Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #1 Skrevet 21. november 2017 Hvilken oppskrift bruker du? Kan ikke bruke butikkjøpt deig, er mais i det og det tåler jeg ikke Anonymkode: 0b005...aa1
the amazing spidermamma Skrevet 21. november 2017 #2 Skrevet 21. november 2017 Bestill skinkemedister hos slakteren! Det blir kjempegodt! Skal finne fram en klassisk husmor-oppskrift som jeg har fra min mormor når jeg kommer hjem!
Himmel og hav Skrevet 21. november 2017 #3 Skrevet 21. november 2017 Kjøp medisterdeig, ikke farse. Jeg lager mine med finhakket eller revet løk, og de blir veldig saftige og gode. 500 g medisterdeig 2,5 ss potetmel 2-3 ss revet løk 1 egg ca 2 dl melk, men spe til passe deig salt og pepper.
Kira Skrevet 21. november 2017 #4 Skrevet 21. november 2017 17 minutter siden, Himmel og hav skrev: Kjøp medisterdeig, ikke farse. Jeg lager mine med finhakket eller revet løk, og de blir veldig saftige og gode. 500 g medisterdeig 2,5 ss potetmel 2-3 ss revet løk 1 egg ca 2 dl melk, men spe til passe deig salt og pepper. Jeg bruker nesten den samme oppskriften, minus løken. Pleier også kun bruke 1.5 dl melk og litt revet muskatnøtt.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #5 Skrevet 21. november 2017 1 time siden, Himmel og hav skrev: Kjøp medisterdeig, ikke farse. Jeg lager mine med finhakket eller revet løk, og de blir veldig saftige og gode. 500 g medisterdeig 2,5 ss potetmel 2-3 ss revet løk 1 egg ca 2 dl melk, men spe til passe deig salt og pepper. Og det er ikke dekstrose i medisterdeig.......? Synes å ha sett at det er det! Anonymkode: 0b005...aa1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #6 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, the amazing spidermamma skrev: Bestill skinkemedister hos slakteren! Det blir kjempegodt! Skal finne fram en klassisk husmor-oppskrift som jeg har fra min mormor når jeg kommer hjem! Hmm.. er ikke slakter her. Vet du om en på østlandet? Anonymkode: 0b005...aa1
Himmel og hav Skrevet 21. november 2017 #7 Skrevet 21. november 2017 I den medisterdeigen jeg kjøper så er det bare svinekjøtt og fett, og det er det. Deig skal ikke tilsettes annet enn muligens vann og salt. Blandes det med annet, så er det jo farse.
the amazing spidermamma Skrevet 21. november 2017 #8 Skrevet 21. november 2017 Her er oppskrift. Ikke noe hokus pokus, akkurat: 500g medisterdeig (skinkemedister) 1ts muskatnøtt 1/2 ts ingefær 1/2 ts pepper 2 ts salt (dette høres litt mye ut, ville kanskje redusert noe) 1 barneskje potetmel Jeg mener at du kan bestille skinkemedister hos en del litt større butikker som har kjøttdisk (ferskvaredisk, sånn som de ofte har på Meny, f eks).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå