Gå til innhold

Skal strikke for første gang. Har lyst på noe à la Skappelgenseren, men det er noe rart med den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg ikke klarer å sette fingeren på. Kanskje at den er for posete? For løs/hullete? At det er noe rart med ermene? Noen som skjønner hva jeg mener? Finnes det modifiserte oppskrifter der dette er fikset, eller finnes det lignende gensere som er finere? 

Hvor lang tid må jeg regne med å bruke på den? 

Anonymkode: 947f4...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strikk en barnegenser først. Trust me on this. Du vil lære mye av feila du gjør med første.

Tid kommer jo an på hvor mye du strikker hver dag. 

Anonymkode: a605b...af1

Skrevet

Barna har så mange strikkagensere, så jeg vil gjerne strikke til meg selv...

Hi 

Skrevet

Hva med en Line Langmo genser?

Anonymkode: db307...307

Skrevet

Saragenser 😍 mitt neste prosjekt. Raglanfelling og uten mønster. Pinne 6-7 :) med eller uten striper! 

Anonymkode: 037a7...53e

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med en Line Langmo genser?

Anonymkode: db307...307

De er så posete 😕

HI

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Saragenser 😍 mitt neste prosjekt. Raglanfelling og uten mønster. Pinne 6-7 :) med eller uten striper! 

Anonymkode: 037a7...53e

Ja, den var veldig fin! Men jeg vet ikke hvordan man bruker rundpinner eller lager sånn raglanfelling. Frykter at den blir for avansert for meg! 

Hi

Skrevet

Skal du strikke genser til deg selv uten rundpinne??

Anonymkode: 687be...25d

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal du strikke genser til deg selv uten rundpinne??

Kan man ikke bare sy sammen i sidene?

Hi 

Skrevet

Men kjære deg, det blir mye jobb om du skal sy sammen alt. Og å bruke rundpinne er akkurat det samme som to vanlige. eneste forskjell er at de henger sammen i enden, og du slipper å snu de underveis i strikkingen. Se litt på videoer og lær deg litt så går det supert å strikke. En genser kan ikke strikkes(og bli fin) med rektangulære stykker, du må lære deg ting som å felle av, øke, ta av løse masker osv for å få til en genser. Ingen du kjenner som kan hjelpe deg i gang?

Skrevet

Ingen dikkedarer genser av Petitknit, eller Marygenser! 

Rundpinne er hundre ganger enklere enn vanlige pinner. 

Anonymkode: 91eeb...448

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men kjære deg, det blir mye jobb om du skal sy sammen alt. Og å bruke rundpinne er akkurat det samme som to vanlige. eneste forskjell er at de henger sammen i enden, og du slipper å snu de underveis i strikkingen. Se litt på videoer og lær deg litt så går det supert å strikke. En genser kan ikke strikkes(og bli fin) med rektangulære stykker, du må lære deg ting som å felle av, øke, ta av løse masker osv for å få til en genser. Ingen du kjenner som kan hjelpe deg i gang?

Jo, jeg kan få hjelp. Og tenker å bruke YouTube en del. Men er ikke feks Skappelgenseren laget uten rundpinner? 

Hi

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen dikkedarer genser av Petitknit, eller Marygenser! 

Rundpinne er hundre ganger enklere enn vanlige pinner. 

Anonymkode: 91eeb...448

Veldig fine begge to! 😊

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...