Gå til innhold

Jeg skjønner det egentlig ikke...det gjør nok ikke han heller.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har nettopp byttet mobil,  da han ikke hadde nok minne på sin gamle. Den gamle iphonen var bare et par år gammel,  og fungerte bra. 

Jeg fikk tilbud om å overta den, gratis selvfølgelig,  siden min mobil begynnerkurs å bli gammel (men funker bra ennå).  Siden jeg alltid har hatt Android telefon og er veldig vant til det, så har jeg egentlig ikke lyst til å bytte til iPhone. Så jeg sa dette til han, han vet dette godt fordi jeg har sagt det mange ganger.

Han insisterte litt, og så nevnte jeg at hvis jeg fikk den så kunne jeg gjøre hva jeg ville med den...hint hint (selge.den f.eks og kjøpe en Android i stedet).  Men nei,  det var ikke greit for han.

Det var ikke noe krise, min mobil funker greit. Jeg har litt stusselig med penger for tiden, det vet han, så ikke bare bare for meg å kjøpe ny. Men må jeg, så har jeg noe sparepenger som jeg kan bruke til dette.

Etter at han sa nei, at jeg ikke kunne selge den, og jeg takket nei til mobilen, så ble han litt rar...akkurat som om han ikke skjønte hvordan jeg kunne takke nei til en slik gave og juble (jeg er veldig lite materialist, det vet han også).  

Når jeg tenker meg om i motsatt tilfelle,  om jeg gir en mobil til noen som trenger, som en gave, og denne personen hadde ønsket å selge den for å kjøpe én som passet bedre, eller uansett grunnen, så hadde jeg ikke hatt noe å si på det, det blir for meg smålig. 

Hva synes dere?

Anonymkode: 32f7b...c46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns dette var noe av det mest idiotiske jeg har hørt på lenge. Er dere 14 år? 

Jeg hadde vel heller ikke likt om mannen min hadde solgt min gamle om jeg ga den til han. Alltid greit å ha back up tlf i hus om et uhell skulle skje. 

Anonymkode: 33e4d...8e9

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns dette var noe av det mest idiotiske jeg har hørt på lenge. Er dere 14 år? 

Jeg hadde vel heller ikke likt om mannen min hadde solgt min gamle om jeg ga den til han. Alltid greit å ha back up tlf i hus om et uhell skulle skje. 

Anonymkode: 33e4d...8e9

Hi

Jeg sier nei takk til hersketeknikker som å antyde at jeg er barnslig eller å uttrykke at du synes jeg er en idiot, mer eller mindre. 

Jeg synes det er lavmål med personangrep uansett problemstilling.

Skrevet

Dere er teite begge to. Selg kjæresten.

Anonymkode: b1a85...b77

Skrevet

Dere er teite begge to. Selg kjæresten.

Anonymkode: b1a85...b77

Får nok ikke nok til en ny telefon for ham. 

Skrevet

I-landsproblemer er også problemer....🙄

Anonymkode: 0988e...f85

Skrevet

Så frekk du er som får muligheten til å få en gratis tlf for så selge den!! Selger du julegavene dine også?? Utakknemmelig er du!! 

Anonymkode: 54522...7ba

Skrevet

Veldig rar problemstilling. Tror ikke jeg har hørt om voksne som har slike samtaler. Hadde kjøpt meg ny telefon hvis jeg trengte og turt å snakke åpent med kjæresten dersom jeg stusset på noe. 

Anonymkode: 2cdbc...208

Skrevet

Hi

Det var egentlig ikke noe stort problem,  men jeg har ikke verken klagd over min mobil eller nevnt at jeg ønsker meg ny. Så det var nok hyggelig ment fra hans side,  og mulig jeg er utakknemlig,  MEN hvis jeg skulle ha kjøpt meg mobil så hadde jeg kjøpt Android. 

Hvis jeg hadde sett behovet hos han for nye solbriller f.eks, og hadde gitt han mine gamle fordi jeg kjøpte meg nye, så hadde jeg også akseptert at han hadde solgt denne og kjøpt en modell han likte.  Dårlig eksempel men altså jeg gir for å glede, ikke for å bestemme hva vedkommende skal gjøre med gaven. Jeg hadde jo ikke solgt den for å ta pengene, men det hadde gledet meg veldig å kunne få kjøpe noe jeg ønsket å bruke. 

Skrevet
45 minutter siden, Evablaum skrev:

Får nok ikke nok til en ny telefon for ham. 

Nok ikke nok... hvem som er idioten nå?

Anonymkode: 0b362...2d4

Skrevet

Nok ikke nok... hvem som er idioten nå?

Anonymkode: 0b362...2d4

Du er nok idioten. Alltid. 

Skrevet (endret)

Men hvorfor skal du selge hans telefon? Da vil han vel heller gjøre det selv?

Jeg tenker at gaver takker man enten ja eller nei til. Det blir litt småsnålt å ta imot en gave i den hensikt å selge den. 

Endret av Mostly Harmless
Skrevet
3 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Men hvorfor skal du selge hans telefon? Da vil han vel heller gjøre det selv?

Jeg tenker at gaver takker man enten ja eller nei til. Det blir litt småsnålt å ta imot en gave i den hensikt å selge den. 

Enig med deg. Jeg synes det er litt frekt tenkt av hi

Anonymkode: d3ee6...86a

Skrevet

HI

Jeg spurte han om jeg kunne gjøre det, i en spøkefull tone, jeg hadde ikke gjort det hvis han ikke hadde vært enig.

Skrevet

Veldig rart at voksne mennesker i et forhold har slike samtaler... Synes dere er rare begge to.

Anonymkode: 44cc4...46a

Skrevet

Nei, det er ok å takke nei til en iPhone hvis man vil ha andorid. Det er også ok å si "nei, jeg vil ha en Android tlf, så hvis jeg får din kommer jeg til å bruke pengene jeg får for den til en ny tlf. Du bestemmer". 

Det som er rart, er at dette er noe å bruke energi på. Enten får du den med lov til å selge, ellers takker du nei. Enkelt..

Anonymkode: 4cd11...046

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ok å takke nei til en iPhone hvis man vil ha andorid. Det er også ok å si "nei, jeg vil ha en Android tlf, så hvis jeg får din kommer jeg til å bruke pengene jeg får for den til en ny tlf. Du bestemmer". 

Det som er rart, er at dette er noe å bruke energi på. Enten får du den med lov til å selge, ellers takker du nei. Enkelt..

Tydelig at det er mange som ikke ville ha reagert som meg. Jeg bruker ikke mer energi på dette, men jeg merket at han ble litt "snurt", akkurat som om han forventet at jeg skulle være over meg av begeistring. Det stusset jeg ved.

Skrevet

Tydelig at det er mange som ikke ville ha reagert som meg. Jeg bruker ikke mer energi på dette, men jeg merket at han ble litt "snurt", akkurat som om han forventet at jeg skulle være over meg av begeistring. Det stusset jeg ved.

Det hadde jeg også stusset over...

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det hadde jeg også stusset over...

Den er jo tydeligvis ikke god nok for han, så hvorfor skulle du bli overlykkelig over den? 

Skrevet

Jeg syns det er din reaksjon som er rarest her. 

Man takker enten ja eller nei til en gave, man tar ikke imot for så å selge den. 

I min verden altså. 

Skrevet

Jeg ville ha tenkt at han har installert noe spyware på den, og ønsker at du skal bruke den, slik at han kan overvåke deg. Det ville selvsagt gå fløyten hvis du selger den...

Anonymkode: b1457...7dc

Skrevet
3 timer siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg syns det er din reaksjon som er rarest her. 

Man takker enten ja eller nei til en gave, man tar ikke imot for så å selge den. 

I min verden altså. 

Andres brukte og avlagte ting er ikke en gave.

Anonymkode: b1457...7dc

Skrevet

Apple folk skjønner ikke at ikke andre vil ha røket deres.

Er jo ikke lagringsplass på de uten at du betaler dobbelt pris av basis utgaven.

Han trodde vel du skulle joine Apple kulten

Anonymkode: f8cdb...e6d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Apple folk skjønner ikke at ikke andre vil ha røket deres.

Er jo ikke lagringsplass på de uten at du betaler dobbelt pris av basis utgaven.

Han trodde vel du skulle joine Apple kulten

Anonymkode: f8cdb...e6d

Androidfolk klarer ikke å skrive uten særskrivingsfeil...😂

Anonymkode: 9006f...3b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...