GÃ¥ til innhold

Syns dere det blir for mye med rampenisse og to kalendere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått kanskje en litt uheldig tradisjon. Barna får pakkekalender og meg men besteforeldrene har kjøpt sjokoladekalender til de hvert år, så de har to kalendere. Pakkekalenderen inneholder IKKE store og dyre gaver, bare småting som de blir veldig glad for eks klistremerker, strikker, blyant/viskelær o.l. Men vi har også introdusert en rampenisse. Denne gjør bare sprell, kommer ikke med noen gaver. Kalenderene åpner de etter skolen og rampenissen leter de etter før skolen. Hva syns dere, blir dette altfor mye? 

Anonymkode: d56fc...707

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det holder med 1

Anonymkode: 4025c...887

Skrevet

Herregud, gjør det som passer dere! Jeg syns det høres veldig koselig ut! 

Spesielt siden vi også har hver vår sjokoladekalender (sånn med veldig små sjokolader), pakkekalender (ikke så dyre ting, men absolutt noe hver dag som ungene blir svært begeistret over), og så har vi også smånisser her. De kommer ikke frem hver eneste dag, men dukker opp av og til for å gjøre sprell. Dette er jo en stor del av jula for ungene mine! De elsker det og gleder seg til dette hver eneste dag! 

Blir ikke for mye kos i advent og juletiden vet du :)

Anonymkode: e0ce0...ea4

Skrevet

Det hadde vært for mye jobb for mor og far her i heimen.

Anonymkode: 00e2e...324

Skrevet

Akkurat det samme som oss. Bare at vi har litt større gaver i kalenderen. 

Anonymkode: 0b482...965

Skrevet

Samme som vi har 😊

Anonymkode: 66131...e1c

Skrevet

Hva er rampenisse?

Anonymkode: f84dc...36a

Skrevet

det mener jeg ingenting om, det er opp til dere :)

Skrevet

Hva er rampenisse?

Anonymkode: f84dc...36a

Skrevet

Rampenisse er en annerledes og morsom måte å telle ned til jul på :) Man kan gjøre det på flere måter, noen bruker miniatyr Nissedør og hver natt når barna sover er han ute å driver med skøyerstreker. Eller så kan man bruke en Nissefigur som er levende om natten, men stivner om dagen. Vi har brukt Gøy for barn sin kalender i år og introdusert barna for Nissefanten. Han legger igjen et visittkort med dagens dato, og så kan man skrive hilsener eller tegne gavekort på baksiden. Ungene løper rundt i huset hver morgen for å finne ut hvor han har vært på ferde, er kjempemoro!

http://www.goyforbarn.no/category/tema/jul/julekalender/nissefanten/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...