Gå til innhold

Hjelp!! Har en stor klump inni skjedeåpningen😱

Anbefalte innlegg

Inne i åpningen mot rumpen så er det en stor myk klump, den går helt ned til åpningen. 0,5 cm til så vil den henge utenfor skjeden min. 

Har hatt den en stund, husker jeg spurte min daværende fastlege (ca.2010-2011) om hva det var. Hun sa det var helt normalt. Men da lå den lengre oppe i skjeden. Men hun var og er en elendig lege..

Har de siste dagene følt at jeg har noe mellom beina, akkurat som om noe faller ut. Sjekket i går kveld og da så jeg klumpen som ligger rett innenfor åpningen. Fikk ikke time til legen før 20.12.

Kan det være skjedefremfall? Har prøvd å Google etter bilder, men får ikke noe særlig opp. Er litt nervøs nå.

Har tre barn, siste er født for 10 mnd siden og siden fødsel så har det vært ubehagelig å ha sex og jeg synes det er ubehagelig og vanskelig å få en tampong inn.

Anonymkode: c3b69...602

Fortsetter under...

Første jeg tenkte var prolaps (i skjedeveggen) så det er tarmen du kjenner. Har det sånn i fremre del selv, og mistenker at det er blæra jeg kjenner. Føler noe er på vei ut, og litt "tung", på en måte også. Det er bare 6uker etter min 2.fødsel her, så kniper for harde livet og håper at det går seg til. -De ser sjeldent på det, eller anbefaler andre tiltak en knip/fysioterapi, før det har gått 12mnd etter fødsel 😑 (Hadde det vært mannfolk som følte penis falt av så hadde det vært ø-hjelp med en gang...kvinners underliv derimot er ikke så hast 😏) 

Anonymkode: c0716...68c

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Første jeg tenkte var prolaps (i skjedeveggen) så det er tarmen du kjenner. Har det sånn i fremre del selv, og mistenker at det er blæra jeg kjenner. Føler noe er på vei ut, og litt "tung", på en måte også. Det er bare 6uker etter min 2.fødsel her, så kniper for harde livet og håper at det går seg til. -De ser sjeldent på det, eller anbefaler andre tiltak en knip/fysioterapi, før det har gått 12mnd etter fødsel 😑 (Hadde det vært mannfolk som følte penis falt av så hadde det vært ø-hjelp med en gang...kvinners underliv derimot er ikke så hast 😏) 

Æsj😱 tarmen? Er veggen så myk at det er tarmen jeg kjenner? Jeg er flink til å knipe og har gjort det siden fødsel. Kan jo ikke gå sånn vel? Er det ingenting man kan gjøre uten å knipe?

Takk for svar

hi

Google rektocele... Det du beskriver høres ut som det jeg sliter med... Og for min del er det 5 år siden fødsel, men tross all verdens kniping blir det bare verre... 

Så ja, det er tarmen(endetarm) som buler inn i skjeden din... Er muskulaturen der ødelagt nok vil denne utposningen etterhvert plage deg under avføring... For den fyller seg med avføring, istedenfor at det kommer ut der det skal, slik at du fysisk må dytte inn den kulen du nå kjenner for å få tømt deg. 

Jeg venter på operasjon nå, og må resten av livet bruke avføringsmiddel... Jeg kan ikke bli hard i magen igjen i det hele tatt, for da fylles denne utposningen. 

Så kom deg til gynekologisk. 

Hos meg fant de det ut da gastrokirurg henviste meg til defecografi, så du bør forberede deg på noen kjipe undersøkelser, men tro meg, det er verdt det, for det går ikke over av seg selv. Tvert imot, det blir bare verre... 😑 

Anonymkode: 4cf5f...46e

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Æsj😱 tarmen? Er veggen så myk at det er tarmen jeg kjenner? Jeg er flink til å knipe og har gjort det siden fødsel. Kan jo ikke gå sånn vel? Er det ingenting man kan gjøre uten å knipe?

Takk for svar

hi

Denne er verdt å lese :) https://friskavunderlivsprolaps.blogspot.no/2017/07/jeg-mistet-ett-ar-av-livet-mitt-fordi.html?m=1 

Det finnes tiltak å gjøre (om det er prolaps), men de starter alltid med kniping -og så må man stå på krava og grine seg til. 😑😏

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...