Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #1 Skrevet 20. november 2017 og hvilken inneholder dårlig fett som jeg bør jeg holde meg unna. Noen med gode tips til hva jeg kan gjøre for å få det ned? Legen hadde ikke så mye å bidra med, annet enn at du må spise lettprodukter. Anonymkode: 6567d...230
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #2 Skrevet 20. november 2017 Etter et halvt år med disse endringen, så gikk kolesterolet ned her i huset; Trening(legen min sa det var noe av det viktigste), magre kjøttprodukter som karbonadedeig/skinke/mager servelat/magre pølser osv., lettoster, spesialsmøret ProAktiv, mager melk, mye grønnsaker m.m. Kosten var ganske sunn fra før, men har fått enda mer fokus på det pluss mye mer trening. Anonymkode: 66359...53d
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #3 Skrevet 20. november 2017 Dersom du har veldig høyt kolesterol er det vel legens plikt å skaffe deg nødvendig informasjon til å ivareta egen helse? Anonymkode: d4522...90b
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #4 Skrevet 20. november 2017 Trening og mindre animalsk fett. Anonymkode: 66359...53d
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #5 Skrevet 20. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Dersom du har veldig høyt kolesterol er det vel legens plikt å skaffe deg nødvendig informasjon til å ivareta egen helse? Anonymkode: d4522...90b Ja det skulle man tro Hi Anonymkode: 6567d...230
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #6 Skrevet 20. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Etter et halvt år med disse endringen, så gikk kolesterolet ned her i huset; Trening(legen min sa det var noe av det viktigste), magre kjøttprodukter som karbonadedeig/skinke/mager servelat/magre pølser osv., lettoster, spesialsmøret ProAktiv, mager melk, mye grønnsaker m.m. Kosten var ganske sunn fra før, men har fått enda mer fokus på det pluss mye mer trening. Anonymkode: 66359...53d Takk for tips Hvor mye gikk kolestrolet ned? Hi Anonymkode: 6567d...230
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #8 Skrevet 20. november 2017 Dytter litt Hi Anonymkode: 6567d...230
Anonym bruker Skrevet 20. november 2017 #9 Skrevet 20. november 2017 5 timer siden, skjotta skrev: Hest er sunt for kolesterol 🤠 Ikke for lommeboka Hi Anonymkode: 6567d...230
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #10 Skrevet 21. november 2017 Ingen foreldre eller besteforeldre med arvelig høyt kolesterol ? Hos noen så er det kroppen som produserer for mye. Da hjelper kun piller som senker produksjonen. Pillene fjerner ikke kolesterol i blodet, slik at hvis det kommer fra mat, så hjelper de ikke på det problemet. Anonymkode: 68eac...10a
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #11 Skrevet 21. november 2017 Fet fisk, avokado, frø og litt nøtter er supert for deg. Spis også havregrøt om du ikke allerede gjør det. Det er supert som kolesterolsenker. Anonymkode: c403e...e72
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #12 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ingen foreldre eller besteforeldre med arvelig høyt kolesterol ? Hos noen så er det kroppen som produserer for mye. Da hjelper kun piller som senker produksjonen. Pillene fjerner ikke kolesterol i blodet, slik at hvis det kommer fra mat, så hjelper de ikke på det problemet. Anonymkode: 68eac...10a Ingen som jeg vet om nei. Men jeg har ingen besteforeldre igjen, ingen pappa, har bare mamma igjen og hun kunne ikke huske å ha hørt at noen andre har hatt problemer med det. Anonymkode: 6567d...230
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #13 Skrevet 21. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Fet fisk, avokado, frø og litt nøtter er supert for deg. Spis også havregrøt om du ikke allerede gjør det. Det er supert som kolesterolsenker. Anonymkode: c403e...e72 Takk for tips Anonymkode: 6567d...230
Anonym bruker Skrevet 21. november 2017 #14 Skrevet 21. november 2017 Husk også å kutte bort sukker og for mye karbohydrater i kosten, for spiser du for mye av det får du mer av det skadeligste kolesterolet. Ellers kjenner jeg til flere som har fått veldig god hjelp til å legge om kostholdet mtp. det problemet du har hos Hexebergklinikken. De forklarer også veldig bra hvorfor ting fungerer som de gjør av det du spiser, og du ser tydelig på blodprøver fremover når du har fulgt riktig kosthold for deg og når du har skeiet ut en stund. Når man først har fått et slikt problem er det ofte få utskeielser som kan hindre at kolesterolet går ned, og da er det viktig å forstå disse sammenhengene slik at du selv kan ha kontroll på det - og det får du når du forstår sammenhengene. Har du muligheten så anbefaler jeg dem, og det er ikke veldig mange ganger du trenger dit. Anonymkode: 2a455...f27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå