Gå til innhold

Hvorfor er det ikke mulig å slette noen av vaksinene under Mine vaksiner

Anbefalte innlegg

Har nettopp lest litt om siden "mine vaksiner". En bra side hvor en får oversikt over vaksinene en har tatt. Men så leser jeg noe som jeg synes er underlig. Alle vaksiner kan en velge, om skal registreres i dette registeret, med unntak av svineinfluensavaksinen og vaksiner gitt i vaksinasjonsprogram. Hva er tanken bak dette? Hvorfor kan jeg ikke selv velge å slette disse vaksinene? Men alle andre vaksiner jeg har tatt, kan jeg få slettet. En ting at en ikke har lov å røre barnas vaksiner, men hvorfor kan ikke vi voksne få lov å reservere oss?

Anonymkode: bfaad...45a

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva du mener, ønsker du å slette en vaksine du har tatt fra å stå oppført i registeret? 

Da må jo hele hensikten med registeret bli borte, om folk fjerner vaksiner de har tatt. Da kan ikke registeret brukes hverken om det dukker opp bivirkninger, til statistikk eller noen ting.... 

Anonymkode: 33cbe...5cb

Eh, tanken bak dette er å ha data på vaksinasjonsdekningen i befolkningen, og å kunne forske på dataene, for eksempel på bivirkninger eller effekt. 

Det er ikke alle helseregistre du kan reservere deg fra. Skjønner ikke poenget med å ønske å slette vaksiner fra registeret.

Anonymkode: 41518...ca1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...