Gå til innhold

Jeg fikk medisin av apoteket, men er allergisk mot det

Anbefalte innlegg

Det er en ingrediens i det jeg ikke tåler. Jeg fikk den på resept, tenkte ikke engang på å sjekke om det var i den siden jeg ikke kunne tenke meg at det var det. Har jeg noen rettigheter? Kostet over 200 kr og jeg har dårlig råd nå. Kan jeg få byttet en i en annen gratis? Ev få pengene tilbake.. Har ikke åpnet pakka. Er sånn skruboks der du må ødelegge (skru) lokket for å åpne den.

Anonymkode: 7e819...9a2

Fortsetter under...

Nei, det kan du ikke. Det er ikke apotekets ansvar å sjekke om du er allergisk mot det legen har skrevet ut. Og de har ikke lov til å ta medisiner i retur i henhold til legemiddelloven. Så du må nok kontakte legen og få ny resept og anse de pengene som tapt

Anonymkode: ed0dc...38e

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en ingrediens i det jeg ikke tåler. Jeg fikk den på resept, tenkte ikke engang på å sjekke om det var i den siden jeg ikke kunne tenke meg at det var det. Har jeg noen rettigheter? Kostet over 200 kr og jeg har dårlig råd nå. Kan jeg få byttet en i en annen gratis? Ev få pengene tilbake.. Har ikke åpnet pakka. Er sånn skruboks der du må ødelegge (skru) lokket for å åpne den.

De tar kun medisiner i retur hvis de skal kastes. De kan ikke selge det til noen andre, og du får ikke pengene igjen, og den kan ikke byttes i noe annet. Dette er legen sitt ansvar, ikke apoteket

Anonymkode: 4fbf6...6d9

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du idiot? Selvfølgelig vil jeg ikke kjøpe medikamenter som du har hatt i ditt private hjem. 200kr fra eller til er ikke all verdens altså...

Anonymkode: f6c59...612

Har man veldig dårlig råd, så kan 200 kroner absolutt være all verden

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har man veldig dårlig råd, så kan 200 kroner absolutt være all verden

Ikke helt enig, men det er ikke det tråden handler om...

Annonse

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det kan du ikke. Det er ikke apotekets ansvar å sjekke om du er allergisk mot det legen har skrevet ut. Og de har ikke lov til å ta medisiner i retur i henhold til legemiddelloven. Så du må nok kontakte legen og få ny resept og anse de pengene som tapt

Ok, da får jeg bare gå rundt syk :)

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De tar kun medisiner i retur hvis de skal kastes. De kan ikke selge det til noen andre, og du får ikke pengene igjen, og den kan ikke byttes i noe annet. Dette er legen sitt ansvar, ikke apoteket

Ok, kanskje jeg kn få 200 kr fra legen 😂 i sommer skrev han ut resept på noe som inneholder det samme (mot magesyke) og jeg sa tydelig at jeg ikke tåler den ingrediensen, så han har fått beskjed.

MEN apoteket kan fritt velge produkt.. Han kan skrive en medisin mot noe, men apoteket kan velge hvilken medisin.

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, kanskje jeg kn få 200 kr fra legen 😂 i sommer skrev han ut resept på noe som inneholder det samme (mot magesyke) og jeg sa tydelig at jeg ikke tåler den ingrediensen, så han har fått beskjed.

MEN apoteket kan fritt velge produkt.. Han kan skrive en medisin mot noe, men apoteket kan velge hvilken medisin.

Det siste du skriver er fullstendig tull! Apoteket kan absolutt IKKE velge den medisinen de vil! Legen skriver en resept og på mange er det generisk bytte, men ikke alle. Skriver legen ut Pinex Forte, kan ikke apoteket velge Paralgin Forte osv. 

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det kan de ikke. De kan tilby deg et billigere produkt med samme virkestoffer, men de kan ikke gi deg det uten å spørre deg.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mener du det er apotekets sin feil da?

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så uvitende du er. Forstår nå at 200kr kanskje er mye penger.. 

8 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Nei, det kan de ikke. De kan tilby deg et billigere produkt med samme virkestoffer, men de kan ikke gi deg det uten å spørre deg.

Jeg skal spørre hva som stod i resepten på et annet apotek.

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det siste du skriver er fullstendig tull! Apoteket kan absolutt IKKE velge den medisinen de vil! Legen skriver en resept og på mange er det generisk bytte, men ikke alle. Skriver legen ut Pinex Forte, kan ikke apoteket velge Paralgin Forte osv. 

Det har jeg heller ikke sagt. Men på denne medisinen er det utrolig mange å velge mellom. 

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så uvitende du er. Forstår nå at 200kr kanskje er mye penger.. 

Og den kommentaren sa mer om din intelligens og uvitenhet enn om HI`s. 

Anonymkode: c2f38...47c

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal spørre hva som stod i resepten på et annet apotek.

Du kan sjekke resepten din selv på dine resepter

https://www.mineresepter.no/MineResepter/velkommen.jsp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...