Gå til innhold

Gravid? Yey og ney?

Anbefalte innlegg

Vel, nå har det jo sei sånn at jeg har rotet med den hersens pillen, Yasmin. 

Hadde mensen, reiste vekk i to uker, glemte å ta med nytt brett. Var på en avsiderliggendes øy bestående av 1 butikk. Null apotek med andre ord. Ting gjekk sin vandte gang 💏 (jeg er vanligvis helt nazi på pillene mine)

så nå sitter jeg her, og vet ganske enkelt ikke om jeg faktisk har klart å mane frem syptomer i en slags kontrollfreak panikktilstand. Hadde jo virkelig ikke vært krise siden jeg fyller 26 år snart og holder på med master, men kontrollfreaken i meg er uenig. Hun er veldig påståelig, I may add. 

Vertfall, etter å ha fortsatt på p-pille som vanlig, so sluttet jeg etter to veker, så mensen skulle komme på vanlige tidspunkt, 3 veker etter siste menstererasjonsdag. Om dette er rette måten å gjøre det på, det aner ikke jeg, siden jeg aldri hart vært i denne problemstillingen, og fann ikke noe på nett) Ville bare ikke klusse til syklusen for mye. Pluss at jeg har hatt en del symptomer, og til tross for at legene sier at man ikke skader et evt foster, så anbefaler de sterkt å slutte med p-pillen, så det må jo være NOE i det. 

Symptomer:

- Murring og mage smerter (som om noen kniper meg i siden) 

- Først null utflod, i en veke eller to, så ganske mye kvit motbydelig utflod.

- større pupper, og blodårer, men ikke ømme.

- jeg stinker svette. Sann, rett etter jeg har dusjet. Det er det værste jeg har vært med på. Hunden lukter bedre enn mej tbh.

- kvalme, kvalmebølger, uggen rett og slett. Spesielt når det er lenge mellom hver gang jeg spiser. 

- klarer ikkje like mye mat. Blir rett og slett mett. Jeg er vanligvis «en hel bigone aleine» type jente. 

- men må stå opp om nette å spise. Sann mellom 2-4 

- Utrolig godt humør. Nesten skummelt. Forlovede lurer på hva galt jeg har gjort annenhver dag 😂 

der e noen flere som romling, kviser, floker, forstoppelse. Men de kan tilegnes sikkert mye annet også, f.eks. Høst og klimaendring, eller dårlig kosthold. Jeg vet ikke. 

Alt dette skjedde btw i starten av mnden. Hadde mensen til og med den 4ish, begynte på p-pillene igjen den 12 vil jeg tro.. har fått to negative tester, aner ikke om jeg har tester for tidlig. Men iaf, siden nye pillefrie periode —> null mensen. 

Endret av Dumle_mix
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335462-gravid-yey-og-ney/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte jo jeg spm i alt virr varret: når kan jeg tolke en negativ test som «endelig»? Julebord sesongen er rett rundt hjørnet, og jeg vil viiirkelig ikke gjøre noe som kan skade den potensielle lille. Men man kan ikke sette livet på hold for alltid. What if, what if.. 

8 timer siden, Pobie skrev:

Det er ingen som kan svare på om du er gravid  utifra symptomer. Jeg ville regnet en test for pålitelig dersom den var negativ 3 uker etter du hadde ubeskyttet sex for siste gang.

Ookei, då har jeg ihvertfall noe å gå etter :D tusen takk, setter pris på det ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...