Gå til innhold

Er du medlem av den norske kirke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meldte meg nettopp ut. Var gjort på 2 min. Vet i grunn ikke hvorfor jeg meldte meg ut, men føler ikke noe tilhørighet til kirken, og da blir det vel feil å være medlem? Fant tilfeldig en link, og dermed var det gjort.

Flere her som har meldt seg ut? Hvorfor er du medlem, eller hvorfor er du ikke medlem?

Her kan du sjekke om du er medlem.

https://kirken.no/nb-NO/om-kirken/medlemskap/inn--og-utmelding1/skjema-for-inn--og-utmelding/

Anonymkode: 84136...708

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, det er jeg. 

Årsaken til det er at jeg ønsker å redusere støtten til trossamfunn i Norgr generelt. 

Anonymkode: 94503...361

Skrevet

Nei.Jeg meldte meg ut for ti år siden😊

Skrevet

Ja, det er jeg.

Kan ikke kalle meg troende, men kristendommen er en stor del av norsk kultur og jeg mener det er viktig å beholde kirken. Det er også sånn at de forskjellige trossamfunnene i Norge får tilskudd etter antall medlemmer, derfor føler jeg det er viktig at vi står som medlemmer i kirken.

Barna mine har vært med på forskjellige arrangementer som Tårnagenter, Lys våken, påskeverksted osv fordi de synes det er gøy og fordi jeg synes det er viktig at de lærer litt mer enn de gjør på skolen om religionen som har vært med og formet landet vårt til det det er i dag. Det er viktig med litt basiskunnskap og almmenkunnskap om kristendommen, og de lærer forsvinnende lite på skolen.

Anonymkode: 6797c...99d

Skrevet

Ikke medlem

Anonymkode: 1dbae...0e3

Skrevet

Ja, jeg er der. 

Jeg melder meg ikke ut for jeg  er etnisk Norsk.  

Jeg liker ikke at Norge skal bli muslimsk for at etnisk Norske  driter i kultur, arv og tilbørlighet. 

Anonymkode: a005a...f1c

Annonse

Skrevet

Jeg har nylig meldt meg ut av samme grunn som deg hi. Sønnen vår er ikke døpt, men står som tilhørig fordi mannen fortsatt er medlem. Ellers hadde jeg forblitt medlem for at han skulle få de tilbudene som en annen her skriver om. 

Anonymkode: cce50...8dd

Skrevet

Har vært utmeldt siden jeg var 18. Jeg har ingen tilhørighet i kirken.  Er med i humanetisk forbund, dette fordi jeg vil skattepengene mine skal gå til de. 

Anonymkode: 48de9...aa4

Skrevet

Jeg er medlem ja, men vurderer den katolske kirken istedet.

Anonymkode: 21b62...c91

Skrevet

Ja jeg er medlem og det skal jeg fortsette å være også. Sønnen min er også døpt i den norske kirke til tross for at faren ønsket at han skulle døpes i den katolske kirken, men det er totalt uaktuelt. Jeg har den katolske kirke langt opp i vrangstrupen etter å ha sett hvilke moralsk forfall mange som er medlem i den katolske kirke har, og etter at vi måtte betale avlat for at min mann skulle kunne være forlover for sin venn ettersom vi bodde sammen uten å være gift. Det er så dobbeltmoral å si at han ikke er verdig å være forlover når han bor sammen med en kvinne uten å være gift, men når vi betalte så var det ingen problem. 

Anonymkode: 8f776...fa5

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg er medlem og det skal jeg fortsette å være også. Sønnen min er også døpt i den norske kirke til tross for at faren ønsket at han skulle døpes i den katolske kirken, men det er totalt uaktuelt. Jeg har den katolske kirke langt opp i vrangstrupen etter å ha sett hvilke moralsk forfall mange som er medlem i den katolske kirke har, og etter at vi måtte betale avlat for at min mann skulle kunne være forlover for sin venn ettersom vi bodde sammen uten å være gift. Det er så dobbeltmoral å si at han ikke er verdig å være forlover når han bor sammen med en kvinne uten å være gift, men når vi betalte så var det ingen problem. 

Hehe. Moralsk forfall, sier en som støtter en kirke som har prester som trosser bibelen. Så ironisk. 

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jeg.

Kan ikke kalle meg troende, men kristendommen er en stor del av norsk kultur og jeg mener det er viktig å beholde kirken. Det er også sånn at de forskjellige trossamfunnene i Norge får tilskudd etter antall medlemmer, derfor føler jeg det er viktig at vi står som medlemmer i kirken.

Barna mine har vært med på forskjellige arrangementer som Tårnagenter, Lys våken, påskeverksted osv fordi de synes det er gøy og fordi jeg synes det er viktig at de lærer litt mer enn de gjør på skolen om religionen som har vært med og formet landet vårt til det det er i dag. Det er viktig med litt basiskunnskap og almmenkunnskap om kristendommen, og de lærer forsvinnende lite på skolen.

Anonymkode: 6797c...99d

Mine barn har også deltatt på de arrangementene du nevner, men det har mer med at det er ikke så mange andre tilbud her på bygda, og det er sosialt. De syns alt er kjekt, med unntak av disse "Jesus greiene" som de sier. En ting er sikkert, de lærer svært lite på disse arrangementene. De bare er til stede, men følger ikke med på undervisningen. Det blir for kjedelig. 

Jeg har kun meldt meg selv ut da. Barna får avgjøre selv når de blir gamle nok.

Skrevet

Jeg er medlem fordi jeg tror på noe større enn oss selv. Ikke nødvendigvis i form av en mann med skjegg, men en høyere makt. Går slett ikke regelmessig i kirken (ikke årlig engang), men føler tilhørighet. 

Anonymkode: e2e72...263

Annonse

Skrevet

Ja. For å unngå å støtte humanhyklerne, jødene, slitsomme muslimer og annet graps.

Anonymkode: ca75f...e48

Skrevet

Meldt ut av kirken og inn i humanetisk forbund.

Penger går da til barn i trengende land som har faktiske og kritiske behov, enn til gullmaling av kors og overtro i Norge. 

Anonymkode: 2027f...a9e

Skrevet

Verken jeg eller mannen er medlem 

Anonymkode: 2229b...a83

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hehe. Moralsk forfall, sier en som støtter en kirke som har prester som trosser bibelen. Så ironisk. 

Heller det enn å støtte et trossmfunn man må betale avlat. For ikke å snakke om at hvis man bare skrifter så er alle feil man har begått tilgitt. Det katolske trossamfunn er full av hyklere som jeg ikke støtter overhodet.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er jeg medlem. Vil ikke være med på å øke støtten til andre trossamfunn for det er det som skjer når du melder deg ut. 

Link: https://www.nordlys.no/human-etisk-forbund/livssyn/den-norske-kirke/du-vet-neppe-konsekvensen-av-at-du-melder-deg-ut-av-kirken/s/5-34-468829

Anonymkode: 82e2f...f70

Ja, det blir jo mye mer rettferdig slik. Nå har kirken mange medlemmer, som er der, bare fordi de ikke gidder aktivt å melde seg ut. Lurer på hvor mange som hadde meldt seg aktivt inn om alle en dag plutselig ble utmeldt.

Skrevet

Ikke din eller andres sak

Anonymkode: 94e82...e34

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sa hun som vil melde seg inn i trossamfunnet hvor ledere og prester har begått massive seksuelle overgrep mot ukjent (men styggelig høyt) antall barn. Og hvor øverste ledelse så skjuler det og beskytter overgriperne. Moralsk forfall, hykleri eller ren ondskap - kall det hva du vil.

Anonymkode: ee3e0...d91

Skrevet

Meldte meg ut for flere år siden, men har måtte melde meg ut hele 3 ganger, samme har flere jeg kjenner måtte gjøre. Det holder ikke andre trossamfunn på med.

Jeg er ikke kristen, og da ønsker jeg ikke å være medlem.

Anonymkode: b2b12...ac8

Skrevet

Ja, er medlem. Jeg vil ikke si at jeg er veldig religiøs, men jeg er troende, og ønsker å videreformidle kristendommen til mine barn. Det har noe med den norske kultur å gjøre også. Norge er et kristent land, selv om vi ikke lenger har statskirke. Minebarn er døpt i kirka, eldste er konfirmert, og det høres ut som midterste også kommer til å konfirmere seg i kirka.

Anonymkode: 01e18...e4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...