Anonym bruker Skrevet 27. november 2017 #1 Del Skrevet 27. november 2017 Jeg er i første trimester og er så sykt kvalm. Det er like ille på natten. Våkner av at det går rundt! Ikke spiser jeg stort, men det som kløyver det litt til nå er isvann, krydder og en skive med sjokkis. Den skiva tar jeg på kvelden før natta, og ikke før. For på dagtid brekker jeg mer av alt søtt! Da er det buljong og andre krydder jeg fyser etter. Så har blitt med en skive med gulost og krydder i mikron på dagen. Spiser litt middag men salter og pepprer jo maten ihjel så barna ser på meg som om jeg var gal.. Ja de vet jo ikke noe ennå.. Hva stilner denne kvalmen? Og hva om natten da? Anonymkode: 78dc9...c02 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335397-konstant-kvalm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elax Skrevet 28. november 2017 #2 Del Skrevet 28. november 2017 Hei, sliter også med stort sett konstant kvalme. Men for meg lindrer det å spise, så har allerede lagt på meg nesten 2 kg : ) Sjesser på sterk, krydret mat, så godt krydra ostesmørbrød er en slager her også. Har 3 små fra før, og hu minste er gjerne opp på do om natta, ( eller har hatt mareritt..). Når jeg først har våkna, kjenner jeg at jeg er kvalm og må spise på natta for å klare og sovne igjen. Her har jeg dilla på sviskeyoughurt (hjelper også mot magen), så hiver i meg en slik før jeg prøver å sove igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335397-konstant-kvalm/#findComment-148603097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. november 2017 #3 Del Skrevet 29. november 2017 Hi her, og takk for tilbakemeldingen! Jeg får i meg kanskje 2 skiver brød og litt middag disse siste dagene, så kjenner vekta går ned og ikke opp. Jeg har litt fra før av så det gjør ikke noe sånn sett. På natta greier jeg ikke engang å åpne munnen får vann når min minste må på do. Jeg klarer så vidt å snakke med hu. Prøver bare å følge henne på toalettet muse stille uten å måtte røre den tørre munnen min som får magen til å vrenge seg. Og siden jeg spiser så lite har jeg en ånde som ikke ligner grisen selv etter tannpuss Anonymkode: 78dc9...c02 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335397-konstant-kvalm/#findComment-148603350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninni84 Skrevet 30. november 2017 #4 Del Skrevet 30. november 2017 På 29.11.2017 den 8.56, Anonym bruker skrev: Hi her, og takk for tilbakemeldingen! Jeg får i meg kanskje 2 skiver brød og litt middag disse siste dagene, så kjenner vekta går ned og ikke opp. Jeg har litt fra før av så det gjør ikke noe sånn sett. På natta greier jeg ikke engang å åpne munnen får vann når min minste må på do. Jeg klarer så vidt å snakke med hu. Prøver bare å følge henne på toalettet muse stille uten å måtte røre den tørre munnen min som får magen til å vrenge seg. Og siden jeg spiser så lite har jeg en ånde som ikke ligner grisen selv etter tannpuss Anonymkode: 78dc9...c02 Når du er så tørst så er det viktig å få i deg noe væske. Hva med å prøve svak saft (med sukker) og gjerne isbiter? Prøv å drikke med sugerør. Det forverrer kvalmen når man er veldig tørst. Eller prøv bare vann med isbiter eller en isbit i munnen. Jeg blir også sykt kvalm, men har funnet at saft ved sengen hjelper meg. Kvalmen min blir bedre hvis jeg har spist et stort måltid før jeg legger meg. 2 skiver med pålegg og et stort glass melk rett før sengetid. Så har jeg også druer ved siden av sengen. når klokka ringer så spiser jeg 4-5 druer mens jeg slumrer. Det får opp blodsukkeret litt. Når jeg så må jeg spise noen kjeks eller knekkebrød. Det er det beste som har fungert for meg så langt. Noen ganger kaster jeg opp likevel. Det som er helt sikkert er at det er lettere å kaste opp med rikelig med væske i magen. Og hvis jeg først har kastet opp så er kvalmen overkommelig i noen minutter etterpå og det er da superviktig å få i seg mat å drikke. Da unngår man at kvalmen kommer tilbake. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335397-konstant-kvalm/#findComment-148604988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady82 Skrevet 28. desember 2017 #5 Del Skrevet 28. desember 2017 Jeg er nesten bekymret andre veien 😅 i de to forrige svangerskapene spydde jeg i 9 mnd. Var aller mest kvalm fra 3 dager før IKM til jeg var ca 25 uker på vei, men det ga seg aldri helt.. nå derimot.. så har jeg kun ømme pupper! Har tilogmed lyst på mat! 😂 er bare 6 uker på vei, men er nesten mer bekymret enn hva jeg var sist😂 jeg tok forøvrig akupunktur mot kvalmen som hjalp meg over de verste bygene, og måtte sørge for nok søvn.. ca. 2 timer mer enn vanlig😅 lykke til med kvalmen deres. Håper den avtar😍 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335397-konstant-kvalm/#findComment-148629144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady82 Skrevet 7. januar 2018 #6 Del Skrevet 7. januar 2018 På 28.12.2017 den 11.34, lady82 skrev: Jeg er nesten bekymret andre veien 😅 i de to forrige svangerskapene spydde jeg i 9 mnd. Var aller mest kvalm fra 3 dager før IKM til jeg var ca 25 uker på vei, men det ga seg aldri helt.. nå derimot.. så har jeg kun ømme pupper! Har tilogmed lyst på mat! 😂 er bare 6 uker på vei, men er nesten mer bekymret enn hva jeg var sist😂 jeg tok forøvrig akupunktur mot kvalmen som hjalp meg over de verste bygene, og måtte sørge for nok søvn.. ca. 2 timer mer enn vanlig😅 lykke til med kvalmen deres. Håper den avtar😍 Nå har imidlertid kvalmen og spyingen komt for fullt.. er kvalm for jeg er sulten, spiser, blir kvalm for jeg har spist, så er det bare å satse på at maten blir😣 samtidig så har jeg alltid tenkt at kanskje det er større sjanse for at spiren holder seg fast da... vet ikke jeg😅 hvordan går det med dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335397-konstant-kvalm/#findComment-148640741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå