Gå til innhold

Kan hunder få mennesketran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må det være omega beregnet på dyr?

Anonymkode: 159dc...2b3

Skrevet

Ja, det kan det vel ikke være noe galt i.

Anonymkode: 9c51b...f34

Skrevet

Hehe.. mennesketran.. Hvordan tror du de spalter omega 3-et for å lage mennesketran, da? 

Anonymkode: 8bb12...3b6

Skrevet

Hehe, kunnet skrevet tran beregnet for mennesker siden det også finnes tran beregnet for hunder. 

Grunnen til at jeg spør er fordi dyrebutikken  (selvfølgelig) sier at hunder ikke skal ha Møllers tran, siden den er for mennesker, og at hunder bør få den de selger i butikken. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hehe, kunnet skrevet tran beregnet for mennesker siden det også finnes tran beregnet for hunder. 

Grunnen til at jeg spør er fordi dyrebutikken  (selvfølgelig) sier at hunder ikke skal ha Møllers tran, siden den er for mennesker, og at hunder bør få den de selger i butikken. 

Så klart vil de i dyrebutikken det. Dette hadde vært en fin sak for TV2 hjelper deg eller helsekontrollen. Om det er noen forskjell på hundetran eller mennesketran :D

Anonymkode: fbda4...fa1

Skrevet

Jeg har gitt mine vanlig tran, det har gått bra. Veterinæren sa også at det var greit.

Anonymkode: 2e053...997

Skrevet

Jeg ville sammenlignet den på dyrebutikken og den for mennesker. Kanskje dyrebutikken sin er mer/mindre konsentrert slik at du må justere dosen. Eller tilsatt noe mer vitaminer eller noe....? Ellers er vel tran... tran? 🤔

Anonymkode: 77729...ef4

Skrevet

Trenger hunder tran? Har de i det hele att godt av det?

Anonymkode: 05ea9...233

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trenger hunder tran? Har de i det hele att godt av det?

Anonymkode: 05ea9...233

Omega 3 er en essensiell fettsyre også for hunder.

Anonymkode: b99a5...cba

Skrevet

Hi, jeg ville sjekket det, for jeg mener jeg har lest at hunder ikke tolererer like mye vitamin A og/eller D som det er i f.eks. Møllers tran. Men jeg er litt usikker, så du bør sjekket det. Ingen tvil om at hunden trenger omega3 i hvert fall.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen tvil om at hunden trenger omega3 i hvert fall.

Hvordan i alle dager vet du det?

Anonymkode: df1ca...cd5

Skrevet

He He, jeg møtte for mange år siden en mann som drev et lite tranbryggeri oppe i nord.

Det var den gangen Trude Mostue fortsatt bodde i England, og han hadde nettopp inngått en avtale med henne om å tappe tran i flasker til hund og katt. Den til katter var akkurat litt dyrere enn den til hund. Og de var veeeldig mye dyrere enn det han tappet til mennesker. 

Men trana var den samme på alle flaskene 😉

Han lo godt av de dumme engelskmennene, men det tok ikke så mange år før vi var like dumme gitt 😂😂😂

Anonymkode: b3ee0...2e1

Skrevet

Jeg fikk beskjed hos dyrlegen om å gi tran. Kunne fint bruke vanlig tran fra butikken 😉 veldig bra for pelsen!

Anonymkode: 7abcd...b4f

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager vet du det?

Anonymkode: df1ca...cd5

Fordi det også for hund er en essensiell fettsyre. Du får google det om du ikke tror det.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville sammenlignet den på dyrebutikken og den for mennesker. Kanskje dyrebutikken sin er mer/mindre konsentrert slik at du må justere dosen. Eller tilsatt noe mer vitaminer eller noe....? Ellers er vel tran... tran? 🤔

Anonymkode: 77729...ef4

"Konsentrert"? 

Tran er det fettet som smelter og flyter opp når man koker torskelever. Verken mer eller mindre. 

Anonymkode: 55ec8...70b

Skrevet

Nei, nei, nei! 

Anonymkode: 73d3d...7dd

Skrevet

Riktig som hun over påpeker; at tran fra dagligvaren inneholder mer A og D-vitamin enn det som er heldig for hunder. For mye D-vitamin kan føre til uttørring av leddene blant annet.

Anonymkode: 481da...df6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...