Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #1 Skrevet 19. november 2017 Hvor mange dager gammel mat spiser dere? Jeg vegrer meg litt for å spise hos svigers, fordi jeg vet at maten der blir stående lenge før det blir spist. Blant annet har de kethup, sauser osv som gikk ut i 2015-16. De lager store partier og setter det i et kjølerom. Vil jo ikke være frekk heller, og har prøvd å si ifra at man ikke skal spise flere dager gammel mat når man er gravid. Men opplever ikke helt at de lytter, fordi jeg ikke føler jeg har noen argumenter. Har jeg "hjemmel" i dette, eller er det ikke så farlig? Noen som vet? Anonymkode: 8ad60...e47
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #2 Skrevet 19. november 2017 Er det ikke utgått på dato og gjennomvarmet (kokt/stekt) så skal det være innafor. Selv var jeg friere med nr to en nr en, men spiste ikke mat som hadde stått i mange dager eller re-oppvarmet pasta (men det gjør jeg ikke ellers heller, når jeg tenker meg om). Du lukter/smaker fort om det er dårlig, og da spiser du ikke. Rått kjøtt (biff, spekemat, roastbiff, salami etc), myke oster, og noe sjømat skal man holde seg unna uansett (men det vet du sikkert) Anonymkode: ddf09...18f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #3 Skrevet 19. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det ikke utgått på dato og gjennomvarmet (kokt/stekt) så skal det være innafor. Selv var jeg friere med nr to en nr en, men spiste ikke mat som hadde stått i mange dager eller re-oppvarmet pasta (men det gjør jeg ikke ellers heller, når jeg tenker meg om). Du lukter/smaker fort om det er dårlig, og da spiser du ikke. Rått kjøtt (biff, spekemat, roastbiff, salami etc), myke oster, og noe sjømat skal man holde seg unna uansett (men det vet du sikkert) Anonymkode: ddf09...18f Det er ikke sjelden det smaker både rart og muggent der, altså. Men de sier "Nei, det smaker helt normalt" og "Mugg er ikke farlig". Maten er garantert gått ut på dato, eller har ligget i frysern i 5 år Anonymkode: 8ad60...e47
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #4 Skrevet 19. november 2017 Gravid eller ikke, hadde ikke spist der uansett. Anonymkode: fa85f...371
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #5 Skrevet 19. november 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gravid eller ikke, hadde ikke spist der uansett. Anonymkode: fa85f...371 Nei, det kan du si. Noen tips til hvordan jeg skal utføre det? Bare alltid ha spist før jeg kommer på familiemiddag liksom? Anonymkode: 8ad60...e47
Anonym bruker Skrevet 19. november 2017 #6 Skrevet 19. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke sjelden det smaker både rart og muggent der, altså. Men de sier "Nei, det smaker helt normalt" og "Mugg er ikke farlig". Maten er garantert gått ut på dato, eller har ligget i frysern i 5 år Anonymkode: 8ad60...e47 Men hva sier mannen din, kjenner ikke han det? Dere må jo ta det nå, det blir ikke bedre når dere får barn som skal spise denne maten Anonymkode: b1f73...219
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå