Gå til innhold

Barn innlagt på sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi forventer ingenting. Bare undres over hvorfor foreldrene selv ikke ønsker å gjøre disse tingene selv. 

Anonymkode: e203e...959

Og du har ikke fått noen svar på dette nå?

Anonymkode: 1744d...8c0

Fortsetter under...

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Hvor står det at jeg mener at foreldrene er dårlige foreldre!?

Det ligger mellom linjene hele veien, og det er jo det folk reagerer på her! 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

H å får deg til å tro at du som møter barnet for første gang vet bedre hva si. Er best for barnet enn mor og far som har kjent det sien fødselen?

Anonymkode: 20020...5b3

Du skjønner jo ingenting. Det er er nok best for barnet ditt at jeg gjør alt ja. Kanskje også skifte bleie som en annen sykepleier her skrev. 

Anonymkode: c9f2f...d40

Skrevet

Hi her

Du kan ikke sammenlikne hvordan jeg skriver her, med hvordan jeg møter pårørende i jobben min. Du får det til å høres at jeg er nedlatende mot de i jobben min. Det er jeg ikke. Jeg håper bare at denne tråden kan hjelpe så mange som mulig å reflektere litt over hva som kan være best for barnet. Hvorfor så provosert?

(Ser ut som enkelte blander flere sykepleiere i denne tråden. Jeg skal prøve å skrive at jeg er hi heretter)

Hvorfor så provosert? Jeg skrev da ikke spesifikt til deg? Jeg reagerte på hvordan sykepleierstanden slik den er representert her inne tillater seg å omtale pårørende. Jeg skjønner godt at dette er hverdagen for dere, men det later til at dere glemmer at det slett ikke er foreldrenes hverdag. Jeg er forsåvidt enig med deg i innhold - for de fleste barn er det best at foreldrene tar temp og setter stikkpiller, men det er ikke det samme som at det er en selvfølge at det gjøres slik. 

Anonymkode: cbfda...004

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke bedre at foreldrene herfra tar det til seg det samtlige spl har skrevet? Vi ser at barna får det bedre når dere bidrar. Istedenfor å komme med «du virker nyutdannet», så bør dere heller skrive «takk, dette har jeg aldri tenkt over før nå». 

Siden det er du som spør et sppørsmål her, så er det vel du som bør skrive «takk, dette har jeg aldri tenkt over før nå». 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Siden det er du som spør et sppørsmål her, så er det vel du som bør skrive «takk, dette har jeg aldri tenkt over før nå». 

Hi her

Og hva var grunnen? At foreldrene har det så vanskelig? At de ikke klarer å gi en Paracet før barnet legger seg. Det hjelper barnet lite, når barnet helst vil at trygge mamma skal gjøre det. Med andre ord, det hjelper ikke barnet all verdens at «mor har det vanskelig». 

Annonse

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor så provosert? Jeg skrev da ikke spesifikt til deg? Jeg reagerte på hvordan sykepleierstanden slik den er representert her inne tillater seg å omtale pårørende. Jeg skjønner godt at dette er hverdagen for dere, men det later til at dere glemmer at det slett ikke er foreldrenes hverdag. Jeg er forsåvidt enig med deg i innhold - for de fleste barn er det best at foreldrene tar temp og setter stikkpiller, men det er ikke det samme som at det er en selvfølge at det gjøres slik. 

Det er kun én spl som har vært ufin her. 

Skrevet

Hi her

Og hva var grunnen? At foreldrene har det så vanskelig? At de ikke klarer å gi en Paracet før barnet legger seg. Det hjelper barnet lite, når barnet helst vil at trygge mamma skal gjøre det. Med andre ord, det hjelper ikke barnet all verdens at «mor har det vanskelig». 

Og det er her "mellom linjene" kommer inn. Ingen forståelse. Bare dømming fra din side. 

Om du lurte på det...

Skrevet
5 minutter siden, Virre Vips skrev:

Det ligger mellom linjene hele veien, og det er jo det folk reagerer på her! 

Ligger mellom linjene faktisk. Akkurat. 

Skrevet

Hi her

Men ser du virkelig ikke at du i svar som dette virker nedlatende? Ser du ikke at det er arrogant å tro at foreldre som vegrer seg kun tenker på seg selv? Tror du kanskje at en utålmodig sykepleier kan stresser mor, og at hun derfor blir redd for å gjøre noe feil? Har du lest et sted eller tre i tråden at noen mødre har erfaringer med at ungen hyler og skriker uansett, og derfor foretrekker at noen andre gjør det? 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Er det det eneste du har klart å få med deg? Du leser tydeligvis en annen tråd enn jeg gjør

Skrevet
2 minutter siden, Virre Vips skrev:

Og det er her "mellom linjene" kommer inn. Ingen forståelse. Bare dømming fra din side. 

Om du lurte på det...

Skjønner hi godt jeg. Mange foreldre som heller ser på mobilen, enn å gi Paracet selv. Hvis dere tror at foreldrene er i alarmberedskap i 3-4 dager, så tar dere feil. 

Mange med dårlig samvittighet her!?

Skrevet

Er det det eneste du har klart å få med deg? Du leser tydeligvis en annen tråd enn jeg gjør

Hva forsto du, smarta?

Annonse

Skrevet

Hva forsto du, smarta?

Mer enn deg tydeligvis

Skrevet

Mer enn deg tydeligvis

Traff et sårt punkt nå

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Traff et sårt punkt nå

Absolutt ikke, har ikke hatt barn på sykehus heldigvis. Men jeg har jobbet på kirurgisk barneavdeling og evner å se det fra foreldrenes side og

Skrevet

Absolutt ikke, har ikke hatt barn på sykehus heldigvis. Men jeg har jobbet på kirurgisk barneavdeling og evner å se det fra foreldrenes side og

Selvfølgelig har du det. 

Skrevet

Ny spl melder seg her, og jeg er enig med mange her om at hi virker dømmende og nedlatende! Jeg er enig med at ofte kan mor og far være det beste for barnet, men det må jo handle om kommunikasjon og forståelse? Jeg syns det er rart å lese om en spl som viser så lite forståelse for pårørende? For mange er en sykehusinnleggelse for barnet sitt skremmende og fremmed, mens for en spl dagligdags, hvorfor ikke skjønne det og ha det i bakhode når man treffer på «vrange» foreldre?

Dette er noe av det jeg sitter igjen og undrer meg over, etter å ha lest tråden.

Skrevet
Akkurat nå, mamma_bergen skrev:

Ny spl melder seg her, og jeg er enig med mange her om at hi virker dømmende og nedlatende! Jeg er enig med at ofte kan mor og far være det beste for barnet, men det må jo handle om kommunikasjon og forståelse? Jeg syns det er rart å lese om en spl som viser så lite forståelse for pårørende? For mange er en sykehusinnleggelse for barnet sitt skremmende og fremmed, mens for en spl dagligdags, hvorfor ikke skjønne det og ha det i bakhode når man treffer på «vrange» foreldre?

Dette er noe av det jeg sitter igjen og undrer meg over, etter å ha lest tråden.

Hi her

Bra at du er enig i at mor og far ofte er det beste for barnet. Da er trådens mål oppnådd. Alt det andre er uvenestlig. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Bra at du er enig i at mor og far ofte er det beste for barnet. Da er trådens mål oppnådd. Alt det andre er uvenestlig. 

Det viser jo at du ikke skjønner mye av det folk her prøver å si, b.l.a mamma-bergen

Skrevet

Det viser jo at du ikke skjønner mye av det folk her prøver å si, b.l.a mamma-bergen

Nei, det viser ikke det. Det viser at mamma og pappa er den viktigste og at de må sette seg selv i andre rekke, for barnets del. 

Hvordan kan du argumentere for at foreldrene ikke skal utføre helt enkle ting, når det er det aller beste for barnet?

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Jeg er jo ikke helt enig, som spl må man se pårørende også, og jeg syns du virker å feile litt der.. Det er vel heller ingen her i tråden som sier de ikke vil det beste for barnet sitt? Du har fått flere historier om foreldre som er utslitt, i krise, og er redde og usikre når barnet blir innlagt, og selvsagt kan man ikke si til dem at de skal legge det bort? Du må jo skjønne at det er ikke så enkelt som det? Jeg hadde jo noen undringer i mitt første svar?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke hi, men helt enig med henne. Bare la oss gjøre alt, det er jobben vår det. Sier bare litt om deg som mor, når du ser at alle sykepleierne her skriver at det er det beste for barnet at du måler temperatur

Hva mener du det sier om meg som mor?

Du vet ingenting om meg og min historie som påvirker hvordan jeg har det og hva jeg gjør når barnet mitt er syk. Det vet du heller ikke når du møter meg når du er på jobb. Det vet du stort sett ikke om noen av de foreldrene du møter, med mindre du snakker med dem og forklarer! 

Skrevet
1 minutt siden, Hurrahei skrev:

Hva mener du det sier om meg som mor?

Du vet ingenting om meg og min historie som påvirker hvordan jeg har det og hva jeg gjør når barnet mitt er syk. Det vet du heller ikke når du møter meg når du er på jobb. Det vet du stort sett ikke om noen av de foreldrene du møter, med mindre du snakker med dem og forklarer! 

Jeg vet at du må måle temperatur og gi smertestillende selv hjemme. Da vet jeg at du klarer det på sykehuset også, såfremt det ikke står om livet til barnet. 

Skrevet
2 minutter siden, mamma_bergen skrev:

Jeg er jo ikke helt enig, som spl må man se pårørende også, og jeg syns du virker å feile litt der.. Det er vel heller ingen her i tråden som sier de ikke vil det beste for barnet sitt? Du har fått flere historier om foreldre som er utslitt, i krise, og er redde og usikre når barnet blir innlagt, og selvsagt kan man ikke si til dem at de skal legge det bort? Du må jo skjønne at det er ikke så enkelt som det? Jeg hadde jo noen undringer i mitt første svar?

Hi skriver at hun ser ann situasjonen og de pårørende. Hun skriver at hun snakker om når ting har roet seg ned, gi en paracet før legging. Er det så vanskelig å forstå? Når barnet blir utskrevet, men fortsatt trenger antibiotika mixtur, skal hj.spl stikke innom og gi da, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...