Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 Går egentlig på tramadol. Ikke fast, i perioder ved ryggsmerter. Er tom. En venninne har nobligan og sa jeg kunne få et par av henne til jeg kom meg til legen. Jeg datt på isen i går og har nå ryggsmerter. Leser på nett og ser det er det samme preparatet egentlig. Har noen her tatt begge, merket noen forskjell på de? Jeg er svært forsiktig med legemidler men nå har jeg så vondt at det frister å ta i mot nobligan. Så lenge den er helt lik tramadol som jeg har tatt i perioder i mange år er vel det trygt? Anonymkode: 342e4...958
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #2 Skrevet 25. november 2017 Det skal være det samme. Mannen går på tramadol, men får av og til nobligan i stedet selv om det står tramadol på resepten. Han sier han ikke synes nobligan virker like godt da, men de er altså synonympreparater. Men det er mulig de finnes i forskjellige styrker sånn at du bør sjekke om det er likt. Anonymkode: 31e2c...db0
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #3 Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det skal være det samme. Mannen går på tramadol, men får av og til nobligan i stedet selv om det står tramadol på resepten. Han sier han ikke synes nobligan virker like godt da, men de er altså synonympreparater. Men det er mulig de finnes i forskjellige styrker sånn at du bør sjekke om det er likt. Anonymkode: 31e2c...db0 Samme styrke som jeg har i tramadol. Hadde en tom eske hjemme. Anonymkode: 342e4...958
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #4 Skrevet 25. november 2017 På min Nobligan så står det Tramadol hydrchlorid med liten skrift under Nobligan. Jeg har fått beskjed om at de er så og si like, at de kan ha litt forskjellige hjelpestoffer. Anonymkode: 3bb11...d6c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #5 Skrevet 25. november 2017 Jeg fikk tramadol da jeg hadde resept på nobligan, så de går hvertfall å bytte på apoteket (generisk bytte). Anonymkode: 5f532...75d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #6 Skrevet 25. november 2017 Jeg takket ja. Og nå er livet betraktelig bedre. Ryggsmerter er et helvete. HI Anonymkode: 342e4...958
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #7 Skrevet 25. november 2017 Tramadol er navnet på det virksomme stoffet i Nobligan, så det er det samme. Det er noen ganger litt forskjell i hjelpestoffene i tablettene, men det har sjelden noe å si. Men dette er forholdsvis sterke medisiner, så man skal ikke dele det ut til andre. Gå til legen. Anonymkode: da402...d61
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #8 Skrevet 25. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tramadol er navnet på det virksomme stoffet i Nobligan, så det er det samme. Det er noen ganger litt forskjell i hjelpestoffene i tablettene, men det har sjelden noe å si. Men dette er forholdsvis sterke medisiner, så man skal ikke dele det ut til andre. Gå til legen. Anonymkode: da402...d61 Det er helg og legevakt skriver ikke ut resept på vanedannende medisiner, som hovedregel. Jeg ringte legevakten. De sa at hvis jeg virkelig hadde smerter så måtte de jo hjelpe meg, men det var mye om og men. Og jeg måtte "til samtale med legen" Spurte de over telefonen om det var OK å ta i mot nobligan. Hun sa det var den samme som tramadol så tålte jeg tramadol så var det helt OK. Helt enig at å gå til legen er best, men dette skjedde på vei hjem fra jobb i går og da var legekontoret stengt. Jeg trodde jeg hadde noen igjen for jeg visste jeg hadde en eske i medisinskapet, men den var tom. Anonymkode: 342e4...958
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå