Gå til innhold

Senebetennelse under foten?

Anbefalte innlegg

Noe som har erfaring med det? Jeg har jogget regelmessig i flere mnd og kroppen er vant til det. Løp 1 mil på lørdag i vanlig løype. 

På tirsdag fikk jeg plutselig veldig vondt fra hælen (men ikke selve hælen egentlig) og langs foten fremover. På utsiden omtrent mot lilletåen. Ble bare verre og verre når jeg gikk og greide knapt å gå. Har tatt det veldig med ro og i går gikk jeg med en krykke men hadde så vondt mot ettermiddagen at jeg holdt på å bli sprø. Smører med voltarol forte gelé men hjelper ingenting. Føler det murrer i den andre foten også, særlig i hælen, men er nok fordi jeg står mer på det med tyngden. 

Jeg har både bevhterew og crohns så smertene setter seg i hoftene pga haltingen og jeg kan da ikke ta NSAID’s. Jeg tar nobligan på ettermiddagen pg kvelden nå. Er egentlig ikke vondt når jeg sitter med beina i sofaen men nå føler jeg føttene brenner litt. 

Har lest om plantar fasciitt men den passer ikke da den er verst om morgenen og går seg til. For meg er det helt omvendt. Ikke så ille om morgenen men blir så ille utover dagen. 

Med full jobb og barn så er det ikke like lett å sitte i ro. Jeg merker nå at disse tilleggssmertene tapper meg helt mentalt. Er vant med verking i kroppen men nå med dette i tillegg. Etter 3 dager med smerter så sitter jeg nå og prøver å holde gråten tilbake. Ikke fordi smertene er så ille, men jeg er så fprsømt sliten av smertene og lei av smerter. Og at jeg blir verre i kroppen siden jeg går helt skeivt. 

Er det noen vits med lege? De kan vel kun gi voltaren eller andre NSAID men det kan jeg uansett ikke ta. Men føler jeg går på veggen hvis det fortsetter sånn. Trener mye for å holde kroppen igang så ikke smertene fra bechtwrewen skal ta overhånd. Og nå får jeg ikke trent. Jeg blir depressiv om vinteren når jeg har øyeblikk vondt og ikke har energi. Så har trent til tårene har rent for å holde meg igjennom vinteren. Så skjer dette.. 

Anonymkode: c07ea...003

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335142-senebetennelse-under-foten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...