Gå til innhold

Er du medlem av den norske kirke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, er ikke medlem lengre. Jeg er verken døpt eller konfirmert, men allikevel var jeg meldt inn. Samme med barna mine. Måtte melde meg ut 3 ganger så da ble jeg så forbanna at jeg meldte meg og ungene inn i et annet trosamfunn bare på pur faen. Da får heller de pengestøtte for våre medlemskap.

Anonymkode: e6361...1ee

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er der. 

Jeg melder meg ikke ut for jeg  er etnisk Norsk.  

Jeg liker ikke at Norge skal bli muslimsk for at etnisk Norske  driter i kultur, arv og tilbørlighet. 

Anonymkode: a005a...f1c

Denne er kostelig. Snakk om å verne om norsk kultur. 

Anonymkode: faa5b...993

Skrevet

Forhåpentligvis ikke. Har meldt meg ut tre ganger, så en vet jo aldri...

Anonymkode: 6067b...6ba

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er der. 

Jeg liker ikke at Norge skal bli muslimsk for at etnisk Norske  driter i kultur, arv og tilbørlighet. 

Men lære deg å skrive norsk gidder du ikke?

Jeg er ikke kristen og meldte meg ut for noen år siden pga. synet på homofili i Kirken.

Anonymkode: e14bf...dbc

Skrevet

Nei, meldte meg ut da jeg var 15. Er døpt, men konfirmerte meg borgerlig. Vi går kun i kirka ved dåp, bryllup ol. Eldstebarnet gikk en liten periode i kirkekoret da det var det eneste barnekoret her, men da de begynte med bønnesirkel etter øving, og hun uansett var lei, droppet vi det. Hun er forøvrig halvt muslimsk, men oppdras ikke som troende (hun får velge selv), begge fedrene og jeg er ateister. 

Anonymkode: 77ad8...b0b

Skrevet

Jeg er medlem i HEF. 

Nytter ikke å bare melde seg ut. Da får de fortsatt støtte for deg. Man må melde seg ut av kirken OG inn et annet sted for å stoppe pengestrømmen til kirken. 

Anonymkode: c9de2...631

Skrevet

Meldte meg ut da jeg var 18. Av den enkle grunn at jeg ikke er religiøs.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er medlem i HEF. 

Nytter ikke å bare melde seg ut. Da får de fortsatt støtte for deg. Man må melde seg ut av kirken OG inn et annet sted for å stoppe pengestrømmen til kirken. 

Det stemmer ikke. Den Norske Kirke får ikke støtte fra staten basert på antall medlemmer. Hvor mye de skal få blir bestemt i de statlige og kommunale budsjettforhandlingene, og er helt uavhengig av antall medlemmer. 

Alle andre trossamfunn, inkludert HEF, får derimot støtte per medlem basert på beløpet som blir bevilget til DNK (dette beløpet delt på antall medlemmer i DNK er sånn ca det beløpet de andre samfunnene får per medlem). 

Anonymkode: 94503...361

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Meldte meg nettopp ut. Var gjort på 2 min. Vet i grunn ikke hvorfor jeg meldte meg ut, men føler ikke noe tilhørighet til kirken, og da blir det vel feil å være medlem? Fant tilfeldig en link, og dermed var det gjort.

Flere her som har meldt seg ut? Hvorfor er du medlem, eller hvorfor er du ikke medlem?

Her kan du sjekke om du er medlem.

https://kirken.no/nb-NO/om-kirken/medlemskap/inn--og-utmelding1/skjema-for-inn--og-utmelding/

Anonymkode: 84136...708

Ja, jeg er medlem, vet egentlig ikke hvorfor. Jeg tror ikke på det kristne, har ingen tilhørighet til kirken og hadde konfirmert meg borgerlig hvis jeg hadde fått lov. Kanskje jeg skal gjøre det nå.

En venninne måtte melde seg ut 3 ganger før det gikk. Hun ble satt i registeret igjen på nytt og på nytt. Har hørt flere som sliter med det samme. Så kanskje lurt å sjekke om en stund at du fremdeles er utmeldt

Anonymkode: 28029...f8f

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er medlem i HEF. 

Så hvis man ikke ønsker å være medlem i et annet trossamfunn, så får kirken pengestøtte for en?

Skrevet

Et lite spørsmål. Kan man døpe barnet sitt i kirken hvis ingen av foreldrene er innmeldt?

Skrevet

Ja, fordi jeg er kristen. 

Anonymkode: 00a9c...047

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis man ikke ønsker å være medlem i et annet trossamfunn, så får kirken pengestøtte for en?

Nei, det stemmer ikke. Damen som er medlem av NEF har ikke oppdatert seg på hvordan ordningen for støtte til DNK og andre trossamfunn fungerer nå, etter at stat og kirke er delt. 

Anonymkode: 94503...361

Skrevet

Ja.

Jobber til og med i menighetsbarnehage. Men er ikke kristen i den forstand at jeg ber, går i kirken på søndager o.l. Sang i kor i 12 år, så er vel min barnetro som gjør at jeg holder meg til kristendommen. 

Anonymkode: 6720f...0c4

Skrevet

Ja, jeg er medlem i den norske kirke, har alltid vært og kommer til å forbli medlem hele livet. 

Anonymkode: 8d8ab...117

Skrevet

Jeg måtte, som mange andre, melde meg aktivt ut flere ganger, til tross for at jeg verken er døpt, konfirmert eller gift i kirken. Suspekte greier. 

Anonymkode: 8eca9...9f8

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heller det enn å støtte et trossmfunn man må betale avlat. For ikke å snakke om at hvis man bare skrifter så er alle feil man har begått tilgitt. Det katolske trossamfunn er full av hyklere som jeg ikke støtter overhodet.

Anonymkode: 8f776...fa5

Bare sånn for å nevne det (ikke fordi jeg er aå mye mer for det ene eller det andre), så kan man i statskirken bare be en stille bønn til Gud, så er alt tilgitt....

Jeg er ikke medlem av den norske kirke, men er medlem i pinsebevegelsen. Men det er kun fordi jeg ikke har meldt meg ut

Anonymkode: b4457...976

Skrevet

Jeg ble utmeldt automatisk for noen år siden da de fjernet alle utenlandske statsborgere, jeg er døpt og komfimert i kirken. Så siden de sletter meg uten og spørre kan det være det samme.

Skrevet
18 timer siden, Ileus skrev:

Jeg ble utmeldt automatisk for noen år siden da de fjernet alle utenlandske statsborgere, jeg er døpt og komfimert i kirken. Så siden de sletter meg uten og spørre kan det være det samme.

Hvorfor fjernet de alle utenlandske statsborgere?

Skrevet

Ja og kommer til å fortsette å være det. 

Skrevet
7 minutter siden, FiePige9 skrev:

Nei. Jeg meldte meg ut for 3 år siden

3 år siden... Har du sjekket om du fortsatt er utmeldt. Ligger link i HI om du vil sjekke. tar 1 min.

Anonymkode: 84136...708

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
På 21.11.2017 den 14.28, Anonym bruker skrev:

Jeg har den katolske kirke langt opp i vrangstrupen etter å ha sett hvilke moralsk forfall mange som er medlem i den katolske kirke har, og etter at vi måtte betale avlat for at min mann skulle kunne være forlover for sin venn ettersom vi bodde sammen uten å være gift.

Anonymkode: 8f776...fa5

Atte hæ????

Jeg trodde det bare var folka på Visjon Norge som drev på slik.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet
På 21.11.2017 den 14.05, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg er der. 

Tilbørlighet, faktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...