Gå til innhold

Kronisk lav b12-nivå

Anbefalte innlegg

Hva kan det tyde på? Har ikke cøliaki. Jeg hadde folatanemi nærmest i vinter. Gikk på en skikkelig b-vit-kur, og fikk opp nivåene relativt raskt. Men nå har nivåene sunket igjen, kroppen greier ikke å opprettholde nivået på egenhånd. Spiser variert, i all hovedsak brød (med og uten frø), mel, grønnsaker, alle typer kjøtt (mest svin, okse og kylling). Noen som vet hvorfor kroppen min hele tiden får lavt nivå av folat? 

Anonymkode: d15bc...3f9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144334325-kronisk-lav-b12-niv%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kronisk b12 mangel, kroppen klarer ikke ta det opp fra mat eller tabletter. Så jeg får sprøyte annenhver mnd, resten av livet.

Vet ikke hvorfor kroppen plutselig sluttet å funke på det området, har testet for alt mulig, men det er ingen årsak.

Anonymkode: bb370...9bd

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kronisk b12 mangel, kroppen klarer ikke ta det opp fra mat eller tabletter. Så jeg får sprøyte annenhver mnd, resten av livet.

Vet ikke hvorfor kroppen plutselig sluttet å funke på det området, har testet for alt mulig, men det er ingen årsak.

Så norske leger er inkompetente?

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så norske leger er inkompetente?

Nei, det syns jeg ikke. Er faktisk veldig fornøyd med de legene jeg har hatt, og det har vært mange. Noen ganger slutter kroppen å funke optimalt, sånn er det bare. Min kropp har ikke lenger det enzymet som trengs for å ta opp b12 naturlig, det er ikke legenes feil ;)

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det syns jeg ikke. Er faktisk veldig fornøyd med de legene jeg har hatt, og det har vært mange. Noen ganger slutter kroppen å funke optimalt, sånn er det bare. Min kropp har ikke lenger det enzymet som trengs for å ta opp b12 naturlig, det er ikke legenes feil ;)

Hva mener du? Jeg spør om de er inkompetente (at de ikke klarer å finne ut hvorfor kroppen ikke klarer å vedlikeholde normalt nivå av b-vit), noe du sier deg enig i, men så kommer du med en irrelevant og litt absurd kommentar om at det ikke er legenes feil? :P 

Selvsagt er det ikke legenes feil, ingen har påstått det.

Derimot er det legenes feil at de ikke evner å finne ut hvorfor du mangler b-vit, alltid. Det er ikke sånn at kroppen slutter å fungere uten årsak, det vet til og med leger :P 

Jeg har kanskje møtt på 2 leger i mitt liv som har vært kompetente (og jeg har møtt kanskje 20 stk :) )

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du? Jeg spør om de er inkompetente (at de ikke klarer å finne ut hvorfor kroppen ikke klarer å vedlikeholde normalt nivå av b-vit), noe du sier deg enig i, men så kommer du med en irrelevant og litt absurd kommentar om at det ikke er legenes feil? :P 

Derimot er det legenes feil at de ikke evner å finne ut hvorfor du mangler b-vit, alltid. Det er ikke sånn at kroppen slutter å fungere uten årsak, det vet til og med leger :P 

Jeg har kanskje møtt på 2 leger i mitt liv som har vært kompetente (og jeg har møtt kanskje 20 stk :) )

Snakk om kverulant. 

Jeg kan også kverulere:

Du skriver "Så norske leger en inkompetente?"

Du spør ikke om hennes leger. Du spør om alle Norges leger. Du spesifiserer heller ikke på hvilket område de er inkompetente. Du spør veldig generelt om alle norske regler er inkompetente. Svaret er nei. Vær mer spesifikk. 

Anonymkode: 334d5...657

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Atte hæ? 

Jeg svarte at legene har sjekket meg for alt, det er altså ingen grunn til at jeg mangler vitaminer, annet enn at kroppen ikke klarer å ta det opp. Det er fordi kroppen min ikke har det enzymet lenger. Jeg er utredet for alle mulige sykdommer som kan ha en sammenheng uten funn. Da er det jo ikke noe å finne ut av? 

Noen ganger slutter kroppen å produsere det enzymet, og man må få b12 i sprøyteform...er ikke det grunn nok?

Veldig til kverulering. Jeg har forresten ikke sagt at jeg er enig i at leger er inkompetente? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...