Gå til innhold

Leggkrampe i tiiimevis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan være du har magnesium-mangel. Det kan gi slike kramper. Kjøp magnesium spray på helsekost eller tabletter på apoteket. 

Selv synes jeg det hjelper  (der og da) med iiiiiiskaldt vann på foten, da pleier krampen å gi seg. Men det er sikkert ikke riktig måte å gjøre det på.

Anonymkode: ed0d4...904

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan være du har magnesium-mangel. Det kan gi slike kramper. Kjøp magnesium spray på helsekost eller tabletter på apoteket. 

Selv synes jeg det hjelper  (der og da) med iiiiiiskaldt vann på foten, da pleier krampen å gi seg. Men det er sikkert ikke riktig måte å gjøre det på.

Anonymkode: ed0d4...904

Men det er på leggen da. Hmm.. magnesiummangel? Kan jeg be legen ta blodprøve for å sjekke det? 

Anonymkode: 5435e...d73

Ta magnesium. Kjøpes på helsekost eller apotek. Ta en hver dag, helt til du er ferdig med boksen. Vanskelig å få i for mye av magnesium så ikke tenk på det. Legen måler sjelden magnesium. Men det at du har leggkramper betyr at du har for lite magnesium.

Anonymkode: 0776c...a74

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta magnesium. Kjøpes på helsekost eller apotek. Ta en hver dag, helt til du er ferdig med boksen. Vanskelig å få i for mye av magnesium så ikke tenk på det. Legen måler sjelden magnesium. Men det at du har leggkramper betyr at du har for lite magnesium.

Og når jeg har leggkramper i 8 timer, så betyr det at jeg har veldig lite? Nettopp tatt masse blodprøver hos legen, lavt på et vitamin, men skal høre om de sjekka magnesium

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Etter leggkrampe er det helt normalt å være øm en stund etter. Er du gravid? Har du trent hardt i det siste?

Jeg får ofte krampe i overarmen under trening og det gjør vondt lenge etterpå.

Anonymkode: b1f2c...46c

Ikke gravid, ikke trent hardt. Samtidig som dette har jeg endel ekstrasystoler. Tenkte kanskje det kunne være en sammenheng? Ift nerver. Nylig påvist folatmangel. Men kan det gi leggkramper etc? Skal ta tilskudd, men tar nesten 3 mnd å oppnå normalt nivå.

Jeg hadde fortsatt begynt med magnesium, da leger "alltid" sier at man har nok magnesium. Men det stemmer faktisk ikke. Vi får i oss for lite av det. Jeg tar magnesium hver dag, har gjort det i flere mnd nå og som sagt så er det vanskelig å få i seg for mye av det.

Dersom du har påvist folatmangel så må du jo ta tilskudd av det. 

Ta også tilskudd av vit D. 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde fortsatt begynt med magnesium, da leger "alltid" sier at man har nok magnesium. Men det stemmer faktisk ikke. Vi får i oss for lite av det. Jeg tar magnesium hver dag, har gjort det i flere mnd nå og som sagt så er det vanskelig å få i seg for mye av det.

Dersom du har påvist folatmangel så må du jo ta tilskudd av det. 

Ta også tilskudd av vit D. 

Ja.  Men har folatmangel noe med leggkramper å Gjøre? 

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja.  Men har folatmangel noe med leggkramper å Gjøre? 

Har lest at tilskudd av vitamin B hjelper for noen mens magnesium hjelper for andre.

Min mann har i perioder fått leggkramper om natta. Han er helt imot kosttilskudd, men har tatt magnesium pga leggkramper som aldri tar slutt og som han har fått hver natt. Etter et par dager med tilskudd av magnesium sluttet han å få leggkramper. I dag tar han ikke tilskudd hver dag men et par ganger i uka da vi i Norge får i oss for lite av magnesium (han har selv lest seg til dette). 

Jeg bare snakker av egen erfaring. Er ingen ekspert på området men har bare lest en masse om kosttilskudd og hva forskere (som selv er uenige) mener.

Uff dette ble langt og sikkert kjedelig. Gjør det som din lege har foreslått for deg. 😊 Håper leggkrampen gir seg.

Annonse

På 30.11.2017 den 21.08, Anonym bruker skrev:

Er det bare krampe, liksom? Fikk krampe tidlig på dagen. Klarte å spenne beinet så det ga seg litt, men etter det har jeg hatt vondt :( Og fortsatt... Gjør vondt fra leggen og litt oppover, verker... Har man krampe så lenge!?

Spis ulike typer nøtter.

Anonymkode: 66131...49f

På 2.12.2017 den 0.21, Anonym bruker skrev:

Er du rød, hoven eller varm der det du antar er krampe sitter?

Jeg ville vært litt obs på blodpropp jeg altså. Ring legevakten og forhør deg!

Anonymkode: 60da9...e03

Nei, og jeg har det ikke idag :) Men tenkte på det siden smerten kan være litt lik synes jeg (har hatt blodpropp i leggen før, faktisk samme benet). 

På 1.12.2017 den 23.15, Anonym bruker skrev:

Har lest at tilskudd av vitamin B hjelper for noen mens magnesium hjelper for andre.

Min mann har i perioder fått leggkramper om natta. Han er helt imot kosttilskudd, men har tatt magnesium pga leggkramper som aldri tar slutt og som han har fått hver natt. Etter et par dager med tilskudd av magnesium sluttet han å få leggkramper. I dag tar han ikke tilskudd hver dag men et par ganger i uka da vi i Norge får i oss for lite av magnesium (han har selv lest seg til dette). 

Jeg bare snakker av egen erfaring. Er ingen ekspert på området men har bare lest en masse om kosttilskudd og hva forskere (som selv er uenige) mener.

Uff dette ble langt og sikkert kjedelig. Gjør det som din lege har foreslått for deg. 😊 Håper leggkrampen gir seg.

Ok, jeg må i allefall ta folat. Så det finnes en olje man kan smøre på og, skader vel ikke... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...