Gå til innhold

Barn med atopisk eksem og ull

Anbefalte innlegg

Baby 9 mnd blir kald av å ligge ute i vogna uten ull. Har prøvd med ullundertøy men den reagerer han på. Noe jeg egentlig var forberedt på siden han har atopisk eksem. Kan dere anbefale meg en type ull deres barn har tålt? Har hørt om merinoull og bambus. Er det noe som er verdt å prøve? 

Anonymkode: da825...d69

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144335105-barn-med-atopisk-eksem-og-ull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare ha flere lag med klær, bomull innerst, så fleece og ytterst en god vinterpose. Mine atopikere har aldri vært kalde... 

Bambus er mykt, men ikke noe bedre enn bomull. 

Mine litt eldre barn bruker superundertøy, tåler du ikke ull så tåler du ikke ull. 

Anonymkode: 58261...a5a

Hvis du har bomull innerst, så kan du kanskje ha ull ytterst?

Eks: bomullsstrømpebukse og body, et mellomplagg i bomull på overkroppen og strikket ullbukse og ullgenser ytterst. Samt tykke votter og lue på. Og inn i en varm vinterpose. Evt bare fleece dress istedenfor ull.

Anonymkode: 20225...45b

Jeg har også ei med atopisk eksem, dog ikke veldig plaget, men det kommer mer eksem når hun bruker ull og blir veldig varm. Vi har brukt bambus/ull fra Joha , Hust&Claire og CeLaVi i noen uker, og det tåler hun bra ☺ Da har vi ulldress utenpå og det går fint og👍 Når jeg noen ganger har prøvd rene ullklær (merinoull) kommer det mye mer eksem. 

Anonymkode: ce191...17e

Annonse

Han har bomull innerst,fleece kosedress og dunpose. Kald på føttene og oppover bena. Varm i nakken og ellers. 

Da har jeg tydeligvis kledd han feil da. Noen tips til hvordan jeg kan kle ham bedre?

H.i

Om han har bomull innerst kan det godt hende det går helt fint med strikkede sokker utenpå der igjen. Mamma strikket og tovet ullsokker et år, det blir tykke gode "ladder" som er fine å ha utenpå bomullstrømebukse/bomullsokker.

Det ene barnet mitt tåler helt fint type ulvangsokker/trysilsokker som det er litt ull i, mens det andre barnet ikke makter slike sokker heller. 

Anonymkode: 58261...a5a

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har bomull innerst,fleece kosedress og dunpose. Kald på føttene og oppover bena. Varm i nakken og ellers. 

Da har jeg tydeligvis kledd han feil da. Noen tips til hvordan jeg kan kle ham bedre?

H.i

Hva har han på beina da? 

Anonymkode: da22e...941

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva har han på beina da? 

Anonymkode: da22e...941

Strikkede sokker fra oldemor men de har ikke hjulpet noe. Han var aldri kald før gradene ble minus. Synes det er så vanskelig for han sover gjerne 2 timer ute og stortrives i vogna. Men vil jo ikke at han skal være kald på bena og oppover lårene. 

H.i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...