Gå til innhold

Hund som halter og skjelver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer en hund. Da han kom hit i dag haltet han litt, eieren sa det var fordi hunden hadde herjet med en annen hund, og trodde den andre hunden hadde "glefset" til han litt. Han sa det ville gå over, men han trodde det gikk over snart. Sa jeg kom til å gå en liten tur med han, noe jeg gjorde. Men han virket så "slapp" mot for tidligere ganger jeg har passet han, så snudde å gikk hjem igjen. Etter vi kom hjem lå han en stund, men når han stod opp igjen var haltingen mye verre. Han skjelver i tillegg.

Ringte å snakket med eierne, som mente at dette ville gå over av seg selv, og at han kunne være litt slik. Men jeg kjenner meg ikke helt sikker på det. Hunden må jo ha vondt. Har hatt hund før selv, og slike symptomer har brukt å bety at hunden har trengt seg en tur til dyrlegen.

Noen med erfaring? Mange år siden jeg har hatt egen hund nå :) 

Anonymkode: 99c5e...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hadde vært til dyrlegen tvert om dette var en av mine hunder. 

ikke godt å si om han skjelver fordi han har vondt eller er redd. at haltingen blir værre lan skyldes støle muskler, men det blir bare synsing ut fra erfaring. 

for den del kan ha ha en infeksjon etter bitt, eller nekrotisk vev fra det samme.  gå til dyrlegen og hjelp denne stakkaren.

eierene skulle hatt en tupp i ræven!

Anonymkode: c44eb...f53

Skrevet

Ja, altså, jeg forstår ikke at de ikke tar hunden til dyrlegen når han er slik :o Og mene at dette er "normalt"... De sa rasen kunne være litt sytete sånn, men er veldig rart dersom hunden skal halte så mye for å "syte". 

Jeg ser an haltingen og skjelvingen i kveld, men dersom han ikke er bedre i morgen tidlig tar jeg han med til dyrlegen. Hva tror du om det? Han virker ikke til å ha det veldig bra etter mitt synspunkt. Jeg kjenner jo ikke denne hunden veldig godt, men har hatt hund selv og ville ikke ha oversett dette dersom det var min hund heller... 

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Passer en hund. Da han kom hit i dag haltet han litt, eieren sa det var fordi hunden hadde herjet med en annen hund, og trodde den andre hunden hadde "glefset" til han litt. Han sa det ville gå over, men han trodde det gikk over snart. Sa jeg kom til å gå en liten tur med han, noe jeg gjorde. Men han virket så "slapp" mot for tidligere ganger jeg har passet han, så snudde å gikk hjem igjen. Etter vi kom hjem lå han en stund, men når han stod opp igjen var haltingen mye verre. Han skjelver i tillegg.

Ringte å snakket med eierne, som mente at dette ville gå over av seg selv, og at han kunne være litt slik. Men jeg kjenner meg ikke helt sikker på det. Hunden må jo ha vondt. Har hatt hund før selv, og slike symptomer har brukt å bety at hunden har trengt seg en tur til dyrlegen.

Noen med erfaring? Mange år siden jeg har hatt egen hund nå :) 

Her har hunden halta hvis han har blitt bitt av maur osv.  Døden nær. Mange hunder er sinnsykt pysete

Anonymkode: a718e...8c4

Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med dyrlege i kveld om han er likedan nå. Eier har overlatt ansvaret for hunden til deg, da kan de ikke nekte deg det. Å reise fra en hund de ikke vet helt helsetilstanden til er uansvarlig fra hundeeiers side.

Anonymkode: 216ef...112

Skrevet

Dyrlege. Regninga får eieren ta, man leverer ikke fra seg en syk hund.

Skrevet

Stakkars hund.Reis til dyrlegen.Fryktelig uansvarlig av eier!

Skrevet

Når det er så mange som tenker det samme som meg så tar jeg en telefon til dyrlegen å hører :) Han ligger på senga si nå og sover, har gjort det helt siden kl 14 i dag etter den korte turen :o Har bare vært oppe et par ganger bare siden da, og haltet noen få skritt før han har haltet tilbake til sengen sin igjen... :( 

Skrevet

Haltingen bekymrer meg mindre enn slapphet og skjelving. Godt at du ringer.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når det er så mange som tenker det samme som meg så tar jeg en telefon til dyrlegen å hører :) Han ligger på senga si nå og sover, har gjort det helt siden kl 14 i dag etter den korte turen :o Har bare vært oppe et par ganger bare siden da, og haltet noen få skritt før han har haltet tilbake til sengen sin igjen... :( 

Flott at du tar ansvar når ikke eier gjør det.Oppdater gjerne på hvordan det går med hunden🐶

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...