Gå til innhold

Måling av basaltemperatur.. har jeg ikke eggløsning?!

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd å bli gravide snart ett år. Jeg har nesten fra starten brukt eggløsningstester for å finne ut når eggløsning er. Jeg har uregelmessig syklus, så dette har vært til stor hjelp. Jeg har fått positiv test 14 dager før mensen hver syklus.

Men denne syklusen kjøpte jeg meg et termometer for å målte basaltemperaturen. Målingene mine til nå er som følger: 

18.11: 36,27

20.11: 35,98

21.11: 36,17

22.11: 36,22

23.11: 36,31

27.11: 36.33

28.11: 36.02

29.11: 36.32

På lørdag og søndag fikk jeg positive eggløsningstester. Men temperaturen har jo fortsatt ikke steget merkverdig.. betyr dette at jeg ikke har eggløsning? Eller kan den fortsatt stige i morgen?

Anonymkode: 55807...dc4

Fortsetter under...

Ser ikkje ut som el nei, Men stiger tempen i morgon og neste dag kan det ha vert el 28. Husk ein positiv el test og 12-36 timer etter positiv skal eggløsning ha vert. 

Temper du til samme tid ?

Jeg tester etter at jeg har positive tester for å sjå om den blir svakere.

Anonymkode: 00943...19a

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser ikkje ut som el nei, Men stiger tempen i morgon og neste dag kan det ha vert el 28. Husk ein positiv el test og 12-36 timer etter positiv skal eggløsning ha vert. 

Temper du til samme tid ?

Jeg tester etter at jeg har positive tester for å sjå om den blir svakere.

Har prøvd å teste til samme tid, men noen få ganger har det blitt et par timer senere. Uten at det har gitt noen store forskjeller. 

Vi har hatt sex tre dager på rad nå. Men vi burde vel egentlig hatt sex i dag også da? Spørs om vi orker det🙈

Og i dag målte jeg temperaturen til 36.59, og det til og med en halvtime før jeg pleier å måle.

men betyr det at jeg mest sannsynlig hadde eggløsning i går? Da får jeg positive eggløsningstester lenge før selve eggløsningen! 

Annonse

Jeg har visst tenkt feil. Jeg fikk positive tester søndag og mandag. 

Så da hadde jeg vel eggløsning i går, vil jeg tro. Kjipt at vi ikke orket sex i går da...

Vet dere om eggløsning pleier å være like lenge etter positive tester hver syklus?

Endret av Solstråle92
2 timer siden, Solstråle92 skrev:

Jeg har visst tenkt feil. Jeg fikk positive tester søndag og mandag. 

Så da hadde jeg vel eggløsning i går, vil jeg tro. Kjipt at vi ikke orket sex i går da...

Vet dere om eggløsning pleier å være like lenge etter positive tester hver syklus?

Eggløsningen kommer fra 12 - 36 timer etter positiv el test.

Når egget slipper stiger tempen 0,2 til 0,5 og stigningen din er på dag 29. Så egget slapp mellom 28 til 29. Holder tempen seg høy i 3 dager har det vert eggløsning. Om du hadde sex 26,27 el 28 har du truffet knappen.

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eggløsningen kommer fra 12 - 36 timer etter positiv el test.

Når egget slipper stiger tempen 0,2 til 0,5 og stigningen din er på dag 29. Så egget slapp mellom 28 til 29. Holder tempen seg høy i 3 dager har det vert eggløsning. Om du hadde sex 26,27 el 28 har du truffet knappen.

Vi hadde sex alle de dagene. Så håper det snart klaffer for oss..

Ser ikke ut som du har hatt el desverre på første målingene. Jeg tipper eggløsning i dag utifra det du skreiv. Hvis du nå har 3 dager med like høye temperaturer så bekrefter det el.

Dere har uansett truffet eggløsning. Lykke til 😍

Anonymkode: 126a0...a77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...