Gå til innhold

Våknet opp med smerter i hel og sprer seg i hele foten når jeg går 🙄

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Arbeider i bhg på småbarnsavdeling. 

Hvordan komme meg gjennom dagen her?😷

Anonymkode: ea5ed...0ae

Kom deg til nærmeste enklere liv butikk og kjøp Gait line sko. Hjalp meg. Da hadde jeg hatt vondt en stund da og visste at det ikke gikk over med det første.

Anonymkode: 39da0...ffb

det samme skjedde med lillemann for et halvt år siden.. vi var hos legevakta og ble sendt rett inn på akutten. dagen etter møtte jeg han på sykehuset med en mindre for. sliter enda med traumer om natta, er helt grusomt! håper det ordner seg for deg :)

Anonymkode: 05079...d17

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

det samme skjedde med lillemann for et halvt år siden.. vi var hos legevakta og ble sendt rett inn på akutten. dagen etter møtte jeg han på sykehuset med en mindre for. sliter enda med traumer om natta, er helt grusomt! håper det ordner seg for deg :)

Anonymkode: 05079...d17

Hva feilte det barnet ditt? 🙁

Anonymkode: 99d97...3c8

Kutt alt sukker umiddelbart, og kutt ned på karbohydrater (trigger betennelse). Begynn å ta omega3 og gurkemeie - det demper betennelse.

Tøy bakside legg flere ganger om dagen, både med bøyd og strakt kne.

Kom deg til en fysioterapeut eller kiropraktor som har trykkbølgeapparat, det er det som fungerer best på en slik tilstand.

Bruk sko med myke såler, også inne.

Anonymkode: 2767f...1d4

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette kommer ikke akutt så hi har nok noe annet. Blopropp?

Anonymkode: e7ad8...b37

Jeg har opplevd flere som har fått det omtrent like akutt. Da kan de ofte fortelle at de har vært litt ekstra sliten i beina/føttene en stund, vært litt generelt øm, men tenkt at det er fordi de har gått og stått så mye, men ikke smerter før det helt plutselig har slått ut. Det er ikke den vanligste måten å få en plantar fascitt, men det skjer.

Men det kan alltid være lurt å dobbelsjekke.

Anonymkode: 2767f...1d4

Du kan få betennelsesdempende hos legen, også bør du nok ta det med ro en periode.

Jeg fikk støpt såler til å ha i skoene og gikk til trykkbølgebehandling hos fysioterapeut, men likevel er det langvarig dritt altså.

Om du er overvektig bør du gå ned i vekt for å minske belastningen på føttene.

Anonymkode: 6f252...7ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...