Gå til innhold

Remeron for PMS

Anbefalte innlegg

Mine PMS plager har virkelig eskalert etter jeg fikk minstemor for to år siden. 

Halve måneden er ødelagt av en delvis irritert/aggressiv mamma og delvis fortvilet og deppa mamma... 

Jeg har fått skrevet ut Remeron, som er en gammel antidepressiva, i en liten dose som jeg skal forsøke fra eggløsning til mensen kommer. 

Er det noen her som har erfaring med dette de vil dele? Er litt skeptisk til medisin, men skjønner dette ikke kan fortsette... 

Anonymkode: 1ade3...e1d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335318-remeron-for-pms/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også slitt med ekstrem pms etter jeg fikk barna mine. Det er et helvete helt fra eggløsning til mens. Har null energi, absolutt ingen tolmodighet, sur og grinete og irritert konstant. Blir et nytt menneske den dagen mensen kommer. Jeg har ikke prøvd antidepressive mot pms, men prøvd alt av kjærringråd som nattlysolje osv. Tok til slutt til meg rådet fra legen min om å forsøke p ring. Jeg var negativ til hormonpreparater, dels fordi mannen er sterilisert og dels fordi jeg ble hormonell hele mnd tidligere da jeg gikk på p piller og mini piller. Så for meg at jeg kom til å ha pms symptomer hele mnd fremfor halve, men nå har jeg brukt p ringen et halvt år og den fungerer utmerket. Merker ingen pms eller andre hormonelle bivirkninger. Veldig deilig å bli kvitt svingningene og være stabil, så hvis du ikke prøver å få barn nå eller har andre årsaker til at du ikke kan prøve p ring, så anbefaler jeg deg å prøve det før remeron. 

Anonymkode: f5f7b...d7b

Takk for svar.

Jeg ble sterilisert da jeg fikk siste barnet. Skal absolutt ikke ha flere:) 

men sterilisert fordi jeg ville unna hormonene som jeg har stått på mer eller mindre i 20 år. Tok bort all lyst også..

men nå er jeg jo lite attraktiv som hormonelt troll også, så blir lite action uansett for tiden. 

Skal forsøke Remeron en mnd eller to. Om jeg ikke merker forskjell skal jeg vurdere hormoner. 

HI 

Annonse

Huff! 

Lurer på om apoteket har skrevet feil på pakningen. 

Det står 1/2 tbl om kvelden, men styrken er på 30 mg. 

Opprinnelig ble det skrevet ut 15 mg, men det hadde de ikke, og jeg lurer på om det da står 1/2 TBL av 15 mg. 

Forsøkte en dag - doseringen som står på pakningen - og jeg var helt ødelagt i to dager. Hangoveren var grusom, jeg var trøtt som en strømpe og fungerte ikje verken på jobb eller hjemme. 

Så om dette blir resultatet skal jeg IKKE ta Remeron mer! 

Hi 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...