Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #1 Skrevet 27. november 2017 Jeg er i fÞrste trimester og er sÄ sykt kvalm. Det er like ille pÄ natten. VÄkner av at det gÄr rundt! Ikke spiser jeg stort, men det som klÞyver det litt til nÄ er isvann, krydder og en skive med sjokkis. Den skiva tar jeg pÄ kvelden fÞr natta, og ikke fÞr. For pÄ dagtid brekker jeg mer av alt sÞtt! Da er det buljong og andre krydder jeg fyser etter. SÄ har blitt med en skive med gulost og krydder i mikron pÄ dagen. Spiser litt middag men salter og pepprer jo maten ihjel sÄ barna ser pÄ meg som om jeg var gal.. Ja de vet jo ikke noe ennÄ..  Hva stilner denne kvalmen? Og hva om natten da? Anonymkode: 78dc9...c02
Elax Skrevet 28. november 2017 #2 Skrevet 28. november 2017 Hei, sliter ogsĂ„ med stort sett konstant kvalme. Men for meg lindrer det Ă„ spise, sĂ„ har allerede lagt pĂ„ meg nesten 2 kg : ) Sjesser pĂ„ sterk, krydret mat, sĂ„ godt krydra ostesmĂžrbrĂžd er en slager her ogsĂ„. Har 3 smĂ„ fra fĂžr, og hu minste er gjerne opp pĂ„ do om natta, ( eller har hatt mareritt..). NĂ„r jeg fĂžrst har vĂ„kna, kjenner jeg at jeg er kvalm og mĂ„ spise pĂ„ natta for Ă„ klare og sovne igjen. Her har jeg dilla pĂ„ sviskeyoughurt (hjelper ogsĂ„ mot magen), sĂ„ hiver i meg en slik fĂžr jeg prĂžver Ă„ sove igjen.Â
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #3 Skrevet 29. november 2017 Hi her, og takk for tilbakemeldingen! Jeg fÄr i meg kanskje 2 skiver brÞd og litt middag disse siste dagene, sÄ kjenner vekta gÄr ned og ikke opp. Jeg har litt fra fÞr av sÄ det gjÞr ikke noe sÄnn sett. PÄ natta greier jeg ikke engang Ä Äpne munnen fÄr vann nÄr min minste mÄ pÄ do. Jeg klarer sÄ vidt Ä snakke med hu. PrÞver bare Ä fÞlge henne pÄ toalettet muse stille uten Ä mÄtte rÞre den tÞrre munnen min som fÄr magen til Ä vrenge seg. Og siden jeg spiser sÄ lite har jeg en Ände som ikke ligner grisen selv etter tannpuss Anonymkode: 78dc9...c02
Ninni84 Skrevet 30. november 2017 #4 Skrevet 30. november 2017 PÄ 29.11.2017 den 8.56, Anonym bruker skrev: Hi her, og takk for tilbakemeldingen! Jeg fÄr i meg kanskje 2 skiver brÞd og litt middag disse siste dagene, sÄ kjenner vekta gÄr ned og ikke opp. Jeg har litt fra fÞr av sÄ det gjÞr ikke noe sÄnn sett. PÄ natta greier jeg ikke engang Ä Äpne munnen fÄr vann nÄr min minste mÄ pÄ do. Jeg klarer sÄ vidt Ä snakke med hu. PrÞver bare Ä fÞlge henne pÄ toalettet muse stille uten Ä mÄtte rÞre den tÞrre munnen min som fÄr magen til Ä vrenge seg. Og siden jeg spiser sÄ lite har jeg en Ände som ikke ligner grisen selv etter tannpuss Anonymkode: 78dc9...c02 NÄr du er sÄ tÞrst sÄ er det viktig Ä fÄ i deg noe vÊske. Hva med Ä prÞve svak saft (med sukker) og gjerne isbiter? PrÞv Ä drikke med sugerÞr. Det forverrer kvalmen nÄr man er veldig tÞrst. Eller prÞv bare vann med isbiter eller en isbit i munnen. Jeg blir ogsÄ sykt kvalm, men har funnet at saft ved sengen hjelper meg. Kvalmen min blir bedre hvis jeg har spist et stort mÄltid fÞr jeg legger meg. 2 skiver med pÄlegg og et stort glass melk rett fÞr sengetid. SÄ har jeg ogsÄ druer ved siden av sengen. nÄr klokka ringer sÄ spiser jeg 4-5 druer mens jeg slumrer. Det fÄr opp blodsukkeret litt. NÄr jeg sÄ mÄ jeg spise noen kjeks eller knekkebrÞd. Det er det beste som har fungert for meg sÄ langt. Noen ganger kaster jeg opp likevel. Det som er helt sikkert er at det er lettere Ä kaste opp med rikelig med vÊske i magen. Og hvis jeg fÞrst har kastet opp sÄ er kvalmen overkommelig i noen minutter etterpÄ og det er da superviktig Ä fÄ i seg mat Ä drikke. Da unngÄr man at kvalmen kommer tilbake. Lykke til
lady82 Skrevet 28. desember 2017 #5 Skrevet 28. desember 2017 Jeg er nesten bekymret andre veien đ i de to forrige svangerskapene spydde jeg i 9 mnd. Var aller mest kvalm fra 3 dager fĂžr IKM til jeg var ca 25 uker pĂ„ vei, men det ga seg aldri helt..  nĂ„ derimot.. sĂ„ har jeg kun Ăžmme pupper! Har tilogmed lyst pĂ„ mat! đ er bare 6 uker pĂ„ vei, men er nesten mer bekymret enn hva jeg var sistđ jeg tok forĂžvrig akupunktur mot kvalmen som hjalp meg over de verste bygene, og mĂ„tte sĂžrge for nok sĂžvn.. ca. 2 timer mer enn vanligđ lykke til med kvalmen deres. HĂ„per den avtarđ
lady82 Skrevet 7. januar 2018 #6 Skrevet 7. januar 2018 PĂ„ 28.12.2017 den 11.34, lady82 skrev: Jeg er nesten bekymret andre veien đ i de to forrige svangerskapene spydde jeg i 9 mnd. Var aller mest kvalm fra 3 dager fĂžr IKM til jeg var ca 25 uker pĂ„ vei, men det ga seg aldri helt..  nĂ„ derimot.. sĂ„ har jeg kun Ăžmme pupper! Har tilogmed lyst pĂ„ mat! đ er bare 6 uker pĂ„ vei, men er nesten mer bekymret enn hva jeg var sistđ jeg tok forĂžvrig akupunktur mot kvalmen som hjalp meg over de verste bygene, og mĂ„tte sĂžrge for nok sĂžvn.. ca. 2 timer mer enn vanligđ lykke til med kvalmen deres. HĂ„per den avtarđ NĂ„ har imidlertid kvalmen og spyingen komt for fullt..  er kvalm for jeg er sulten, spiser, blir kvalm for jeg har spist,  sĂ„ er det bare Ă„ satse pĂ„ at maten blirđŁ samtidig sĂ„ har jeg alltid tenkt at kanskje det er stĂžrre sjanse for at spiren holder seg fast da... vet ikke jegđ hvordan gĂ„r det med dere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ