Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #1 Skrevet 25. november 2017 Går egentlig på tramadol. Ikke fast, i perioder ved ryggsmerter. Er tom. En venninne har nobligan og sa jeg kunne få et par av henne til jeg kom meg til legen. Jeg datt på isen i går og har nå ryggsmerter. Leser på nett og ser det er det samme preparatet egentlig. Har noen her tatt begge, merket noen forskjell på de? Jeg er svært forsiktig med legemidler men nå har jeg så vondt at det frister å ta i mot nobligan. Så lenge den er helt lik tramadol som jeg har tatt i perioder i mange år er vel det trygt? Anonymkode: 342e4...958
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #2 Skrevet 25. november 2017 Det skal være det samme. Mannen går på tramadol, men får av og til nobligan i stedet selv om det står tramadol på resepten. Han sier han ikke synes nobligan virker like godt da, men de er altså synonympreparater. Men det er mulig de finnes i forskjellige styrker sånn at du bør sjekke om det er likt. Anonymkode: 31e2c...db0
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #3 Skrevet 25. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det skal være det samme. Mannen går på tramadol, men får av og til nobligan i stedet selv om det står tramadol på resepten. Han sier han ikke synes nobligan virker like godt da, men de er altså synonympreparater. Men det er mulig de finnes i forskjellige styrker sånn at du bør sjekke om det er likt. Anonymkode: 31e2c...db0 Samme styrke som jeg har i tramadol. Hadde en tom eske hjemme. Anonymkode: 342e4...958
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #4 Skrevet 25. november 2017 På min Nobligan så står det Tramadol hydrchlorid med liten skrift under Nobligan. Jeg har fått beskjed om at de er så og si like, at de kan ha litt forskjellige hjelpestoffer. Anonymkode: 3bb11...d6c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2017 #5 Skrevet 25. november 2017 Jeg fikk tramadol da jeg hadde resept på nobligan, så de går hvertfall å bytte på apoteket (generisk bytte). Anonymkode: 5f532...75d