Gå til innhold

Dere familier som har 70000+ utbetalt i måneden og bruker hele lønningene..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan klarer dere det? Hva går pengene til? Vet om flere vinnersingelen har 80000 inn på konto sammenlagt, men som bruker nesten alt. 

Anonymkode: c8731...f37

Skrevet

Men, vi setter jo av til sparing også, så bruker ikke «opp» alt! 

Skrevet

En god del av forbruket er jo å betale ned ekstra på lån, pensjonssparing osv, ikke bare handling i butikken liksom.

Anonymkode: 274d8...4d7

Skrevet

Vi har ca 95 000 utbetalt og bruker ofte opp alt. Jeg synes stadig det er store utgifter, men vi har veldig stort hus som fortsatt krever mye oppussing og vedlikehold så det går jo mye der. Men det som er forskjellen er jo at vi tar store regninger av lønna. I går betalte jeg nye vinterdekk til 20 000 for eksempel. Nå er det tomt 1 uke før lønning, og det hører til sjeldenhetene. Er det noe igjen går det rett på ekstra nedbetaling av lån.

Anonymkode: 677d0...a48

Skrevet

Vi har utbetalt litt i underkant av 100 000 i måneden, og vi sparer ca 40 av dem.

Anonymkode: 90caa...d1e

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har utbetalt litt i underkant av 100 000 i måneden, og vi sparer ca 40 av dem.

Anonymkode: 90caa...d1e

Jøss det var mye. Hvilke jobber har dere? 😊

Anonymkode: 3ea25...b9c

Skrevet

Vi har jo lagt opp livet og utgiftene våre ut ifra inntekt. Vi bor i helt nytt funkishus ved Oslo og det koster sitt. Derfor bruker vi nesten alt hver mnd (utbetalt fra 75.000-100.000). Jeg er selvstendig næringsdrivende derfor varierer inntekten). 

Anonymkode: 87df3...462

Skrevet

Vi har utbetalt mellom 60 og 100 000,- vi sparer ca 15 000,- vi bruker egentlig penger som fulle sjømenn så er glad vi sparer noe. 😂😂😂

Anonymkode: 133f8...a2a

Skrevet

Vi bruker mye- men vi har en fast sum vi setter inn på regningskonto. Noen ganger blir den tom andre ganger øker den. Nå har vi hatt en stor renovering på huset, derfor er det ikke mye igjen i måneden på den konto. Men vi har utleiedel, så det som kommer inn der går rett på sparing, som buffer til uforutsette utgifter :) 

Anonymkode: 60757...42f

Skrevet

Bare å skaffe seg hest det😂😂

Anonymkode: 08f6d...5de

Skrevet

Vi har 80.000 utbetalt og bruker alt ! Betaler ned litt på lån, men sløser masse !! Har sagt tusen ganger at vi skal leve som vi tjener mindre og spare . Men har for mange uvaner !! Får sjokk om vi må ned i lønn 

Anonymkode: 1f235...0b8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer dere det? Hva går pengene til? Vet om flere vinnersingelen har 80000 inn på konto sammenlagt, men som bruker nesten alt. 

Anonymkode: c8731...f37

Lurer på det samme, og lurer jeg på om disse er de som pleiere å påstå at de som har 18 000 inn per måned ikke får pengene til å strekke til fordi de bare prioriterer feil ;).

Anonymkode: c2dcb...fc1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lurer på det samme, og lurer jeg på om disse er de som pleiere å påstå at de som har 18 000 inn per måned ikke får pengene til å strekke til fordi de bare prioriterer feil ;).

Anonymkode: c2dcb...fc1

Samme tanken har jeg tenkt, sikkert også de som oppretter tråder hvor de ikke forstår hvordan de skal greie seg på bare 5000 de neste ti dagen osv....

Anonymkode: da14b...91d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme tanken har jeg tenkt, sikkert også de som oppretter tråder hvor de ikke forstår hvordan de skal greie seg på bare 5000 de neste ti dagen osv....

Anonymkode: da14b...91d

Garantert... Tror de hadde krepert hvis de hadde risikert å måtte leve på ca 2000 kr på en måned :nigo:

Anonymkode: fd981...8e3

Skrevet

Vi får inn 100.000 hver måned. Jeg står for 30 av dem. 

Bruker alt hver måned. Har lån på seks mill. Pluss så lever vi godt og tenker aldri på om jeg har penger til det ene eller andre. Kjøper ferie for oss alle fem (to store barn) hver år til utlandet og drar gjerne 1-2 ganger i året på storbyferie bare oss ektefellene. 

Anonymkode: ca0d3...580

Skrevet

Jeg får utbetalt + - 20.000. 

Fast ut hver mnd: 

Huslån, strøm, forsikring, innbo/hus,  tv, pc, tlf, renovasjon, avis på nett, har også et forbrukslån på 60.000. 

Drar på ferie til varmen to ganger i året. 

Med 40-50.000 inn hver mnd hadde jeg levd som en greve. 

Men det gjør dere kanskje også. 

Anonymkode: 6209b...c80

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fast ut hver mnd: 

Huslån, strøm, forsikring, innbo/hus,  tv, pc, tlf, renovasjon, avis på nett, har også et forbrukslån på 60.000. 

Synes selv jeg ikke har noe å klage på. 

Skrevet

Utbetalt ca 100.000 pr mnd. Har to biler, huslån på 5 mill og tre unger som de største utgiftspostene. Vi bruker ofte opp alt på én måned.

Lever ikke spesielt luksuriøst. Ungene arver mye klær. Vi reiser lite til utlandet eller på andre turer. Går sjelden ut. Men bruker kanskje litt mer på fritidsaktiviteter enn andre. Alle ungene står alpint + driver med mye annet som krever utstyr, kurs, kontigent osv. 

Vi har også hatt dårlig råd tidligere. Nå er vi i 40-åra. Men vi har begge vært studenter og nyetablerte med en brøkdel av det vi tjener nå. Vi klarte oss fint da også. Vi kommer fra arbeiderfamilier og har ikke arvet noe. Er vant til å klare oss selv. 

Synes det er litt typisk DIB å skyte på de som høres annerledes ut enn en selv 😄

Anonymkode: eee07...26f

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fast ut hver mnd: 

Vi har 100.000,- inn per måned. Vi har høyt huslån og to ganske nye biler. Vi prioriterer å betale huslån. 

Vi drar ikke til varmen hvert år, faktisk har vi utenlandsferie annet hvert år. Ikke alltid vi drar på weekender heller hvert år (har ikke mulighet til å prioritere det).

Vi spiser det vi ønsker og kan tillate oss litt luksus om vi ønsker. 

Anonymkode: eae15...d07

Skrevet

Jeg har prioritert lave boligutgifter. 

Skrevet

Får utbetalt ca 75 tusen samlet. 

Sparer vel 35-40 tusen hver måned. Noen ganger mer og noen ganger mindre. Kunne sikkert sløst, mer men vi vil ha det økonomiske handlingsrommet til å spare, betale ned lån, kjøpe det vil ha når noe skal byttes ut og kunne reise på en stor ferie hvert år. 2/3 av huset er straks nedbetalt så vi ligger godt i rute (ingen andre lån).

Anonymkode: e8050...b68

Skrevet

Jo mer inn, jo mer ut er min erfaring 🙈

Anonymkode: 2c39f...0fc

Skrevet

Vi har over 100 000 utbetalt og bruker opp alt. Ikke på klær og fjas, men på eiendom. Har 5 eiendommer (4 utleie, egen bolig og hytte). Sparer noe og bruker noe på reise. Vi har også 4 biler. Nylig kjøpte vi en tomt. Bruker veldig lite penger på uteliv, klær og shopping generelt sammelignet med venner som tjener langt mindre. 

Mer enn nok utgifter med andre ord. 

Anonymkode: f7a24...324

Skrevet

Ca 80.000 per mnd. Har 6mill i huslån, så det går 23.500 bare på det. Har tre små barn, så ikke de største utgiftene ennå. Sparer ca 10.000 per mnd. Synes ikke vi lever råflott, men har mulighet til å betale mye med lønna (feks dåp forrige mnd på totalt ca 10.000). Vi har aldri fått noe støtte hjemmefra, så stolt av hva vi har fått til. Mannen har eget firma, så tar i tillegg ut utbytte på 200.000-1.000.000 (siste gikk til kjøp av nevnte hus..). 

...jeg har levd på studielån alene, så man lever etter inntekt ;) 

Anonymkode: 7336a...355

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ca 95 000 utbetalt og bruker ofte opp alt. Jeg synes stadig det er store utgifter, men vi har veldig stort hus som fortsatt krever mye oppussing og vedlikehold så det går jo mye der. Men det som er forskjellen er jo at vi tar store regninger av lønna. I går betalte jeg nye vinterdekk til 20 000 for eksempel. Nå er det tomt 1 uke før lønning, og det hører til sjeldenhetene. Er det noe igjen går det rett på ekstra nedbetaling av lån.

Anonymkode: 677d0...a48

Samme her.

Anonymkode: 5ec31...f58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...