uke siden å så en frisk liten en med et blinkende hjerte... 

Anonymkode: 2f2ac...b4f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335795-f%C3%B8ler-meg-ikke-gravid-lengre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å fokuser på at du har sett ett blinkende lite hjerte :hjerte:

Jeg er som deg og hadde knapt symptomer i begynnelsen. Jeg er nå i uke 35 og har hatt et superfint og "enkelt" svangerskap. Alt er relativt, men av de symptomene "alle" snakker om, som kvalme etc hadde jeg knapt noe. Tror jeg totalt har vært kvalm 4-5 ganger. 
Siden du har vært gravid tidligere med lite symptomer i begynnelsen kan du kanskje prøve å søke trøst i det? :hjerte:

Det som faktisk hjalp litt for meg var å tenke at jeg Vet jo at det er en liten skatt der inne, og Om det skulle gå galt så er det fordi noe gjorde at den lille ikke var levedyktig. Da vet jeg at jeg kan bli gravid, og kan forsøke igjen. Kanskje litt brutalt, men det hjalp for meg :) 

Tusen takk for gode ord ❤️ Jeg vet selv jeg googler for mye og det ender alltid opp i tårer for jeg husker kun det negative jeg har lest og ikke det positive.

Legen sa at jeg må nå fokusere på at når jeg har sett et hjerte slå så er sjansene så store fornat dette går bra, men igjen så har da lest om flere som har mistet tross at de har sett et hjerte. 

Trodde ALDRI jeg skulle bli sånn. I mitt første svangerskap så tok jeg alt med knusende ro, ikke googla jeg, ikke var jeg på tidlig UL eller noe. Rart dette er så annerledes. 

Første svangerskap, men ingen symptomer her heller. Uke 14 + 5 nå. Var på ultralyd 12 + 2 og så en sprellende og livlig liten en. Før ultralyden var jeg sikker på at det ikke var noe der likevel, men nå tenker jeg bare at jeg er heldig som slipper kvalme og andre symptomer som kanskje kan være slitsomme :) Blir spennende med OUL i slutten av desember. 

Annonse

Etter uke 9, stabiliserer HCG seg og mange blir i mye bedre form. Har alltid sett på uke 12 som den uken man kan begynne å håpe på en bedre hverdag, men etter litt googling - ser jeg at det er faktisk noe som skjer i uke 9. Fant det ut selv, siden jeg er i uke 9 og begynner å kjenne en liten bedring :)

Endret av Hvitveispiken

Har også lest det at det stabiliserer seg men problemet er at jeg hadde liksom ikke noe særlig symptomer før det eller, var kanskje kvalm sånn 5-6 ganger men kastet aldri opp. 

Vi er vel blant de heldige sikkert :skya:

Som sagt ingen symptomer her heller. Litt småkvalm noen morgener (kan telles på én hånd), men aldri oppkast og aldri sengeliggende. Etter blodprøvene i uke 12 har jeg ikke blitt oppringt av legen heller, så jeg regner med at prøvene var fine. Uten tvil blant de heldige. Krysser fingrene for at det fortsetter slik 😊 

Jeg har hatt to superenkle svangerskap med få symptomer i begynnelsen. Har aldri vært kvalm i svangerskapet - bortsett fra en gang jeg lot det gå alt for lenge mellom måltider. Skjønner at du bekymrer deg, men mest sannsynlig er alt fint! Stopp å google! ;)

Anonymkode: 9cd3a...42e

Ja, har fått google forbud av både lege og samboer :D 

dette går helt sikkert veien så får bare være glad for at dette svangerskapet også er fri for store plager.

Takk for svar og masse lykke til ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...