Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #1 Skrevet 28. november 2017 Vi har fått kanskje en litt uheldig tradisjon. Barna får pakkekalender og meg men besteforeldrene har kjøpt sjokoladekalender til de hvert år, så de har to kalendere. Pakkekalenderen inneholder IKKE store og dyre gaver, bare småting som de blir veldig glad for eks klistremerker, strikker, blyant/viskelær o.l. Men vi har også introdusert en rampenisse. Denne gjør bare sprell, kommer ikke med noen gaver. Kalenderene åpner de etter skolen og rampenissen leter de etter før skolen. Hva syns dere, blir dette altfor mye? Anonymkode: d56fc...707
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Jeg synes det holder med 1 Anonymkode: 4025c...887
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #3 Skrevet 28. november 2017 Herregud, gjør det som passer dere! Jeg syns det høres veldig koselig ut! Spesielt siden vi også har hver vår sjokoladekalender (sånn med veldig små sjokolader), pakkekalender (ikke så dyre ting, men absolutt noe hver dag som ungene blir svært begeistret over), og så har vi også smånisser her. De kommer ikke frem hver eneste dag, men dukker opp av og til for å gjøre sprell. Dette er jo en stor del av jula for ungene mine! De elsker det og gleder seg til dette hver eneste dag! Blir ikke for mye kos i advent og juletiden vet du Anonymkode: e0ce0...ea4
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #4 Skrevet 28. november 2017 Det hadde vært for mye jobb for mor og far her i heimen. Anonymkode: 00e2e...324
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #5 Skrevet 28. november 2017 Akkurat det samme som oss. Bare at vi har litt større gaver i kalenderen. Anonymkode: 0b482...965
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #6 Skrevet 28. november 2017 Samme som vi har 😊 Anonymkode: 66131...e1c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2017 #7 Skrevet 28. november 2017 Hva er rampenisse? Anonymkode: f84dc...36a
februarprins2013 Skrevet 29. november 2017 #8 Skrevet 29. november 2017 det mener jeg ingenting om, det er opp til dere
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #9 Skrevet 29. november 2017 Hva er rampenisse? Anonymkode: f84dc...36a
Fokenfryd Skrevet 5. desember 2017 #10 Skrevet 5. desember 2017 Rampenisse er en annerledes og morsom måte å telle ned til jul på Man kan gjøre det på flere måter, noen bruker miniatyr Nissedør og hver natt når barna sover er han ute å driver med skøyerstreker. Eller så kan man bruke en Nissefigur som er levende om natten, men stivner om dagen. Vi har brukt Gøy for barn sin kalender i år og introdusert barna for Nissefanten. Han legger igjen et visittkort med dagens dato, og så kan man skrive hilsener eller tegne gavekort på baksiden. Ungene løper rundt i huset hver morgen for å finne ut hvor han har vært på ferde, er kjempemoro! http://www.goyforbarn.no/category/tema/jul/julekalender/nissefanten/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå